Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kjøleskap skrev (6 timer siden):

Hvorfor er det sånn? Hvorfor kan vi ikke ha en fast pris? Kjørte rundt på Island en uke og der var det omtrent samme pris over alt, uansett sted, ukedag og tid på døgnet.

Circle K reklamerer med fast høy pris.
Fyller ikke der så ofte, og kjører ikke forbi de så ofte, så vet ikke om det stemmer.

Lenke til kommentar

https://www.adressa.no/pluss/2021/05/07/Odin-saken-Dette-skjedde-de-første-timene-og-dagene-23758662.ece
(Betalingsmur)

Hadde det vært lov med kamera uten begrensinger for hva som kan filmes, så hadde denne og mange andre saker vært løst for lenge siden.
Mange som har satt opp ulovlig kameraer, som vegrer seg for å kontakte politiet.
Så har man det at opptaket skal slettes etter 7 dager...
Med dagens teknologi så kan opptak lagres i månedsvis, uten at det skader noen.

Lenke til kommentar

Tvungen kjønnsbalanse. "Vi må finne noen kvinner til å stille til styret".
Hvis det ikke er noen kvinner som melder seg, hvorfor må man på død og liv tvinge kvinner som egentlig ikke vil inn i et styre?

Erfaringsmessig er det ikke smart å tvinge folk til å sitte i div styrer (uavhengig av kjønn).
Slike som "tvinges" inn bidrar ofte ikke så mye, og da er det mye bedre å få inn noen som ønsker å stille. 
Særlig i borrettslag e.l. er det overvekt av menn som ønsker å stille, og de har ofte mer interesse og erfaring.
(Menn er ofte mer interessert i og har erfaring med bygg, økonomi etc.)

Hvis man ønsker å gjøre noe med dette får man FØRST få kvinner interessert i slike ting, ikke tvinge inn kvinner bare for å skape en kjønnsbalanse.

  • Liker 3
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar

Jeg er utålmodig, og må trykke på noe nesten hele tiden.

Har startet på 2 filmer, og en serie på Netflix.
Altså, sett halvparten av filmene og en episode av serien.
I dag vurderte jeg å starte på en ny film..

Nå som jeg skriver dette er jeg halvveis in en Youtube video, på 20 minutter.

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Du er på en kurs der dopaminrespetorene er understimulert Dubious. Anbefaler en dopamin-reset, se video om det på youtube, men se hele da😉.

Alternativt spill et spill som gjør at de får kjørt seg. Typ tetris, alt mulig scapes og candy crush.

Men alternativ 1 er å anbefale, for din egen helse. Gå gjerne en tur på min 1 1/2 time, og sett deg ned en plass og bare se på naturen.

  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
Skurupu skrev (6 timer siden):

Folk som påstår at "ting var bedre før i tiden". De tar omtrent alltid feil.

Den har du kommet med flere ganger før. Og igjen: Det kommer an på hvilke "ting" man snakker om det.

Noe av det som var bedre før: Tv-programmer, musikk, barns oppførsel ( og voksnes for den del), politikere, politi, bestillings-prosedyrer på butikker, trygdesystemet (før NAV).. for å nevne noe jeg kommer på i farten

Endret av Delvis
  • Liker 2
Lenke til kommentar

De to første er subjektive smak og behag, så ikke så relevant å ta opp.

Når det kommer til oppførsel synes jeg de som er gamle (og etter sigende oppdratt "skikkelig") kan være vel så frekke om ikke verre, og blåse i andres tid og plass. For ikke å nevne at en relevant statistikk som kriminalitet har vist en nedgående trend lenge over tid, og tror ikke den er på vei opp såvidt meg bekjent.

 Tror ikke politikere eller politi er noe verre i dag enn før, men heller at det de gjør er mer synlig. Bestilling hos butikker er jo lettere enn aldri før, bestill på nett og få levert helt hjem.

Hva betyr et godt trygdesystem? Hvor mye betaler vi nå (justert etter inflasjon), og til hvor mange, kontra det vi gjorde før? Det vet ikke jeg, men virker litt bombastisk uten noe faktiske tall.

Long story short: "alt var bedre før" handler i 9 av 10 tilfeller om at eldre folk er nostalgiske til den tiden de var unge, og at den tiden føltes bedre, selv om den kanskje ikke var det om man ser på harde fakta.

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar

Folk som enda er på cryptohypen.

Btc er det mest miljøgiftige, skjermkortkrevende dritten som har eksistert, og brukes primært til utpressing og ransomware.

Få den skiten fra planeten vår. Slutt med kryptodritten som bare er en lang rekke scams. ICO, Ponzi og heroinvaluta hele veien fra 2010 til nå. Og Tether ja, 1 USDT er backed av 0.03 usd. Var ikke 1-1 likevel. Hahahaha fyfaen latterlig. Die die die!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Foldet på en 270x 2gb i et halvt år, innser nå at den ene viften ikke har gått mest sannsynlig ikke de siste 3 månedene.. Forsto ikke hvorfor den var så varm så bare slo av varme-grensen med msi afterburner.. Sto på 115 celcius med kun en vifte..

Kunne bare latt den død ut for all del, men vil at den fortsatt skal gå..

Vifter til et såpass gammelt kort er vel bare å drømme om.. Vurderer egentlig bare å bytte hele kjøleren, levd gjennom hardbanket crypto også i 2 måneder før jeg dreit i det. Dogecoin var ikke verdt bryet uansett.

Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (42 minutter siden):

Hva betyr et godt trygdesystem? Hvor mye betaler vi nå (justert etter inflasjon), og til hvor mange, kontra det vi gjorde før?

Problemet er hvordan trygdesystemet fungerer.
Dagens trygdesystem (NAV) skaper brukere og forverrer brukerne det allerede har.

Trygdesystemet har gått fra å være en sikkerhet i samfunnet til å være en straff.

Jeg gikk to år på Aetat før de ble NAV. I løpet av de to årene hadde jeg flere møter med saksbehandler enn jeg hadde de neste 10 årene.
Møtene jeg hadde var faktiske møter, og ikke avhør som i dag.
Før NAV så hjalp staten deg ut av arbeidsledighet. NAV hjelper deg lenger ut av samfunnet.

Trygdenivåene er altfor lave, og gjenspeiler ikke prisnivåene i Norge. Uføretrygd øker langt mindre enn KPI. Staten sier at man ikke skal betale mer enn 30% av inntekten til boligutgifter. Det er ikke unormalt at en uføretrygdet betaler 70-80% av inntekten til boligutgifter.

Du kan smøre drit på ei brødskive og kalle det en sandwich, men du spiser fortsatt drit.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Larzen_91 skrev (3 timer siden):

Bestilling hos butikker er jo lettere enn aldri før, bestill på nett og få levert helt hjem.

Ja det er sant, og veldig mye er selvsagt blitt bedre. Tenkte mer på det, at før kunne man nesten alltid gå inn i hvilken som helst butikk, og personlig få bestilt spesifikke varer de var utsolgt for. Nå kan mange butikker ikke gjøre det lenger, de får bare et visst parti varer tilsendt når de får det, og kan ikke bestille noe for en kunde på egenhånd.
Generelt syns jeg også folk var høfligere og mer pålitelige før i tiden, selv om det alltid var unntak. Inkludert alt det lavpannede underholdningskivet som er på tv i dag, med sjelløse skrikende programledere. Ikke fortell meg, at det bare er subjektivt/smak i at tv-programmer var mer ordentlige og forseggjorte før.
Men poenget var,  at det er for enkelt å si at alt var bedre eller verre før. Det går begge veier.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enkelte av naboene mine har vært bortreist i flere dager nå. Men de har ett par voksne unger som har bodd der og tatt vare på hunden deres. Problemet er at en av disse ungene tydeligvis har vært bortreist stort sett hele tiden, sånn at den andre av dem har absolutt ALT ansvaret for familiens hund. I dag holdt de faktisk en skrike-kampanje utenfor huset deres på grunn av uenighet om hvor mye ansvar hver av dem burde ta, og hele nabolaget overhørte dem sikkert. Hvis hunden skal få TO eller TRE måltider hver dag, så blir det vel 10 eller 15 måltider i løpet av fem dager. I tillegg til en eller to daglige turer, eller annen trening hver eneste dag. Så blir det vel en gigantisk skjevfordeling, hvis bare en av dem må gjøre rubbel og bit. 

Sånn oppførsel ser jeg ofte, på for eksempel jobb, også. Folk som gjør absolutt minimum av ting som må gjøres. Og så forsvinner dem, er alt for opptatt med å skravle på telefonen, surfe på Internett, eller what ever. Alle andre gjør jo selvfølgelig 99,99999 prosent av alt som må gjøres. Men likevel skryter den minst effektive personen av seg selv, hvor ufattelig fantastiske de selv påstår at dem er. De er liksom den mest fantastiske "mesteren" i hele verden, samtidig som alle andre viss nok er "giddalause" eller ubrukelige i deres egne øyne. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (2 timer siden):

Folk som hiver brukte munnbind på bakken.

Virker å gå nærmest sport, i å finne de mest utroligste steder, å slenge fra seg dette svineriet på. Hadde planlagt en lengre løpetur i går, men en god og muligens litt for tung 17 mai middag, sørget for å forkorte det. Men halvveis ut, måtte en på do, og mens man fant et lite avsides liggende sted for seg selv, og skulle til å skvette. Greide en nesten å sette fast huet inn i et munnbind som hang og slang fra ei tregrein, og ikke før jeg fikk gjort meg ferdig, og kommet ut av skogskrattet, så titta jeg ned og der lå det jaggu meg enda et munnbind. 

Undrer på hvor mye slikt, i hop med brukte hundeposer, der ligger og godgjør seg i skog og mark. Borte blir dem jo ikke, og det er ikke akkurat mangel på søppelkasser i skog og mark, men folk gir total f. 

 

Endret av Frank.N.Steen
Lenke til kommentar
Handlepose skrev (2 timer siden):

Folk som bevisst ikke plukker opp driten til bikkja si, seriøst, hva er galt med deg?

Plukk det opp, det går folk i gresset, neste gang jeg ser deg så skal jeg faen meg skrike det lungene orker 

 

Finnes utrolig nok de som plukker opp dritten, legger i plastpose - venter til det ikke er folk i sikte, og slenger plastposen fra seg rett ved stien. Da jeg bodde i Portugal tror jeg det var 500 euro i bot dersom de ikke plukket opp dritten. Det tilsvarer en månedslønn for en gjennomsnittsbeboer. Vel å merke har "alle" hund i Portugal - og luftemulighetene er mer begrenset enn i Norge. Men der plukker folk opp dritten etter bikkja si i det minste. 

  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Handlepose skrev (3 timer siden):

Folk som bevisst ikke plukker opp driten til bikkja si, seriøst, hva er galt med deg?

Plukk det opp, det går folk i gresset, neste gang jeg ser deg så skal jeg faen meg skrike det lungene orker 

 

Enda verre på vinteren. Folk i BRL som tror det plutselig er greit å la driften ligge i fellesområdene fordi det er snø. Det er jo selvsagt ingen unger ute i snøen og driften forsvinner magisk når snøen smelter... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...