Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Folk som kaller Coop Mega "coop". Er som å si "rundt" når noen spør hvilket eple du spiser.

 

Coop Obs, Coop Extra, Coop Prix, Coop Marked, Coop Mega, Matkroken.

Det er slik du jukser på skatten i stor skala.

 

Alle versjoner er epler, men lovlig sett så er de alle forskjellige og dermed mindre skatt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg har en lit speile en

Her i Nordland er det innført kontantfri betaling på deler av kolektivtrafikken

 

 

Det begynte etter at mange lurt på når man fikk lov å betale med bankkort

Nå har man selvfølgelig kunne benytte seg av busskort og autoreise ( atomatisk trekk ) i nmange år før det men alle former for betalig måte skje med kontanter

så kom muligheten for å kunne betale med bank kort og de skapte mange problemer , særlig når batalingsterminal og server ( eller hva nå det heter ) ikke finner hverandre.

Da måtte man vente mange minutter før betalinge blir genomført.

nå har dett heldigvis blir en del bedre de siste årene , men det er forsatt en del tull med systemet

 

For lit over et år siden ble det lanser en egen app man kunne bruke når man skulle betale for seg på bussen

Det er det nok mange som har etterlyst

Likevel funger denne appen bare på en liten del av strekningern , resten strekningen  må det bruke buskort , bankkort eller kontanter

 

Man har også muligheter til fylle på verdi på buskortet , eller kjøpe periode på en egen nettbutikk men ikke alle strekningen er infør i denne formen for periodekort .

Derimot de kan man få til hvi man beler på bussen elelr på den enste tilgjengleig manulee betjente terminalen

 

Her er det mange god løsninger , og noen mindre gode løsninger men ingen fulstendigif gjennomføring av hele strekningen

Når jeg snakker om sterekning så snakker jeg om hele den strekningen det går busser på , i hele Nordland

 

 

Er det da så forbannet vanskelig å la alle som kan få muligheten til bruke App ?

Er det så forbannet vanskelig å forstå at betaling med kontanter aer den løsningen som fungerer best som betalings mindel , samtidig som det er en av de pålagte betalingsformene ?

Er de så forbannet vanskelig å forstå at bruken av bankortbetaling også krever 100% forbindelse til server på alle stoppestedene ?

Er det så vanskelig å forstå at en nettbutikk skal ha de samme mulighetene for kjøp som man har på bussen ?

 

På toppen av det hele er det en gruppe her i Norge som driver å jobber for et kontanfritt samfunn mens en anne vil beholde kontantene.

 

jeg blir bare så frustrert når disse ikke ser hva de holder på med

 

ps: det kan hende at det ble lit mye iog uklar nformasjon på en gang men jeg prøver bare å holde innelget så kort som mulig

Lenke til kommentar

Veldig ofte når jeg kikker over TV-oversikten for å sjekke om det går noe greit på TV, så er det alltid noe Harry Potter eller Ringenes Herre / hobbiten-filmer...

 

Evenetuelt Pirates of the Caribbean, eller hva det nå heter. Finnes det virkelig ingen andre filmer de kan vise?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...