Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817324

 

 

Miljømennesker.skal man bekjempe miljøet, så får du jaggu meg gjøre alt annet og ikke bare en ting. Wow, du kildesorterer! Gratulerer.

Men du har bilen på tomgang for å få det varmt og godt, slikt at du slipper å fryse på vei til jobb

 

Politikere som sier vi må vise moderasjon mht flyturer mens dem samtidig flyr hele tida selv (og miljøavgift på billett har ingen reell effekt)

Er bare en politiker som er digg som faen. herlig fyr :green:  :green:

carl-i-hagen.jpg

Var nabo med Opsahl , kanskje ikke så rart han dukket opp på Mot i Brøstet.......

Lenke til kommentar

Det trådløse nettet her jeg leier klikker ca en gang i uken, så huseier må restarte routeren (jeg har ikke tilgang til den fra min leilighet). 
Har fått kabel inn til den stasjonære pc`n min fordi jeg klaget på veldig ustabil wifi, men alle andre enheter er fortsatt trådløse.

Huseier er også lei problemet, men han og alle naboene klager heller direkte til altibox, som igjen sier at alt er som det skal være (noe det er).. Hvorfor ikke bare kjøpe en egen router til 1000 kr, så er du kvitt problemet for alltid?!

 

Har også en kamerat som stadig klager på nettet hjemme, jeg ber han kjøpe egen router fordi de som følger med i "pakken" er elendige. Men det virker ikke som at han forstår problemet, han klager heller direkte til leverandøren sin. Sånn har han drevet på i to år nå. 

De fleste skjønner ikke at det som kommer INN utenifra i form av fiber stort sett er 100% stabilt, men det er de forbanna routerene til 300kr som tar i mot signalene som er problemet. Det hjelper ikke grine til levrandøren.

 

Endret av Kjetil_90
Lenke til kommentar

Normalt sett, så har ikke brukere tilgang til sine egene rutere hjemme(dvs i egene hus, som de eier selv)! (Wifi er alltid på, og har WEP type passord)

 

Og passordene er stemplet på ruterene, vi kan omgå det. Men ikke lovlig. (Vi har også slike merker rundt boksene slik at ISP kan se om du har tatt boksen i fra veggen)

 

Så man må sitte å følge med på logger om noen har kommet seg inn på ditt egent nettverk, da du ikke har noen kontroll over wifi og WEP-type passord. Samt du er ansvarlig (lovlig) for alt noen gjør på din IP adresse.

 

Man kan spoofe Mac adresse med sin egen ruter, men da bryter du jo reglene du fikk i fra ISP. (Og hvorfor risikere den eneste metoden du har å få internett på?)

 

Har jeg lyst til å endre wifi passord? Vil jeg slå av wifi? Ja, jeg kan ringe inn og si i fra jeg ikke vil ha wifi på. Men etter en uke så er wifi på igjen. Dette har skjedd 9001 ganger. Hvis strømmen går, så går alt tilbake til default, og det er med wifi aktiv og 7-numerials passord.

 

Så jeg er en del av botnettet hjemme. Men hvis jeg ville bryte loven, så kan jeg sitte i en bil, og kjøre fremover og fremover og få nye ipadresser automatisk. Det skal så lite til for å bryte WEP.

 

Men jeg har en app som bryter WEP på et par sekunder på mobilen, så jeg trenger aldri egentlig bruke min egen IP. Tviler på at retten ser på det slikt. (DETTE ER I FRA DIN IP! "ja men det tar bokstavelig talt 2 sekunder å bryte koden også bruke mitt nett" JA MEN DETTE ER I FRA DIN IP!"

 

Nye rutere har ikke antenner engang, men de når enda over 300 meter. Noe som er testet av meg personelig(hvor man får inn signal, trenger ikke bryte noen regler for å se hvor langt en slik boks NÅR)

EDIT57: Fuck FUCK FUCK FUCK FUCKETY FUCK

WIMAX og satelitt internett osv funker ikke hjemme, det er ikke dekning, og denne ISP'en er eneste valget for å få internett i det hele tatt!

Jeg tror det er ulovelig å sette opp honeypots, men det er jo tryggere, da de ikke bruker ditt nett.....

 

Har ikke 4g dekning engang.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Huseier er også lei problemet, men han og alle naboene klager heller direkte til altibox, som igjen sier at alt er som det skal være (noe det er).. Hvorfor ikke bare kjøpe en egen router til 1000 kr, så er du kvitt problemet for alltid?!

Du klager til huseier og han klager til Altibox. Begge klager til sin "leverandør". Du kan løse problemet ved å kjøpe egen router også.
Lenke til kommentar

Det trådløse nettet her jeg leier klikker ca en gang i uken, så huseier må restarte routeren (jeg har ikke tilgang til den fra min leilighet). 

Har fått kabel inn til den stasjonære pc`n min fordi jeg klaget på veldig ustabil wifi, men alle andre enheter er fortsatt trådløse.

 

Huseier er også lei problemet, men han og alle naboene klager heller direkte til altibox, som igjen sier at alt er som det skal være (noe det er).. Hvorfor ikke bare kjøpe en egen router til 1000 kr, så er du kvitt problemet for alltid?!

 

Har også en kamerat som stadig klager på nettet hjemme, jeg ber han kjøpe egen router fordi de som følger med i "pakken" er elendige. Men det virker ikke som at han forstår problemet, han klager heller direkte til leverandøren sin. Sånn har han drevet på i to år nå. 

 

De fleste skjønner ikke at det som kommer INN utenifra i form av fiber stort sett er 100% stabilt, men det er de forbanna routerene til 300kr som tar i mot signalene som er problemet. Det hjelper ikke grine til levrandøren.

Kjøp din egen router, og bruk den i AP-modus.

 

Normalt sett, så har ikke brukere tilgang til sine egene rutere hjemme(dvs i egene hus, som de eier selv)! (Wifi er alltid på, og har WEP type passord)

 

Og passordene er stemplet på ruterene, vi kan omgå det. Men ikke lovlig. (Vi har også slike merker rundt boksene slik at ISP kan se om du har tatt boksen i fra veggen)

 

Så man må sitte å følge med på logger om noen har kommet seg inn på ditt egent nettverk, da du ikke har noen kontroll over wifi og WEP-type passord. Samt du er ansvarlig (lovlig) for alt noen gjør på din IP adresse.

 

Man kan spoofe Mac adresse med sin egen ruter, men da bryter du jo reglene du fikk i fra ISP.

 

Har jeg lyst til å endre wifi passord? Vil jeg slå av wifi? Ja, jeg kan ringe inn og si i fra jeg ikke vil ha wifi på. Men etter en uke så er wifi på igjen. Dette har skjedd 9001 ganger. Hvis strømmen går, så går alt tilbake til default, og det er med wifi aktiv og 7-numerials passord.

 

Så jeg er en del av botnettet hjemme. Men hvis jeg ville bryte loven, så kan jeg sitte i en bil, og kjøre fremover og fremover og få nye ipadresser automatisk. Det skal så lite til for å bryte WEP.

 

Men jeg har en app som bryter WEP på et par sekunder på mobilen, så jeg trenger aldri egentlig bruke min egen IP. Tviler på at retten ser på det slikt. (DETTE ER I FRA DIN IP! "ja men det tar bokstavelig talt 2 sekunder å bryte koden også bruke mitt nett" JA MEN DETTE ER I FRA DIN IP!"

 

Nye rutere har ikke antenner engang, men de når enda over 300 meter. Noe som er testet av meg personelig(hvor man får inn signal, trenger ikke bryte noen regler for å se hvor langt en slik boks NÅR)

EDIT57: Fuck FUCK FUCK FUCK FUCKETY FUCK

Normalt sett så har alle lov til å ta seg tilgang til routerens programvare. De fleste ISP'er legger med fremgangsmåte i pakken, eller har fremgangsmåte på nettsidene sine.

 

Ikke spre løgn.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bullshit, jeg har ring og spurt om passord og brukernavn, har ikke fått det. Så det ender opp med at WEp-wifi er alltid på. Dette er ikke løgn, dette er fakta. Jeg kan spoofe MAC adresse med en annen ruter, men da bryter jeg avtalen med ISP.

Radiolink ble faset ut i fjor.

 

EDIT: Jeg bruker ikke altiboks, Jeg har ikke luksusen til å velge mellom ISPer/radiolink/wimax. Jeg beklager for at jeg ikke var tydelig nok.

 

EDIT2: Jeg tror jeg skal kjøpe blypapir og wrappe rundt hovedboksen.

 

EDIT3: Ja, selfølgelig ble selvskapet kjøpt opp av telenor, men man kan ikke ringe telenoir for support. Eller noe som helst.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Er vikar i en butikk sammen med ei annen. Vi skal være vikarer til nyttår. Når kundene går bort til meg og spør om hjelp, blander hun andre seg inn og bare: "Ja, det har vi her borte".

 

Hun oppfører seg som en slags sjef for meg også. Når jeg er opptatt med andre ting i butikken (plasserer varer osv), sier hun: "Når du er ferdig med det, kan du gjøre det og det"

 

Selvfølgelig gjør hun det oftest når sjefen er i nærheten. Virker som at hun gjør alt for å få videre jobb der på bekostning av meg. Føler jeg ikke får sjansen til å vise meg fram.

Lenke til kommentar

Bullshit, jeg har ring og spurt om passord og brukernavn, har ikke fått det. Så det ender opp med at WEp-wifi er alltid på. Dette er ikke løgn, dette er fakta. Jeg kan spoofe MAC adresse med en annen ruter, men da bryter jeg avtalen med ISP.

Radiolink ble faset ut i fjor.

 

EDIT: Jeg bruker ikke altiboks, Jeg har ikke luksusen til å velge mellom ISPer/radiolink/wimax. Jeg beklager for at jeg ikke var tydelig nok.

 

EDIT2: Jeg tror jeg skal kjøpe blypapir og wrappe rundt hovedboksen.

 

EDIT3: Ja, selfølgelig ble selvskapet kjøpt opp av telenor, men man kan ikke ringe telenoir for support. Eller noe som helst.

 

WEP? Jeg tror faktisk ikke på deg. Du må gjerne vise til hvilken ISP og router som kommer standard med WEP i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvis jeg sier hvilken lokal ISP jeg har, så vet du hvor jeg bor.

 

Men hva forventer du? Når eneste internetten som var tilgjengelig var i fra staten, og nå har et privat selvskap tatt over, for så å selge ut til telenor. Og jeg kan ringe telenor, men jeg får ikke støtte til noe, da jeg må ringe min egen isp, som kun sitter å ruger på penger de får i fra telenor under et annet firmanavn.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

 

Bullshit, jeg har ring og spurt om passord og brukernavn, har ikke fått det. Så det ender opp med at WEp-wifi er alltid på. Dette er ikke løgn, dette er fakta. Jeg kan spoofe MAC adresse med en annen ruter, men da bryter jeg avtalen med ISP.

Radiolink ble faset ut i fjor.

 

EDIT: Jeg bruker ikke altiboks, Jeg har ikke luksusen til å velge mellom ISPer/radiolink/wimax. Jeg beklager for at jeg ikke var tydelig nok.

 

EDIT2: Jeg tror jeg skal kjøpe blypapir og wrappe rundt hovedboksen.

 

EDIT3: Ja, selfølgelig ble selvskapet kjøpt opp av telenor, men man kan ikke ringe telenoir for support. Eller noe som helst.

 

WEP? Jeg tror faktisk ikke på deg. Du må gjerne vise til hvilken ISP og router som kommer standard med WEP i dag.

 

Multimodemet jeg har (fra HomeNet) kom med standard sikkerhet på wifi med WPA2. Jeg har også mulighet til å endre SSID, sikkerhetsnøkkelen til WPA2, sette opp port forwarding, konfiguere brannmur (NAT) og mer.

 

Jeg kan kun logge inn med brukeren "user" og ikke "admin/root", men jeg får ihvertfall konfigurert nok på egenhånd.

 

Broren min har fiber fra GET, og den ruteren kom også med standard med WPA2, han har også mulighet til å endre SSID og sikkerhetsnøkkelen (GetBox2).

Endret av Gnålern
Lenke til kommentar

Jeg har spurt mange ganger, og jeg får ikke lov å logge inn på ruteren engang. Og da kan man enten spoofe MAC adressen til ruteren og bryte avtalen mellom deg og ISP, eller koble på egen ruter men alltid ha trådløs WEP på hovedruteren.

 

Logge inn som USER i stedet for admin/root fungerer ikke.

 

Åpenbart, så får jeg ikke slike standard telenor-ruter.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Har vudert egen router, men har ingen logisk sted å sette den. Huseier har ikke lagt opp til kablet nett inn til leiligheten, så jeg spurte om å ha den ut fra  garasjen hans og inn vinduet, så dette har blitt en mer eller mindre permanent løsning. Hvorfor han vil at det skal være sånn vet jeg ikke, da det ser shabby ut, men det er ikke mitt problem egentlig :tease:  

Det er egentlig ikke et stort problem sålenge pc`n er kablet, men mulig jeg kjøper meg en router til jul ja :)

Lenke til kommentar

Jeg hadde gitt min ISP 1000 kroner kun for å for lov til å logge inn på ruteren som user/root. Kun for å slippe å ringe til de hver uke, for å slå av wifi i fra hovedruteren med WEP.

 

Jeg hadde brukt wimax hvis jeg hadde satelittdekning.Og ja, det irriterer meg veldig mye at jeg ikke har tilgang på noen bokser i mitt egent hjem.

 

Og ja, min ruter er ikke nevnt engang på sider som "what is my router password". Ei heller er leverandøren.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...