Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Pliscin skrev (På 20.5.2021 den 23.25):

For å ikke snakke om dem som skal krangle om priser, tilbud rabatter etc. i kassa. Eller kort som ikke er aktivert, sperret, utallige avvisninger, kontoføring.

Ah, de gamle. Håper ikke jeg er så utdatert når jeg blir gammel. Disse folka må jo føle seg forvirra og i veien og til bry overalt. 

Betale med mynt, eller "få ut til 2000", sånn at de skal ha 1436 kr i kontant. 

Gå over kvitteringen før de begynner å pakke varene, slik at det blir kø på båndet. 

Stod bak ei som brukte 5 minutter og påkalte andre ansatte for å forsikre seg om at trumf ble registrert etter at hun hadde betalt.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
SirOwen™ skrev (På 21.5.2021 den 1.52):

Har sett meg så lei på slike fehoder at jeg har begynt å flytte vogna til et annet sted i butikken. Når fehodene så har fått røsket hue ut av kjøleskapet der de har brukt elle melle metoden for å velge mellom frittgående og økologiske egg (jada, jeg vet at det ikke er eggene som er frittgående, give me some slack), så får de full panikk. 

Herlig underholdning.

Ha.. Hvis noen har handlevognen sin i veien og ikke vil flytte seg tar jeg bare fart og krasjer vogna mi med dems.

Lenke til kommentar
Pliscin skrev (På 20.5.2021 den 23.25):

Vinglete folk er kjipern, og folk som står i 5 minutter ved et kjøleskap for å finne riktig yoghurt, når jeg vil bare rappe med meg en kartong melk. Har hendt at jeg har gått frem og tilbake, frem og tilbake, gitt opp og måtte komme tilbake senere. Og når butikken ikke har selvbetjente kasser, og en kasse ledig, så kommer det en gammel dame med handlevognen opp til randen og sniker seg før meg som skal ha en kartong melk, og har dame og unge som venter i bilen. For å ikke snakke om dem som skal krangle om priser, tilbud rabatter etc. i kassa. Eller kort som ikke er aktivert, sperret, utallige avvisninger, kontoføring.

Det hender at jeg er borti det samme og har det travelt.Hvis jeg må vente mere en 3 min så forlater jeg bare handlevogna i butikken sier jeg ikke har tid.Kjører da til en annen butikk

Lenke til kommentar
18 minutes ago, Ole Morten said:

På lang sikt lønner det seg selfølgelig andre ting.Det og ikke ødlegge jordkloden der alle skal bo.Problemet er hvor mye er folk villig til og ofre selv? (...)

Det er kurante og viktige problemstillinger du ramser opp og ting neppe noen har konkrete svar på, men for det vi diskuterer så er hovedpoenget at det innen rimelig kort tid sannsynligvis vil bli unlønnsomt å drive med olje.

Det er dermed ikke bare miljøfriker som bør bekymre seg for dette og vurdere hvorvidt man bør fortsette å lete etter olje - det er i høyste grad også et økonomisk spørsmål, spesielt for en nasjon som i stor grad er bygget på olje.

Dagens Norge er bygget på olje og det er det vi har holdt på med siden 70-tallet - men det er ignorant å tro at det er det vi skal holde på med i all evighet fremover også. All forskning tilsier at det ikke er det - å ture på videre uten å høre på fakta og forskning er stikk i strid med det vi bør basere vår nasjon på.

Oljen er på vei ut - det må vi forholde oss til og det er ikke lenger et miljøspørsmål. Det er langt mer et økonomisk spørsmål - å fortsette å bruke store penger på å lete etter en ressurs som verden trenger mindre og mindre av er direkte skadelig.

Man trenger ikke blande miljø og klima inn for å se at å bruke store penger på å lete etter en ressurs man meget mulig aldri kan selge er en dårlig beslutning.

Endret av Zork
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (1 minutt siden):

Det er kurante og viktige problemstillinger du ramser opp og ting neppe noen har konkrete svar på, men for det vi diskuterer så er hovedpoenget at det innen rimelig kort tid sannsynligvis vil bli unlønnsomt å drive med olje.

Det er dermed ikke bare miljøfriker som bør bekymre seg for dette og vurdere hvorvidt man bør fortsette å lete etter olje - det er i høyste grad også et økonomisk spørsmål, spesielt for en nasjon som i stor grad er bygget på olje.

Ja, dagens Norge er bygget på olje og det er det vi har holdt på med siden 70-tallet - men det er ignorant å tro at det er det vi skal holde på med i all evighet fremover også. All forskning tilsier at det ikke er det - å ture på videre som uten å høre på fakta og forskning er stikk i strid med det vi bør basere vår nasjon på.

Oljen er på vei ut - det må vi forholde oss til og det er ikke lenger et miljøspørsmål. Det er langt mer et økonomisk spørsmål - å fortsette å bruke store penger på å lete etter en ressurs som verden trenger mindre og mindre av er direkte skadelig.

Er faktisk enig med deg,men det er ikke bare biler som trenger olje..Hva med alt militært og luftfarten...Man kan nok erstatte alle diesel og bensin biler .noe som faktisk er veldig bra.  Skipstrafikken som frakter de meste av gods i verden vil nok bruke noen 10 år før det er mulig med en annen teknologi,skjønt nesten ingen båt går på tungolje lenger.Alt forsvarsmateriell som er beregnet og vare mange 10 år fremover  de går på diesel,parafin ..Man kan heller ikke gjøre noe med flytrafikken ennå,annet en og erstatte drivstoffet med biodrivstoff...Bilene som går på batteri forurenser også..Hvor kommer strømmen i fra? ???? ..?

Lenke til kommentar
3 minutes ago, Ole Morten said:

Er faktisk enig med deg,men det er ikke bare biler som trenger olje..Hva med alt militært og luftfarten...

Helt enig i at verden vil trenger olje i mange år fremover, men vi har jo allerede funnet bøttevis med olje som vil utvinnes i årene fremover. Det vi snakker om her er å slutte å lete etter enda mer olje - vi har allerede funnet olje nok til tiår fremover og vi vil kunne dekke det behovet som er igjen ved å utvinne den.

Det IEA sier er at å bruke ressurser nå på å finne enda mer olje vil være bortkastet fordi verden ikke trenger mer enn den oljen som allerede er funnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Zork skrev (4 minutter siden):

Helt enig i at verden vil trenger olje i mange år fremover, men vi har jo allerede funnet bøttevis med olje som vil utvinnes i årene fremover. Det vi snakker om her er å slutte å lete etter enda mer olje - vi har allerede funnet olje nok til tiår fremover og vi vil kunne dekke det behovet som er igjen ved å utvinne den.

Det IEA sier er at å bruke ressurser nå på å finne enda mer olje vil være bortkastet fordi verden ikke trenger mer enn den oljen som allerede er funnet.

Yepp har man da tid til og finne opp alternativ teknologi? Den kommer men når? Oljelagrene til USA,Kina ,India,Iran,Russland m.f er forbeholdt militæret ..Mulig du har rett.Jeg har ingen tall, men vet en del om teknologi..Eks.Så er alle skip som er nybygd ment for og vare i 20 år.Så bare når det gjelder skip så må man ha oljereserver for 20 år minst.

Dubious skrev (1 minutt siden):

Biodrivstoff som dyrkes kun for drivstoff er ikke miljøvennlig.

Det startet som noe bra hvor man tok avfallet og gjorde det om til drivstoff.

 

Dubious skrev (1 minutt siden):

Biodrivstoff som dyrkes kun for drivstoff er ikke miljøvennlig.

Det startet som noe bra hvor man tok avfallet og gjorde det om til drivstoff.

 

Lenke til kommentar
Skurupu skrev (1 time siden):

Folk som ikke liker helt normal mat. Noe av det flaueste som finnes er når noen bestiller noe på restaurant eller på et gatekjøkken, også ber de om å ikke få én eller flere ingredienser.

(Allergier er noe annet.)

Ja, når folk bestiller uten ananas, oliven, sylteagurk og reker kan man jo nesten ikke kalle retten for pizza lenger.

Lenke til kommentar
14 minutes ago, frohmage said:

Ja, når folk bestiller uten ananas, oliven, sylteagurk og reker kan man jo nesten ikke kalle retten for pizza lenger.

Det minner meg på en annen ting som irriterer meg; folk som hater, og elsker å fortelle andre om det, ananas på pizza.

Ananas på pizza er dritgodt!

  • Liker 2
Lenke til kommentar
30 minutes ago, Dubious said:

Ananas på pizza er helt greit, men det er den første ingrediensen jeg bytter ut med jalapenos når jeg bestiller pizza.

Om du må bytte ut noe for å få noe annet, så er det på tide å finne noen andre å bestille pizza fra.

Lenke til kommentar

Jeg fjerner alltid koriander. Jeg er verken allergisk eller intollerant. Men jeg har koriandergenet, som gjør at koriander smaker såpe.

Og jalapeños utgår som regel, fordi jalapeños fra glass gir meg sprutræv. Fersk jalapeños er digg. Gjerne stappet med ferskost og rullet i bacon og stekt i ovn i 20 min på 200g celcius.

Lenke til kommentar

Som kokk mener jeg at alt er lov på pizza. At ananas har fått et så dårlig rykte på seg - skyldes kun et fenomen på sosiale medier.

Det som irriterer meg med pizza er at den dynkes i ost og kjøtt med høy fettprosent. Å spise et pizzastykke fra enkelte fast food-sjapper er som å helle tre-fire spiseskjeer med ren olje i kjeften.

Det som irriterer meg enda mer er hvor lite kvalitetsbevisste folk flest er når det kommer til mat. Det handler ikke om å være en fisfin feinschmeckerts av hipster-kokk. At "Santa Maria" og Grandiosa har fått et såpass stort innpass i norsk matkultur er bare flaut. Det skal så utrolig lite til for å gjøre maten mer ekte og autentisk. Uten at man trenger å være kokk eller viderekommende på kjøkkenet. Ta bare pizza. Et godt stykke bakverk (UTEN olje, pizzadeig skal ikke ha olje!), en god tomatsaus og en smakfull ost. Jeg tipper at de aller fleste nordmenn ikke engang har smakt en skikkelig tomatsaus. Mange hadde nok fått en "woooow" -opplevelse av det. Men, man savner ikke det man ikke vet finnes. :)

Edit: Snikreklame. Norges beste pizza finnes her:

Renaa Xpress Sølvberget, Stavanger 😁

Endret av Kris85
Lenke til kommentar
4 minutes ago, Kris85 said:

om kokk mener jeg at alt er lov på pizza. At ananas har fått et så dårlig rykte på seg - skyldes kun et fenomen på sosiale medier.

Det som irriterer meg med pizza er at den dynkes i ost og kjøtt med høy fettprosent. Å spise et pizzastykke fra enkelte fast food-sjapper er som å helle tre-fire spiseskjeer med ren olje i kjeften.

Det som irriterer meg enda mer er hvor lite kvalitetsbevisste folk flest er når det kommer til mat. Det handler ikke om å være en fisfin feinschmeckerts av hipster-kokk. At "Santa Maria" og Grandiosa har fått et såpass stort innpass i norsk matkultur er bare flaut.

Jeg er helt enig i at ananas-hetsen er fullstendig tåpelig - ananas er en svært god frukt og hvorvidt den bør være på en pizza, eller ikke, avhenger kun av hvilken pizza det er. Riktig kombinert så er den helt utmerket på pizza.

Men - grandiosa-hetsen mener jeg er like forfeilet som ananas-hetsen. Grandiosa er en helt kurant frossenpizza og dens dårlige rykte er like mye et 'sosiale medier'-fenomen som ananas-på-pizza er. Det er nærmest påkrevet at enhver forstå-seg-påer når det gjelder mat henger ut grandiosaen som et latterlig eksempel.

Kan man lage bedre selv og/eller får man noe annet på en ekte italiensk restaurant? Ja... men, det er vel ikke egentlig poenget?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...