Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De nye smittevernreglene. Regjeringen lempet på trykket, så gikk det til helvete. Da er det ikke på sin plass å stramme inn igjen. Synes folk skal betale prisen nå, synes uansvarlige folk skal ta de døde og lidende på sin kappe og samvittighet (hvis de har noe). Regjeringen har gjort det de kan, folket feilet. Folket får lide.

"nå kan dere dra på hytta. nei men vi vil til syden nå!!!! buhuuu"

  • Liker 3
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (10 minutter siden):

De nye smittevernreglene. Regjeringen lempet på trykket, så gikk det til helvete. Da er det ikke på sin plass å stramme inn igjen. Synes folk skal betale prisen nå, synes uansvarlige folk skal ta de døde og lidende på sin kappe og samvittighet (hvis de har noe). Regjeringen har gjort det de kan, folket feilet. Folket får lide.

"nå kan dere dra på hytta. nei men vi vil til syden nå!!!! buhuuu"

Ja folk er idioter som ikke kan være litt disiplinerte. Særdeles irriterende ja. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Dubious skrev (Akkurat nå):

Skal jeg kjøpe kald øl, eller varm brus.. hmm..

Alle butikker har omtrent 5-10 meter med skap for alkohol, men ingen for 1,5 liter med brus
Ja, jeg kan kjøpe 0,5 brus, men da er det større sjanse for at det blir 6-pack kald alkohol 

Kjøpe seg litt alkohol må være lovlig. Men ligg unna lavkarbobayeren!

Lenke til kommentar
Delvis skrev (26 minutter siden):

Ja folk er idioter som ikke kan være litt disiplinerte. Særdeles irriterende ja. 

Det er jo myndighetene som bestemmer. Man må ha tillit til at det var trygt å reise til Spania ? Er de fjols eller korrupte? ?

Lenke til kommentar
VegardBS skrev (På 5.8.2020 den 1.55):

Gjerne.

Prøvde å framleie en leilighet, 8 av 11 som tok kontakt leste ikke annonsen og var overrasket at det bare var et par måneder kontrakten hadde igjen selv om det var skrivd 3 ganger. Tidsslukere gjorde så jeg kke fikk leid den ut, inkl treig huseier.

Haugevis av folk som bruker dager på å forhandle og prute, når vi endelig blir enige kutter de kontakt.

Folk setter tidsfrist på at jeg skal komme med motbud, jeg svarer og hører ikke tilbake før lenge etter dems egen frist. Selges i mellomtiden etter tidsfrist og da jeg hører fra de og det er visst verdens undergang.

Er mange syke folk på finn. Blant annet folk som dukker opp med mindre penger enn avtalt beløp for transaksjonen. Og så skal prøve å prute etter at man har inngått en avtale om pris.... Gidder ikke å selge ting lenger(med unntak av leilighet og bil that is), gir heller bort ting til familie og venner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
djgudleif skrev (2 timer siden):

De nye smittevernreglene. Regjeringen lempet på trykket, så gikk det til helvete. Da er det ikke på sin plass å stramme inn igjen. Synes folk skal betale prisen nå, synes uansvarlige folk skal ta de døde og lidende på sin kappe og samvittighet (hvis de har noe). Regjeringen har gjort det de kan, folket feilet. Folket får lide.

"nå kan dere dra på hytta. nei men vi vil til syden nå!!!! buhuuu"

Uansett hva folk gjør i sånne situasjoner ender det opp uten særlig konsekvenser fordi staten kommer og redder dem tilslutt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
SirOwen skrev (4 minutter siden):

Tullinger som tror det er tilstrekkelig med 50 meters luke og dermed hiver seg inn på trafikert vei.

Mange variabler her
Hva er fartsgrensen, hvor fort kjører de, hvor mye trafikk er det, hvor rask bil har du

Ofte små må en bare finne den beste luken og hive seg utpå veien

  • Liker 3
Lenke til kommentar
6 minutes ago, Dubious said:

Mange variabler her
Hva er fartsgrensen, hvor fort kjører de, hvor mye trafikk er det, hvor rask bil har du

Ofte små må en bare finne den beste luken og hive seg utpå veien

Poenget er at det skal være flyt i trafikken. Eksempelet mitt er hentet fra en vei i nærområdet, hvor fartsgrensen er 60 km/t. Da bruker man 3 sekunder på å kjøre 50 meter. Og de tullingene som hiver seg ut, klarer aldri å få bilen sin opp i 60 km/t på 3 sekunder. De kommer seg jo knapt ut på veien på de tre sekundene. Hvilket igjen betyr at trafikken bak må bremse opp. Det stikk motsatte av flyt i trafikken med andre ord. 

Ofte er det heller ikke biler bak meg, hvilket betyr at tullingen kunne ventet til jeg hadde kjørt forbi. Står man i kryss i Oslo i rushtrafikken, er selvsagt saken en helt annen.

Dagens trafikkskoler gjør ikke jobben sin hvis de ikke innprenter viktigheten av flyt i trafikken.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
:utakt skrev (På 6.8.2020 den 14.40):

Postnord! Fikk nettopp SMS, "pakken din er klar for levering, velg hvordan du ønsker få sendingen levert her" og en link.

Klikker på linken og kommer til en statusside der det står at levering forventes i morgen. Men ingen steder å tilpasse "hvordan jeg ønsker sendingen levert".

De folka der ... jeg fatter ikke at det går an å drive postvirksomhet og ha så ræva systemer på alt. Hver gang de er involvert så er det alltid et eller annet som ikke funker, smått eller stort. 

 

117206796_750221529088556_2606586768517229610_n.thumb.png.6ee4312bacb3b77bdbd252f6df1d722f.png

Pakken skal leveres i Oslo. 

?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
90xx skrev (4 timer siden):

Nei, hvis regjeringen sa det var greit? Da er det Erna og Co. man skal kritisere. Uansett hvor idiotisk det var. De kan jo ikke først stenge helt, så åpne og si: «vi vet ikke om dette er klokt, avgjør selv».

Regjeringen har hele tiden sagt dette:

«Utenriksdepartementet fraråder alle reiser som ikke er strengt nødvendige til alle land.»

Det er altså ikke ulovlig selvsagt, men myndighetene har hele veien oppfordret oss til å bli værende i Norge.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ifølge noen som skal til Spania i høst, er det flere smittede i Haugesund enn i Sør-Spania (der mange nordmenn har pleid å holde til ). I Nord-Spania er det selvsagt mye verre.  Og det kan vel stemme? Men en må innom kollektivtransport, som oftest fly for å reise til Spania. De færreste kjører selv dit. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...