Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Tror poenget til Dragen var at er uklart hva som gjelder, og at det er irriterende at reglene ikke fremstår mer entydige. 

Definisjonene på en fullvaksinert er litt forskjellige fra land til land. Det enkleste hadde jo vært om vi forholdt til de samme definisjonene på hva som regnes som fullvaksinert. 

Endret av GiaMahan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Laffe skrev (30 minutter siden):

Politikere som tror at avgiften skal holde nordmenn unna svenskegrensen. Hva skal man med nedsatt avgift når det ikke er nok bønder her i Norge til å betjene nordmenn? I alle matbutikk-kjeder så sliter dem med å få tak i nok kylling/storfe, sukker m/ og uten brus.. så whats the point? La nå avgiften forbli, slikt at butikkene får i det hele tatt varer... til og med øl... ØL sliter Ringnes og andre leverandører å levere nok

Hvor har de problemer?
Aldri sett noe til dette i og rundt Trondheim.

Rignes lager ikke øl...  (De lager noe helt annet)

Lenke til kommentar
Laffe skrev (11 timer siden):

Politikere som tror at avgiften skal holde nordmenn unna svenskegrensen. Hva skal man med nedsatt avgift når det ikke er nok bønder her i Norge til å betjene nordmenn? I alle matbutikk-kjeder så sliter dem med å få tak i nok kylling/storfe, sukker m/ og uten brus.. så whats the point? La nå avgiften forbli, slikt at butikkene får i det hele tatt varer... til og med øl... ØL sliter Ringnes og andre leverandører å levere nok

Akkurat for øl så er det heller at det er mangel på aluminium til bokser som er problemet, ikke mangel på korn eller gjær

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (15 timer siden):

Hvor har de problemer?
Aldri sett noe til dette i og rundt Trondheim.

 

Laffe skrev (14 timer siden):

Øst og Sørlandet. 

Har heller ikke sett noe problem her i vest verken hva gjelder fjærkre, svin eller brus.(Øl hadde jeg ikke registrert som mangelvare før landet var totalt ølfritt en uke eller tre - og da hadde jeg heist flagget til topps, for slikt ville det virkelig vært grunn til å feire). Så vel Laffe, blir det ikke da selve det å bo på Øst-og Sørlandet som blir det egentlige problemet og ingen avgiftshungrige politikere? 

Hva som irriterer meg mest? Akkurat nå alle som pt har lite nok å gjøre til å henge seg opp i ikke-reelle problemstillinger og bruke krefter på å irritere seg over dem. Det er sommer, det er sol, og om det ikke er søndag så er det fridag for ganske mange. Nyt livet og spar magesyren :). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser på Community. De har tatt vekk en episode i sesong 2 pga «blackface» (i realiteten noen som kler seg ut som en Dark Elf)

Jeg skal vel ikke påvirkes av det de skjøre BLM-folka ikke tåler? Kunne fått se det på min Netflixkonto i det minste? Jeg har ikke bedt om dette.

Må styre med torrents osv for én episode nå da.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

https://www.nrk.no/tromsogfinnmark/natur-og-ungdom-aksjonerer-mot-nussir-gruven-1.15582351

"Dere" vil ha elbiler, men dere stanser uttak av råvarene...  miljøfolka tror de kommer ut av løse lufta..

Eller er det sånn at dere er for barnearbeid?

Nå snakker du retorisk til Natur & Ungdom, som såvidt jeg vet; ikke er utpreget fan av privatbilisme, være seg elbil, eller fossilbil.

Også er det ikke en aksjon mot kobber i seg selv, men hovedsakelig frykt for utvinningens påvirkning på repparfjorden med tilhørende dyre- & planteliv.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

https://www.nrk.no/sorlandet/6700-barn-far-ikke-dra-pa-gratis-sommerleir-1.15582433

Dårlig prioritering av hvem som får dra på sommerleir når:

Sitat

 

Hun er en av de heldige som fikk plass på en av sommerleirene i regi av Røde Kors i år.

– Det er vanskelig på grunn av korona, og nå slipper jeg å bare være hjemme og se på mobilen. 

 

Nå står det ikke hvilken mobil, men skal ikke se bort ifra at det er en mobil til 10k.
Garantert mange som har søkt på disse plassene, som ikke har mobiler.

Lenke til kommentar

Det å ha mobil i dag er nesten en like stor selvfølge som å ha kjøleskap & klær. Selv i fattige land har folk smarttelefon. Ofte har dem to telefoner, en "vanlig" billig - kun til å ringe og tekste med, som de har med ute. Mens smarttelefonen ligger igjen hjemme. Personlig har jeg en smarttelefon til litt over 1000 kr,- som jeg har brukt i 2 år. Det gir en månedspris så langt på 40 kr,-

Uten mobil blir man sosialt ekskludert. Derfor er det en selvfølge å ha det. Men for å være OT, det er helt ekstremt irriterende at folk er så ekstremt opptatt av denne mobilen hele veien.... i snitt bruker nordmenn 2 timer og 47 minutter hver dag (!) på sosiale medier. 

Over alt i det offentlige rom sitter folk å taster, i enhver ledige situasjon - ofte holder de mobilen i hånda mens de går. Jeg fikk første shot av vaksinen for noen dager siden. De 20 minutter man må vente; det var kanskje 200 personer i hallen. Jeg satt helt fremst på ytterste kant mot vegg - og kunne derfor sitte å se på 198 personer som satt å trykka på mobilen sin med bøyd nakke. Kun to personer satt med armene i kryss og tittet tomt ut i rommet mens de sannsynligvis funderte på noe. 😜

... disse to hadde sikkert gått tom for strøm

Dønn seriøst klarer jeg ikke å forstå hva greia er med å titte ned på en skjerm hele dagen. Jeg har faktisk prøvd, for jeg vil også være en del av gjengen (heh, les = passe inn). Men jeg fikk bare tilbakemeldinger om at jeg gjorde ting "feil" (antagligvis akward) så jeg meldte meg ut av hele dette sirkuset og mistet 95% av nettverket mitt på dagen. Faktisk ble folk sure på meg, fordi de antok at jeg hadde slettet dem.... jeg opplevde at folk gikk forbi meg på gata og ikke stopper opp for å si hei, som hadde vært en naturlig ting å gjøre. 

Nei, fuck smarttelefonen! Gi meg gode gamle 3100 tilbake. 😜 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (På 21.7.2021 den 22.43):

Poenget er heller at de uten mobil ikke har noen mobil å spille på...

Gi min nevø tilgang til å spille på mobilen og vi ser ikke mer til han den dagen.

Vær forsiktig, min mor hadde glemt å sette på div sperrer, nevøen min gav min mor en mobilregning på ett par tusen over normalen 😆

Lenke til kommentar
Kjøleskap skrev (17 timer siden):

Jeg hater at det ikke er noe system på når drivstoff er billigst lenger. Skulle fylle i dag siden det har vært billigst på lørdag de siste ukene, men neida, 17 kroner for diesel og 18,67 for bensin. Begge det høyeste jeg har sett noensinne.

Det eneste som skjer her er at prisen går oppover, fyller på en uavhengig stasjon som selger diesel for ca 14.90 og bensin for 16.60 (cirkle k selger bensin for 18.90)

Endret av Mechablast
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...