Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

VegardBS skrev (På 7.10.2020 den 22.53):

Sier man i fra ofte så er man en syter og klager. Tap tap tap uansett hva

Må være kjipt for dere som har reelle plager.
Dessverre er det mange som stadig er borte på dager hvor de skal gjøre oppgaver som ikke er SÅ morsomme,  at de er "fredagssyke" og/eller legger ut bilder på SoMe som tyder på at de helt klart kunne vært (i hvert fall delvis) på jobb.
Dette gjør at man blir litt mer mistenksom til alle som er mye syke. :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dubious skrev (3 timer siden):

Trenger ny PC, den jeg har restarter uten at jeg vet hvorfor

Du kan jo slå av at den skal restarte selv under avansert i systemegenskapene. Da vil du kanskje se blåskjerm neste gang den skulle ha restarte, men da får du i alle fall sett på feilmelding. (eller ev skjekk logg på feilmeldinger nå)

Lenke til kommentar
D0vendyret skrev (7 minutter siden):

Du kan jo slå av at den skal restarte selv under avansert i systemegenskapene. Da vil du kanskje se blåskjerm neste gang den skulle ha restarte, men da får du i alle fall sett på feilmelding. (eller ev skjekk logg på feilmeldinger nå)

Får blåskjermer også
Helt sikkert på grunn av for lite minne eller minne-relatert
Derfor bruker jeg denne PC, med Ryzen 3600 til alt annet enn spilling

Lenke til kommentar
KalleKanin skrev (8 timer siden):

Må være kjipt for dere som har reelle plager.
Dessverre er det mange som stadig er borte på dager hvor de skal gjøre oppgaver som ikke er SÅ morsomme,  at de er "fredagssyke" og/eller legger ut bilder på SoMe som tyder på at de helt klart kunne vært (i hvert fall delvis) på jobb.
Dette gjør at man blir litt mer mistenksom til alle som er mye syke. :(

Der traff du spikern på hodet.

Lenke til kommentar

At nesten ingen av statsrådene i nåværende regjering har formell utdannelse innen feltet de styrer.

Utenriksminister - jurist.
Utviklingsminister - Finner ingen utdannelse på han. Han er vokalist i en kristen EDM gruppe.
Finansminister - Markedsføring.
Arbeids- og sosialminister - Statsvitenskap.
Justis- og beredskapsminister - Jurist.
Kommunal- og moderniseringsminister - "Statsviter", hva nå enn det er.
Kultur- og likestillingsminister - Kriminologi.
Kunnskapsminister; kunnskaps- og integreringsminister - Språkforskning.
Forsknings- og høyere utdanningsminister - Språk og ledelse.
Landbruks- og matminister - Sykepleier.
Klima- og miljøminister - Rettsvitenskap.
Næringsminister - Skatterett.
Fiskeriminister - Fiskeriøkonom.
Olje- og energi - Religionsvitenskap.
Samferdselsminister - Siviløkonom.
Distrikts- og digitaliseringsminister - Statsvitenskap og sosiolog.

Det er tre stk ut av 16 statsråder som har noe de skulle ha sagt innenfor feltene de skal styre.

Er ikke noe rart landet går til helvete.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Nettsteder som har kjøpt seg til topps på Google sine søk som ikke har det jeg er ute etter og baserer seg på "partial match". Når jeg ønsker å kjøpe gulvmatter til bilen og søker på gulvmatter + bilmodell så er ikke jeg ute etter å kjøpe ny bil, heller ikke ute etter en butikk som selger gulvmatter til alle andre biler enn min.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forbanna treige mennesker!        

For eksempel dersom en telefon begynner å ringe, så burde det vel være helt "normalt høflighet" å svare så kjapt man klarer? Men hva gjøre andre i steden? De er alt for opptatte med å fylle på med kaffe eller te, helle på med fløte eller melk, og slurpe innpå en god del før dem i det hele tatt begynner å bevege seg i retning telefonen som ringer. 

Er det noe som egentlig burde gjøres så snart som mulig, så kaster folk i steden bort alt for mye tid på alt mulig unødvendig sludder og vås.            

Lenke til kommentar
Dragen skrev (23 timer siden):

At nesten ingen av statsrådene i nåværende regjering har formell utdannelse innen feltet de styrer.

Utenriksminister - jurist.
Utviklingsminister - Finner ingen utdannelse på han. Han er vokalist i en kristen EDM gruppe.
Finansminister - Markedsføring.
Arbeids- og sosialminister - Statsvitenskap.
Justis- og beredskapsminister - Jurist.
Kommunal- og moderniseringsminister - "Statsviter", hva nå enn det er.
Kultur- og likestillingsminister - Kriminologi.
Kunnskapsminister; kunnskaps- og integreringsminister - Språkforskning.
Forsknings- og høyere utdanningsminister - Språk og ledelse.
Landbruks- og matminister - Sykepleier.
Klima- og miljøminister - Rettsvitenskap.
Næringsminister - Skatterett.
Fiskeriminister - Fiskeriøkonom.
Olje- og energi - Religionsvitenskap.
Samferdselsminister - Siviløkonom.
Distrikts- og digitaliseringsminister - Statsvitenskap og sosiolog.

Det er tre stk ut av 16 statsråder som har noe de skulle ha sagt innenfor feltene de skal styre.

Er ikke noe rart landet går til helvete.

De gjør nok en bedre jobb med å lede sine ansatte i departementene enn du har gjort med å lage en god oversikt over utdannelsene her. 

Jeg har selv ikke veldig mye til overs for karrierepolitikere uten særlig mye faktisk/praktisk erfaring utenfor politikerlivet men jeg har full tiltro til at f.eks. en avdelingsleder med sykepleierbakgrunn og administrativ økonomisk utdanning, som også har vært ordfører og stortingsrepresentant, har nok erfaring i å lede til at hun klarer å sette seg godt nok inn i et fagfelt til å lede de som er fast ansatt i departementene. 

Og regner du ikke statsvitere eller økonomer som rett utdannet til å stort sett være ansvarlige for budsjettene de rår over? 

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Forhandlere som snakker dårlig norsk.

Jeg ringte og skulle bestille time for å bytte til vinterdekk på bilen min. Hun jeg snakket med i telefon sa: "Vaske utvendig eller innvendig?".
Jeg svarte at jeg skal skifte til vinterdekk! Hun svarte: "English?"  

Da jeg ankom stedet var det en annen som snakket dårlig norsk. Spurte om jeg ville ha "dekoter", jeg skjønte ikke hva han mente (tenkte dette var noe faglig ord som jeg ikke skjønte, da dette var første gang jeg skulle skifte dekk). Jeg spurte hva det var. Han forklarte, jeg skjønte fortsatt lite av det. Følte meg bare dum, og jeg så at han ble irritert fordi jeg ikke skjønte hva han mente. (Fikk ikke med meg så mye av det han sa).

Han pekte deretter på en plakat før han sier: "Dette er dekoter!" - Viste seg at han mente dekkhotell. Da skjønte jeg mer hva det innebar. 

Nei, fra nå av betaler jeg et par hundrelapper ekstra hos norske firmaer hvor jeg skjønner hva forhandleren snakker om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
3 hours ago, WeirdFace said:

Forbanna treige mennesker!        

For eksempel dersom en telefon begynner å ringe, så burde det vel være helt "normalt høflighet" å svare så kjapt man klarer? Men hva gjøre andre i steden? De er alt for opptatte med å fylle på med kaffe eller te, helle på med fløte eller melk, og slurpe innpå en god del før dem i det hele tatt begynner å bevege seg i retning telefonen som ringer. 

Er det noe som egentlig burde gjøres så snart som mulig, så kaster folk i steden bort alt for mye tid på alt mulig unødvendig sludder og vås.            

Jeg tar aldri telefonen. De får bare ringe. De folkene jeg ønsker kontakt med vet riktig prosedyre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...