Gå til innhold

Ting som irriterer så grenseløst v2.0!


Runar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At det kun er 2 "regjerende" OS er (Linux er ikke med her, beklager.)

Men har lyst til å få slått inn mulighetene; Bios, Bedre spillytelse, Kompatibel med flere deler.

Inn i Mac OSX for da hadde jeg kjørt det 100%, det er så "lett" og deilig forhold til windows 7/8

Lenke til kommentar

Linux er best til alt, så lenge du ikke skal spille, eller har en spesiell situasjon der du har lås deg til et program /filformat/rådyr lisens) som det ikke går an å kjøre i linux.

 

Ubuntu ble for ekesmpellagt inn på mammas laptop fordi Vista var noe elendig møl som i tillegg fikk blåskjerm hvert 40. minutt på den maskinen. Var ingen grunn til å gå over til win7 da det kom.

 

Minste lillesøsteren bruker Peppermint (Ubuntu-basert) på en liten eee-pc som ike hadde plass til en kvart w7-installasjon, nå har hun flere GB til overs.

 

Jeg kjører linux på min ULV-laptop fordi det er raskere. Langt mer er innebygge når et gjelder funksjonalitet for snarveier , taster og andre ting. Er delete-tasten ødelagt? Ikke noe problem, bruk et program til å bytte delete og insert-tasten, uten å måtte lete på nett etter tredjepartsprogramvare. (Det kan du vl i OSX og, men se langt etter den type funksjonalitet i Windows.) Jeg har win7 på stasjonærmaskinen for å spille innimellom, men det ha blitt sjelden det siste året. Og hver gang irritere jeg meg over alle "manglene" sammenliknet med linux-oppsettet mitt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Til hva, eller når, er linux mest fornuftig å bruke egentlig? Programmering? Liker linux ganske godt, men er endel begrensninger som gjør at jeg ikke kan gå over til det fast.

Som NgZ sier: alt med mindre du spiller eller har ekstremt eksplisitte behov for noe annet du (antagelig selv) har låst deg til.

 

Photoshop kunne vært et sånt eksempel, men de fleste som bruker photoshop -trenger- egentlig ikke photoshop.

 

Om man kun bruker maskinen sin til filbehandling, surfing og musikk ser jeg ingen god grunn til å kjøre noe annet.

Lenke til kommentar

Uff nei. Etter at jeg måtte slite meg gjennom 2-3 timer for å få til lyd i Ubuntu gadd jeg rett og slett ikke styre mer med det. Greit det er lite, raskt og forholdsvis enkelt, men passer best for scriptkiddies og folk som tror de har peiling. Dere kan gjerne sitte der med shell-komandoene deres, men for min egen del så fungerer W7 bare. Slenge ISO over på usb-stikke, starte maskina på nytt, installere og voila. Windows 7 er inne og fungerer helt fra starten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Uff nei. Etter at jeg måtte slite meg gjennom 2-3 timer for å få til lyd i Ubuntu gadd jeg rett og slett ikke styre mer med det. Greit det er lite, raskt og forholdsvis enkelt, men passer best for scriptkiddies og folk som tror de har peiling. Dere kan gjerne sitte der med shell-komandoene deres, men for min egen del så fungerer W7 bare. Slenge ISO over på usb-stikke, starte maskina på nytt, installere og voila. Windows 7 er inne og fungerer helt fra starten.

Tror ikke Ubuntu er feilen, for å si det sånn.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Uff nei. Etter at jeg måtte slite meg gjennom 2-3 timer for å få til lyd i Ubuntu gadd jeg rett og slett ikke styre mer med det. Greit det er lite, raskt og forholdsvis enkelt, men passer best for scriptkiddies og folk som tror de har peiling. Dere kan gjerne sitte der med shell-komandoene deres, men for min egen del så fungerer W7 bare. Slenge ISO over på usb-stikke, starte maskina på nytt, installere og voila. Windows 7 er inne og fungerer helt fra starten.

Tror ikke Ubuntu er feilen, for å si det sånn.

Det der er verdens mest standard svar når det kommer til "jeg er bedre enn deg i alt" holdning. Hvorfor kan du dette bedre enn meg? Hvorfor er du bedre enn meg? Om det er noe som irriterer meg grenseløst så er det folk som alltid har rett uansett hvor mye de blir motbevist. Hvorfor skal jeg slite meg gjennom alt mulig slags piss for at en lyd driver skal funke?

 

Sist gang jeg prøvde å installere Ubuntu og andre Linux distorer på min bærbare pc gikk den batshit og ble treg som faen. Dette var en clean installasjon av Ubuntu på en helt ren og ny HDD. Regner med det er min feil at et ren installasjon av Ubuntu er tregere enn en 4 måneder gammel installasjon av Windows 7? Nei, det er så jævlig forkastelig å høre på bedrevitere og internethelter valse i vei om at det ikke er deres kjeledegge, men personen som bruker det sin feil. Ingenting kan være feil med det jeg kan så jævlig godt. Stemmer ikke dette? Vanligvis holder jeg meg for god til å svare diverse forumbrukere, men begynner å bli temmelig lei...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det der er verdens mest standard svar når det kommer til "jeg er bedre enn deg i alt" holdning. Hvorfor kan du dette bedre enn meg?

Erfaring.

Hvorfor er du bedre enn meg?

Flere grunner, men én er vel at jeg får lyd til å fungere. :-D

 

Om det er noe som irriterer meg grenseløst så er det folk som alltid har rett uansett hvor mye de blir motbevist. Hvorfor skal jeg slite meg gjennom alt mulig slags piss for at en lyd driver skal funke?

Fordi du ikke får det til.

 

Sist gang jeg prøvde å installere Ubuntu og andre Linux distorer på min bærbare pc gikk den batshit og ble treg som faen.

Da har du gjort noe feil.

 

Dette var en clean installasjon av Ubuntu på en helt ren og ny HDD. Regner med det er min feil at et ren installasjon av Ubuntu er tregere enn en 4 måneder gammel installasjon av Windows 7?

Antagelig.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Greit det er lite, raskt og forholdsvis enkelt, men passer best for scriptkiddies og folk som tror de har peiling.

Smålig av deg å titulere Linux-brukere som scriptkiddies. Det er hovedsaklig nerder som bruker Linux ja, men det er ikke scriptkiddies, det er vanligere at de bruker Windows med "dritkule" rainmeter på skrivebordet etc. Og Linux passer for folk som både har og tror de har peiling, det er virkelig ikke så vanskelig (hvertfall ikke Ubuntu).

 

Ignoranse irriterer meg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

T den gikk tregt må nok definitiv være noe du har makket til selv. At graikkytelsen ikke var på topp, kan nok skyldes at du må legge inn skjermkortdrivere. (Men Ubuntu har egne verktøy for å kontrollere og la deg velge riktig driver, noe Win ikke fik før i 7)

 

Rart at lyden ikke fungerte, det har jeg ikke opplevd de siste fem åene. Det er mildt sagt usannsynlig at det ikke virker rett ut av boksen. Her fungerer hodetelefonutgangen automatisk, USB-DACen blir detektert automatisk, HDMI-lyduotputen blir detektert automatisk (Det var mildt sagt et helvete i W7).

 

Men det er ingen som tvinger deg til å ære seg noe nytt. :)

 

Det er sort sett PC-analfabetene og de avanserte brukerne som ikke har noe imot å bytte. For de som ar brukt windows i x antall år og "vet hvordan alt fungerer" på vanlig brukernivå/selverklærte eksperter er det gjerne en litt tyngre prosess for. Når det er sagt, vil de fleste vanlig brukere ha en like grei overgang fra xp til linux m KDE som fra xp til w7 i min (riktignok noe begrensede) erfaring. Overgangen er i hvert fall ikke mindre enn fra Win til OSX.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...