Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk på butikker, som putter boller e.l i en pose, og så finner de ut at de ikke vil ha dem likevel, og bare legger de fra seg gjerne et helt annet tilfeldig sted. 
Eller folk som skal sjekke og kikke inni ørten brødposer før de finner ut om brødet ser pent nok ut ( eller hva de ser etter).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sexylubb1 skrev (10 minutter siden):

Det er jo selvsagt ingen unger ute i snøen og driften forsvinner magisk når snøen smelter... 

Annen dritt tørker inn og krymper, så hvorfor gjør ikke hundedrit det? Virker nesten som det er noe spesielt med disse etterlatenskapene. Og plastposer skal selvsagt ikke kastes på gresset. 

Om varer i butikk: det kan skje at tomater er råtne, kiwi er råtne, egg er knuste, og brød er brent eller lite stekt. Men det er såpass sjelden at det kanskje er best å bare ta med seg det første som er der, i stedet for å se ut som en dumming som sjekker alt. Noen misliker ustekte brød, andre liker dem. Vet om en som er veldig spesiell når det gjelder grillet kylling. Hver gang han skal ha grillet kylling, går han bort til ferskvaredisken, tar kontakt med en ansatt og holder et helt intervju med spørsmål om de grillede kyllingene deres. Nokså flaut :)

Lenke til kommentar

Jeg kikker alltid inni eggkartonger når jeg skal kjøpe egg, bare en liten kikk for å sjekke at det ikke er brist i noen eggeskall.

Jeg ser ikke problemet med det så lenge man ikke tar på selve eggene, mer irriterende å bare ta en pakke og finne ut når man kommer hjem at ett eller flere er bristet og kanskje delvis knust.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Runar skrev (På 15.10.2010 den 0.26):

Velkommen til versjon 2 av Ting som irriterer så grenseløst!

 

 

Etter gjentatte forsøk på å rydde opp i den gamle tråden, ble det klart at det var på tide med regler tilpasset innholdet, ikke innhold tilpasset reglene. Det ble derfor besluttet å opprette en ny tråd med nye, oppdaterte regler som står i stil med slik den gamle tråden utviklet seg.

 

Regler:

 

 

  1. Forumets generelle retningslinjer skal følges.
  2. Alle innlegg skal kunne knyttes til en form for irritasjon, enten din egen eller andres.
  3. Respekter andres syn og meninger. Ikke alle finner det samme irriterende.
  4. Kardemommeloven er et fint utgangspunkt. Du skal ikke plage andre, du skal være grei og snill!
  5. Har du ikke noe fornuftig å si, la være å poste.
  6. Rapporter innlegg som bryter med reglene. Ikke svar, da blir du bare en del av problemet.

 

Disse reglene åpner for kommentarer og diskusjoner rundt det andre brukere irriterer seg over, samtidig som de holder tråden på et saklig og (til en viss grad) seriøst nivå. Hvis noe utvikler seg til en lengre diskusjon vil de aktuelle innleggene kunne bli splittet ut til en egen tråd.

 

Enkle brudd på reglene kan medføre advarsler enten via personlig melding eller som notis i tråden. Alvorlig brudd, som lengre diskusjoner ikke relatert til irritasjoner eller å ignorere oppfordringer fra veiledere og moderatorer, kan medføre utestengelse. Dette er selvsagt siste utvei og noe vi helst vil unngå. Det er tross alt deres tråd!

 

Hvis dere er uenige i reglene eller har forslag til nye (og bedre), så er det bare å sende meg en PM! Dette gjelder også tittelen på tråden.

 

 

 

Da starter jeg med å irritere meg over den ekstremt overdrevne mengden reklame på visse (norske) tv-kanaler. Det går jo ikke an å kose seg foran tven når programmet eller filmen du ser på blir avbrutt i de mest spennende scenene!

Please ikke foreslå og lag no mere regler og forbud enn det allerede er..Folk må få lov til og skrive hva de vil om hva de vil..Vi lever ikke i Nord Korea.Blir det for drøy kost så bare la var og lese det du ikke liker. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (1 minutt siden):

Kommer fiber i omradet her, noe jeg aldri hadde trodd skulles skje.

Men 5000 bare for installasjon???
Lol, da holder jeg meg til 1,2mb linjen jeg har. 

 

 

 

Kobbernettet skal fases ut, om det er det du har fra før.
Blir det noe feil på linja så kommer de ikke å fikser den.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Dubious skrev (2 minutter siden):

Kobbernettet skal fases ut, om det er det du har fra før.
Blir det noe feil på linja så kommer de ikke å fikser den.

Stemmer, fikk gratis omkobling fra kobbernettet til 4g modem fra Telenor da dem gjorde en feil med linjen min.
Har fungert helt strålende og stabilt.
 

Endret av Skogslik
Lenke til kommentar
Laffe skrev (3 minutter siden):

At jeg ikke får kjøpt meg ut av abonnement jeg har hos Telenor. Abb  går ut i juli, og dem nekter meg å betale for de to gjenværende månedene. For noe rass telenor er! Alt for å beholde antall abb  dem har pr.d.d tydeligvis.

nja, ikke sikkert de nekter deg å betale, men de skal ha mer enn de 2 gjenværende månedene.
Regner med at de skal ha bruddgebyr om du vil ut før kontrakten går ut.

Lenke til kommentar
Dubious skrev (Akkurat nå):

nja, ikke sikkert de nekter deg å betale, men de skal ha mer enn de 2 gjenværende månedene.
Regner med at de skal ha bruddgebyr om du vil ut før kontrakten går ut.

Ja, det var det jeg regnet med at dem ville også si, når jeg vente at jrg kunne betale ekstra kostnadene det måtte medføre,... men neida, det ville dem ikke akseptere. Jeg måtte være kunde hos dem de to siste månedene. Tåpelig.

Lenke til kommentar
Budeia skrev (15 timer siden):

Annen dritt tørker inn og krymper, så hvorfor gjør ikke hundedrit det? Virker nesten som det er noe spesielt med disse etterlatenskapene. Og plastposer skal selvsagt ikke kastes på gresset. 

Kjøttbasert vs plantebasert diett. Sistnevnte brytes ned mye fortere.

Delvis skrev (16 timer siden):

Folk på butikker, som putter boller e.l i en pose, og så finner de ut at de ikke vil ha dem likevel, og bare legger de fra seg gjerne et helt annet tilfeldig sted. 
Eller folk som skal sjekke og kikke inni ørten brødposer før de finner ut om brødet ser pent nok ut ( eller hva de ser etter).

Ikke bare gjør de det med tørrvarer, men har funnet både melk og (tidligere) frossen fisk i tilfeldige butikkhyller da jeg jobbet i matbutikk.

  • Liker 3
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Pliscin skrev (15 timer siden):

Fiber abb er i tillegg svindyrt. Tror vårt lå på 560kr i mnd for minste hastighet. Tror det var 100/100. Og seff kan man ikke bytte leverandør. Heldigvis får jeg dekket det gjennom jobben.

Tror vi betaler 750 i måneden.. Selv om vi betalte 640 bare noen måneder tidligere..

Altibox sa de "oppgraderte" linjen vår til 150/150 men vi må betale 110 mer.. 😐

Føles litt bortkastet, kunne like greit ha 100/100 for 640kr i mnd..

20 nedlastning ned er kult men om et spill eller en stor render-fil tar 1 eller 2 timer ekstra so what..

Sto på nettsiden til altibox før at 50/50 og 100/100 var mulig for billigere men det ser ut til og være fjernet nå..

Jaja, 750kr i mnd fortsetter 😐

Litt dyrt men gjør vel at ALLE kan se på netflix i 4K og faktisk laste ned noe samtidig uten at noen klager.

Lenke til kommentar

Bransjefolk type håndverkere. Nå skulle noen komme i dag, etter at jeg fikk beskjed om at jeg måtte "minne dem på det". Ingen har dukket opp, og hører ikke et pip. what else is new.  Nå blir jeg ganske sikkert nødt til å "minne dem på det" enda en gang.
Ja jeg vet: gå til andre heller. Problemet er at det er noe disse har med fra før, så er litt bundet til dem akkurat nå. Dessuten syns jeg nesten alle av den bransje-"rasen" har samme uvane, så forventer ikke at andre er bedre 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...