Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

At man ikke kan kjøpe øl på søndager.

Det finnes ikke en eneste god grunn for det.

 

Overformynderi, dystopi, og byråkrati er noen stikkord som beskriver staten i Norge.

 

Ikke rart man er deprimert når det ikke ligger til grunn for den alvorlige frihetsberøvelsen.

 

Norge er verre enn de fleste nasjoner.

Endret av Edgelord
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

At man ikke kan kjøpe øl på søndager.

Det finnes ikke en eneste god grunn for det.

 

Overformynderi, dystopi, og byråkrati er noen stikkord som beskriver staten i Norge.

 

Ikke rart man er deprimert når det ikke ligger til grunn for den alvorlige frihetsberøvelsen.

 

Norge er verre enn de fleste nasjoner.

Enig. Norge har mange lover jeg mener er helt feil. Dette er en av dem.

 

Jeg får alltid et skikkelig reverse cultur-shock hver gang jeg er på ferie i Norge og får oppleve alle våre rare lover og regler som gjør hverdagen tungvint.

 

Håper KrF går i oppløsning snart, så de ikke kan bruke kristenmoralismen sin til å sette bånd på oss noe lengere. Søndagstengte butikker? Har ikke ord for å forklare hvor latterlig det er. Begynner å le hver gang jeg tenker på det.

Lenke til kommentar

Jeg drikker veldig sjeldent. Når jeg får lyst på en øl er det som oftest veldig spontant. Og det er nesten alltid sent på kvelden, når ingenting er tilgjengelig.

 

TIl sammenligning: Her jeg bor nå er det en døgnåpen kiosk på bakkeplan i bygget jeg bor i, som selger øl, vin, og sprit 24/7. Slik SKAL det også være i Norge. Det er et absolutt minimumkrav for å behandle befolkningen som voksne i stand til å ta egne valg.

 

Og når vi først er i gang kan vi ta bort krav til Skjenkebevilling også. Hvorfor er det staten som skal bestemme hvem som skal få lov til å selge alkohol?

 

Vinmonopolet er en helt egen diskusjon...

Endret av Skurupu
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener bare at du forherliger et samfunn som ikke har den nødvendige infrastruktur og ligger mange år tilbake. 

 

De er ikke bare langt bak i den økonomiske sfæren, men også på mange sosiale deler. 

 

Og omfanget av sexsalg av barn er selvsagt mye høyere i Filippinene. Det har utviklet seg en kultur med rike hvite som enten reiser ned dit eller kjøper gjennom Internett. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Utrolig glad for at ølsalget ikke er åpent på søndager. Eller så ville jeg drukket meg så dritings at jeg ikke kunne dratt på jobb i morgen.. Sa ingen.

 

Hvis det er tilfellet så har man større problemer enn at man ikke får kjøpt øl på en søndag..

Endret av Skosåle
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...