Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Enkelte individer med høye forventinger og lite penger, her for eksempel:

  • Kan du installere Linux, er jo gratis.
  • Jeg : Jepp øff kårs (installerer på noen få minutter)
  • Og så MÅ jeg ha denne spesielle helt unike printeren pluss Maikrosåft Åffis (kommer seff etter at OS er installert)
  • Jeg : Nope, ikke sjans i have.
  • Æsj - Linux er sååå dårlig . .  Nå må jeg ha Vindåos allikevel . . .
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle mulige rare apper man må installere, som egentlig mye heller burde løses med en enkelt webside. 
Æ-appen til Rema 1000 er et godt eksempel på dette. Denne har jo null behov for å være en app? Hva tjener jeg på dette. Den skal ikke integreres mot noe, og det hadde vel vært mye enklere for alle parter om det bare var en enkelt webside?

Ting som krever/har bruk for kamera eller integrasjon mot bluetooth-enheter e.l. er supert å lage som apper. Men mye unødvendig der ute...

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (1 time siden):

Hvorfor skal bønderne få støtte fra staten?
Kan de ikke bare slå seg sammen til store gårder og få fortjeneste selv?

Jeg synes det er helt kurrant at bønder får noe støtte for å sørge for en viss matproduksjon her i Norge.

Men nå har vi jo faktisk en overproduksjon av en del mat i tillegg til en del mat blir kastet fordi det ikke er et marked for den. Dvs man gir støtte for å lage mat som bare skal kastes.

Det er jo fullstendig høl i hue!

Denne belyser litt av galskapen:
https://www.nrk.no/det-skjulte-matsvinnet-1.14760378

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, Dubious said:

Hvorfor skal bønderne få støtte fra staten?
Kan de ikke bare slå seg sammen til store gårder og få fortjeneste selv?

Det er vel stort sett det de har gjort de siste årene? Det finnes knapt småbruk igjen - ihvertfall ikke som drives uten at bonden har en annen jobb på siden.

Man kan ikke drive gårdsbruk på samme måte som mye annen industri - ihvertfall ikke om man skal ha et minimum av dyrevelferd. En kan ikke bare sette av max plass ett sted og si at her skal det produseres! Man trenger f.eks beiteområder - det betyr at man må spre seg utover og en tilleggseffekt av dette er at naturen får "stell" og ikke landet vårt gror helt igjen.

Problemet her er ikke at bøndene ikke vil, eller makter, å omstille seg - problemet er at de tvinges til å selge det de produserer alt for billig. Vi (forbrukere) bør være villige til å betale mer for maten (det tror jeg de fleste er) og de store butikkjedene bør være villige til å ta mindre profitt og strupe både produsenter og forbrukere mindre (det er de definitivt ikke villige til å vurdere engang).

Så lenge modellen her i landet er krøsusene som driver butikkkjedene skal bli så rike som mulig, så må bøndene få støtte.

Noe tabloid kan en si at staten holder (såvidt) liv i bøndene slik at de kan tynes av distributørene. Støtten til bøndene er egentlig støtte til de rikeste som sitter og styrer butikkkjedene fordi de slipper å betale det produktet de skal selge faktisk er verdt.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

folk som hele forbanna tiden skal sutre og klage over alt mellom himmel og jord. 

for eksempel dersom noen forsøker å følge med på ett eller annet TV-program, så begynner de å sutre over at programmet er alt for "kjedelig" å se på. Forferdelig program, bare idioter som gidder å følge med på det tullet der, møkka-program, og bla bla bla bla bla.

men så snart noen skrur av hele opplegget, så begynner de umiddelbart å sutre over at de liksom ikke skal "få lov til" å følge med på TV likevel. Eller hvor "vanvittig slemme" eller urettferdige alle sammen er, fordi dem skrudde av TV-apparatet som de nettopp hadde klagd over i det uendelige bare noen få sekunder tidligere. :ermm: 

Lenke til kommentar
1 hour ago, Skurupu said:

Bunad.

Det er forferdelig stygt, og skal liksom være et noe man er stolt av å gå med. Jeg blir flau av å se folk i bunad. Ser ut som 1800-talls cosplay.

Har ikke bunad selv og skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å styre med det, men jeg setter pris på de som gjør det.

Det er stilig og akkurat passe nasjonalromantisk.

Om man mener bunad i seg selv er "forferdelig stygt" så mistenker jeg det ligger noe mer bak enn en ren vurdering av plagg og utseende for det er det objektivt sett ikke. Det finnes bøttevis av varianter og at alle skal være stygge kun fordi de er bunader, faller på sin egen urimelighet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Skogslik skrev (1 time siden):

3-4 øl og jeg har fått nokk.
Hva faen.

Er vell som onkelen min sier at vi har lav terskel for alkohol som ligger i familien
Lillehammer delen av slekten min sin skyld da altså. 

 

 

3-4 øl er maks her også, men sniker seg inn litt akevitt og whisky imellom...

Idag hadde vi grillribbe og potetsalat og grøntfor med olivenoljedr. og da må jeg ha ordentlig pilsner og akevitt.

De andre tre øl idag var folkøl Norrlands pilsner, Strømstad spesialpils og Strømstad pale ale med lavere styrke, for vi rakk ikke systemet. Helt ok kveld sitter og lytter på musikk.

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
Zork skrev (9 timer siden):

Har ikke bunad selv og skjønner ikke helt hvorfor folk gidder å styre med det, men jeg setter pris på de som gjør det.

Det er stilig og akkurat passe nasjonalromantisk.

Om man mener bunad i seg selv er "forferdelig stygt" så mistenker jeg det ligger noe mer bak enn en ren vurdering av plagg og utseende for det er det objektivt sett ikke. Det finnes bøttevis av varianter og at alle skal være stygge kun fordi de er bunader, faller på sin egen urimelighet.


Aldri tenkt på det, men mest enig i dette tror jeg. Ser ikke hva som er så stygt, men syns herrebunader ser noe teit ut. Kunne aldri tenkt å gått i noe slikt, med de knebuksene og greier. Kvinnebunader derimot er ganske stilige ja.

Lenke til kommentar

Dette ser overhodet ikke teit ut... 

f2ecc8ef0f6b68aefc808f2c8de02ea2.jpg

Om bønder - tidligere var det selvsagt for alle med lange dager og lite/ingen fritid. Bønder som ble født på 20-tallet, det falt dem ikke inn å kreve mer fritid. Men deres etterkommere ser at alle andre har ganske mye fritid. Og de begynner å tenke at de vil ha lønn for å være på pletten 20-24 timer i døgnet. 

Lenke til kommentar
Dubious skrev (14 timer siden):

Disney+

Tidligere i dag kræsjet spilleren pågrunn av minneproblemer
Nå nettopp kræsjet hele PCn

Dette har aldri skjedd med Netflix eller Prime, eller noen annen tjeneste.

Kansellerte dritten. 

Det er lenge siden jeg har hørt om applikasjoner som krasjer hele operativsystemet. Problemet er nok PCen din, ikke Disney+

  • Liker 5
Lenke til kommentar
geir__hk skrev (På 6.5.2021 den 23.57):

Enkelte individer med høye forventinger og lite penger, her for eksempel:

  • Kan du installere Linux, er jo gratis.
  • Jeg : Jepp øff kårs (installerer på noen få minutter)
  • Og så MÅ jeg ha denne spesielle helt unike printeren pluss Maikrosåft Åffis (kommer seff etter at OS er installert)
  • Jeg : Nope, ikke sjans i have.
  • Æsj - Linux er sååå dårlig . .  Nå må jeg ha Vindåos allikevel . . .

Gjør som Kris85

  • Du har peiling på data og sånne tekniske greier. Du har jo jobba med sånt.
  • Jeg: Nei, jeg bare later som jeg kan det.
  • Later som?
  • Jeg: Ja!
  • ehh....

Straks man rører på en pc/mobil/nettbrett/tv blir man plutselig ansvarlig for alt i flere år fremover.... når pcen klikker etter et halvt år "jammen jeg har jo ikke gjort noe.... det må være deg - du brukte pcen sist, jeg har bare vært på Faisbokk og trøkka på suspekte linker".

 

 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...