Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Først var det skremmende at en skulle bruke masse informasjon som ikke var kvalitetssikret av forlag. En annen synsvinkel er at informasjonen fra bøker og TV faktisk var sensurert på en måte som ikke var til beste for brukeren. 

Et minus med internett er at en fokuserer for mye på nyheter, og ikke får et bilde av hvilke bøker som ble lest av forrige generasjon. Som kan være viktig for å vite hvordan verden har endret seg. I tillegg finnes det mye søppel på nettet, og det kan noen ganger være feil å søke kontakt med personer som har samme ekstreme interesse. Hvis interessen er destruktiv nok. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132

Når noen  lager et innlegg så tror visst mange at det er fritt fram å gå på innlegger som person, skrive at innlegger er mental undermåler og konstruere spydigheter - ikke fordi de er uenige eller at noe er direkte feil, men at de har så sterkt kontrollbehov og leter etter et offer. Etter at innlegger klager på responstypen kommer det typisk noen diagnoser at innlegger er paranoid, sutrete, oppfarende og patetisk. De er altså ikke ute for å ha det hyggelig eller lage det hyggelig for andre. Det virker som det er en plan med dette og at behovet for å plage er sterkt. De virker også som de har et frasebibliotek av ubehageligheter de slår opp i og/eller er en robot med hensikt å plage.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
GiaMahan skrev (På 8.7.2021 den 20.42):

Det er satt i gang et forskningsprosjekt på å gi p-gelé til menn, altså hormonell prevensjon. Dette kan jo bli interessant, og ikke minst har de en ekstra måte å beskytte seg mot å gjøre kvinnen gravid hvis det viser seg at p-geleen har ønsket effekt.

Interessant. 
I den forb vil jeg nevne at mange ser ut til å mene at menn som er sterilisert bør varsle alle kvinnelige potensielle partnere om det slik at disse kvinner ikke uforvarende velger en mann som ikke vil gi dem barn. Jeg mener at sterilisering er en privatsak, og at ingen menn bør varsle andre om det. Menn som ikke vil ha barn må få sikre seg selv mot det.

På den annen side ser jeg skuffelsen når en kvinne plutselig opplever etter et par års tid at drømmemannen er sterilisert.

Vet ikke om jeg fikk fram misforholdet mellom menns plikter og rettigheter kontra kvinners i det å få barn eller ikke?

Jeg ser også overraskelsen hos en mann som oppdager at hans kvinne har sabotert prevensjonen fordi hun på egenhånd har bestemt at de skal ha barn. 

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Dart skrev (30 minutter siden):

Interessant. 
I den forb vil jeg nevne at mange ser ut til å mene at menn som er sterilisert bør varsle alle kvinnelige potensielle partnere om det slik at disse kvinner ikke uforvarende velger en mann som ikke vil gi dem barn. Jeg mener at sterilisering er en privatsak, og at ingen menn bør varsle andre om det. Menn som ikke vil ha barn må få sikre seg selv mot det.

På den annen side ser jeg skuffelsen når en kvinne plutselig opplever etter et par års tid at drømmemannen er sterilisert.

Vet ikke om jeg fikk fram misforholdet mellom menns plikter og rettigheter kontra kvinners i det å få barn eller ikke?

Jeg ser også overraskelsen hos en mann som oppdager at hans kvinne har sabotert prevensjonen fordi hun på egenhånd har bestemt at de skal ha barn. 

I et parforhold bør man si ifra til den andre at man er sterilisert i starten av et forhold. Det er ikke en privatsak i et forhold, spesielt ikke om den andre ønsker barn. Da bør den andre vite og vurdere om hun eller han ønsker å være sammen, og jo tidligere man finner ut av dette jo bedre. Helt ok at man ikke vil ha barn eller at man vil vente til en viss tid, men det er bare stygt å lede andre til å tro noe helt annet. 

Angående sabotasje av prevensjon: derfor det er bra at det kommer hormonell prevensjon etterhvert også for menn, slik at de kan kontroll selv.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Quote

Fra 1. mai ble standard hentefrist for MyPack Collect endret fra 14 til 7 dager.

Det betyr at pakken går i retur etter sju dager hvis ikke avsender eller mottaker selv velger å forlenge fristen.

Grådighet. Gir et dårligere tilbud til kunden i stedet for å utvide lagringskapasitet der de utleverer.

Endret av BadCat
Lenke til kommentar

Folk sin "humor" som utelukkende går ut på å plage andre, og ha det "morsomt" på alle andre sin bekostning. 

For eksempel hvis noen er overvektige, så klager dem over hvor forbanna "stygt" eller "ekkelt" dem mener at overvekt er. Og så spør dem folk som de mener er overvektige om at "synes ikke du også at sånn overvekt er veldig ekkelt?" selvfølgelig etterfulgt av HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

Og en jeg kjenner hadde  sommerjobb på restaurant som ungdom, men valgte ett helt annet felt som utdannelse og fast arbeid som voksen. Men ett par tiår seinere gnåler "moro-klumpen" fremdeles om denne deltidsjobben hun hadde som ungdom. Lager noen middag, og hun befinner seg i nærheten, så kommer det garantert "hvor mange kokker er det her i dag da?" eller "er det du som er KOKK i dag da?" HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA HA

  • Liker 3
Lenke til kommentar
WeirdFace skrev (59 minutter siden):

Folk sin "humor"

Og så den der med at all vitsing med noe sex-relatert, er like forbasket morsomt hver bidige gang, om det så gjentas hundreogørten ganger, den samme lavpannede idiotiske vitsen om et kjønnsorgan, rumpe eller blablabla..
Det der har jeg aldri skjønt.

Endret av Delvis
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Må være typisk norsk at i sosiale grupper så er det én som snakker av gangen? Gjerne er det noen som forteller historier mens alle venter på å skyte inn sin egen historie.

Det er faen meg så kjedelig at jeg spyr! Eneste som funker er å få noe alkohol så alle snakker med alle og sier hva de tenker i stedet for å fortelle historier med et stort «humoristisk» poeng på slutten. Skal jeg le nå? Nei, var ikke ferdig... nå da? Nei... nå ler de andre, jeg får prøve å hive meg på

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Irrirterer at det tar så lang tid å få svar på covid test... ikke rart at vi hadde så mange smittede i en periode.
Var nok lengre tid før når "alle" måtte teste seg... domino effekt.

Kun litt over 1 døgn siden jeg tok testen, og begynner å bli lei av å vente.
Mye annet jeg kunne gjort, som å jobbe.
Tok testen fordi jeg hadde feber i helga, og ikke 100% ennå heller, men bra nok form til at jeg kan jobbe.

Kunne tatt meg en tur til Sverige, og fått resultatet innen 30 minutter.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Politikere og andre som "breker" når de snakker. De fyller inn med breking der de ikke klarer å si noe. 

"Trafikken glir som regel greit eeeeee unntatt i morgentimene eeeeeee  når bøndene skal kjøre traktoren på riksveien."

Noen breker for hver setning, mens andre breker for tredje hvert ord - og etter et halvt minutt da trykker jeg for å finne en annen kanal før jeg begynner å ape etter dem og banne.

Lenke til kommentar
Sitat

Forbud mot salg av nye bensin- og dieselbiler fra 2035. (I Norge er målet at det ikke skal selges nye utslippsbiler etter 2025.)

Greit nok at det er et mål, men hvorfor skal Norge være strengere enn EU?
Selv om EU går over til strøm, så utgjør det veldig lite om USA, Russland og Kina etc. ikke har slike planer.
Mulig at de har noe lignende, men det skrives det ikke noe om.
Norge, og EU skal redde kloden... ja sikkert.

I framtiden så vil biler bli solgt til Russland, lagret i 6 måneder, så solgt som bruktbil til Norge og EU.
Kun forbud mot salg av NYE biler.
De som vil ha dieselbil, de kjøper dieselbil..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke optimalt å lete etter ladesteder i Lofoten og nordover:

https://www.nrk.no/nordland/elbil-kaos-i-lofoten_-tesla-eier-frustrert-over-manglende-ladere-i-nord-norge-1.15573369

Det står at mange som bor i Lofoten ønsker at deres neste bil skal være en elbil, men det er heller ikke optimalt å ha elbil der oppe om vinteren med tanke på kulde. Likevel, når/hvis bensinstasjonene begynner å forsvinne får de ikke noe valg. Enten elbil, elektrisk snøscooter (!) eller reinsdyr som trekkdyr. 

Fortsatt er det mulig å høre på LP-plater og kassetter, enda de er faset ut. Hvis en beholder utstyret til å spille dem av. En bensinbil er det vanskeligere å bruke hvis drivstoffet er faset ut. Utrolige endringer, dette. 

Lenke til kommentar
Budeia skrev (4 timer siden):

Ikke optimalt å lete etter ladesteder i Lofoten og nordover:

https://www.nrk.no/nordland/elbil-kaos-i-lofoten_-tesla-eier-frustrert-over-manglende-ladere-i-nord-norge-1.15573369

Det står at mange som bor i Lofoten ønsker at deres neste bil skal være en elbil, men det er heller ikke optimalt å ha elbil der oppe om vinteren med tanke på kulde. Likevel, når/hvis bensinstasjonene begynner å forsvinne får de ikke noe valg. Enten elbil, elektrisk snøscooter (!) eller reinsdyr som trekkdyr. 

Fortsatt er det mulig å høre på LP-plater og kassetter, enda de er faset ut. Hvis en beholder utstyret til å spille dem av. En bensinbil er det vanskeligere å bruke hvis drivstoffet er faset ut. Utrolige endringer, dette. 

Artikkelen på NRK er utdatert da de har gjort dårlig research. 

Blir kortere distanse i kulden med elbil, men fra hva jeg har lest så er det det eneste negative, så da kjøper man en modell som har lang nok rekkevidde på vinteren.
Bensinstasjonene forsvinner "aldri", ihvertfall ikke innen alt er elektrisk, som vil være i 2100...

LP er ikke faset ut. Det kommer nye LP-er fra kjente artister hele tiden.
Får kjøpt platespillere over alt.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 timer siden):

Greit nok at det er et mål, men hvorfor skal Norge være strengere enn EU?
Selv om EU går over til strøm, så utgjør det veldig lite om USA, Russland og Kina etc. ikke har slike planer.
Mulig at de har noe lignende, men det skrives det ikke noe om.
Norge, og EU skal redde kloden... ja sikkert.

I framtiden så vil biler bli solgt til Russland, lagret i 6 måneder, så solgt som bruktbil til Norge og EU.
Kun forbud mot salg av NYE biler.
De som vil ha dieselbil, de kjøper dieselbil..

Feie for egen dør er det vel noe som heter. 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

2-3 ganger i måneden kjenner jeg folk som poster på Twitter, med bilde, at de fikk igjennom hasj, molly og værre stoffer uten problemer mens jeg som får pakke kanskje en gang i måneden, med små metall biter til bilen, der trenger de kvittering og beskrivelse av hva det er etter å ha holdt det på lager i ukesvis.

Kanskje de burde gjøre jobben sin bedre? Uansett, håper de 160kr det ble i toll var verdt det 🙄

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...