Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Tror ikke disse yrkesgruppene er noe verre enn andre grupper. :)

 

Av ti kunnskapsspørsmål i undersøkelsen, bommer de to gruppene medieansatte stygt på halvparten. Publikum er den tredje gruppen som er spurt, og de scorer faktisk bedre enn journalister og redaktører på flere spørsmål.

(...)

Tallene viser også at i spørsmål hvor publikum er usikre på svarene svarer de ”ikke sikker”, mens journalister og redaktører stort sett kliner til og leverer svar uansett hvor galt det blir.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tror ikke disse yrkesgruppene er noe verre enn andre grupper. :)

Sant, men en rørlegger får heller ikke betalt for å mene noe.

Faktisk ikke taxisjåfører heller! ;)

 

Det som er betenklig er at journalistutdannelsen har et skyhøyt inntakskrav, men det viser gjerne at det finnes mange veier til "drømmejobben".

Uansett så med litt ettertanke så er det kanskje ikke så forferdelig overraskende.

Når den "seriøse" tabloidavisen Dagbladet fronter kvinners orgamse på forsiden så er det kanskje ikke så nødvendig å vite hva KS er?

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Å, det gav meg et aldri så lite flashback til de harde 70-åra. Gyselig barnetv som skremte drittungene til sengs, før far kan benke seg foran svarthvitt-tv'n og kose seg med en "lille" og bivåne alvorlige kjederøykende menn som vekselvis røykte og spiste røyken, alt etter hvor presset de var i situasjonen. I mens satt programlederen å halvsov mens han mest sannsynlig lurte på om det ville bli varm eller kalkun til middag når han kom hjem.

 

Det var tider det!  :new_woot:

Endret av Bruker-95147
Lenke til kommentar

Det er forstemmende at nivået blant norsk journalister ikke er høyere. Jeg er ikke enig i at alle spørsmål kan betraktes som allmennkunnskap, men hvis en skal ha stor troverdighet innenfor fagområdet sitt må en kunne faget sitt bedre enn som så. Spørsmålene var ikke vanskeligere enn at jeg som elev på videregående kunne svare på dem, da er det betenkelig at dem man får informasjonen om samfunnet sitt fra ikke kan sine saker.

 

Det er forøvrig enda verre å se hvor labert kunnskapsnivået blant folket er. 3/10 på spørsmål med så få svaralternativer er rundt det man får når man tipper.

Lenke til kommentar

Leste interjuvet Magasinet hadde med Jens Stoltenberg i helgen.

Synes det kommer bra frem litt av journalistiske utfordringene som er:

- Jeg startet med en ny idrett på Finse i påsken. Skiseiling. Fram og tilbake på Finsevannet med ski og sånt seil.

 

- Skal ikke regjeringen forby det?

 

- Så du det? Jeg kom rett hjem fra Finse, og la meg på sofaen for å se Dagsrevyen. Og da var førsteoppslaget at regjeringen vurderer å forby skiseiling.

Og jeg tenkte: Hvem i helvete i regjeringen er det som har bestemt det?

Nå viste det seg at det var fylkesmannen i Oppland, og det var ikke snakk om forbud, men begrense hvilke områder som man kan drive med skiseiling

http://www.dagbladet.no/magasinet/2008/04/07/531582.html

Lenke til kommentar
Noen som fikk med seg at FrP vil fremme forslag om å sende ulovlige innvandrere ut av landet, uten at vi vet hvor de kommer fra.

Man sender dem vel da til landet de kom inn til Norge fra?

 

 

Hva er det han maser om egentlig? Selv AP etterAPer jo Frps innvandringspolitikk i større og større grad. Snakk om selvskudd!

 

 

Ah, så det er helt greit at Kristin snakker varmt om å dele, og øker skattetrykket på vanlige folk samtidig som hun gir seg selv er saftig skattelette?

hvor har jeg sagt det er greit, for om du leser hva jeg skriver så støtter ikke jeg regeringen eller et parti blindt slik du gjør, jeg sier nettop at det er ting jeg er uenig i noe jeg har tilgode å se at du sier.

Hvorfor påstår du ting om høyresiden som gjelder i enda større grad for venstresiden da?

 

Da burde kanskje du se på hva du selv skriver om høyresiden først. Du er veldig ensidig der, men nekter visst for at Kristin har gjort noe galt med grådigheten sin!

Mulig jeg er ensidig,det kan vel komme av min erfaring fra den tiden jeg var medlem av FRP :hmm:

Er det bare Frp som er på høyresiden?

 

Olje.

Oljen har gjordt oss rikere,ingen tvil om det,men om du ser litt før den så vil du se at velstanden i Norge har vokst jevnt og trutt siden 50 tallet, noe som skulle være umulig i følge dine utsagn.

Eh nei, vi har altså hatt olje.

 

Kritikken går ut på å gi enda mer skatt til vanlige folk, noe Frp ikke ønsker. Det jeg viste til var å bruke av oljefondet. Du må følge med vet du, Snekker'n
 

Vel da følger hun ikke med hva hun selv sier på radio,der var hun jo enig med Sponheim faktisk :cool:

Hvem var enig med Sponheim om hva? At Kristins dobbeltmoral ikke er dobbeltmoral?

 

Samlet svar: :D

Lenke til kommentar
En nedtagget opera

Operaen; ikke bare kultur for fiffen?

 

Det mest skremmende var at operasjefen har stilt seg negativ til en økonomisk modell som finansierer operaoppsetninger med musicaler, teater og konserter. I Sverige har de jevnlig andre typer kultur i Operahuset, med goe inntekter, for å finansiere store operaoppsetninger. Det vil han ikke ha i Norge. Følte jeg ble litt kvalm.

Lenke til kommentar

Bondevik klarerte asylnekt

 

Både statsminister Kjell Magne Bondevik og fleire andre regjeringsmedlemer var involvert før Erna Solberg instruerte UDI om å nekte Vanunu asyl.

Kanskje ubegrunnet men ideen om at det var på grunn av Israels posisjon i bibelen, som ble avgjørende for behandlingen i Krf kommer overraskende fort.

Pardoksalt når en som whistel-blower forteller om en gryende atomnasjon, blir avvist av en som i dag driver Oslosenteret for Fred og menneskerettigheter.

Lenke til kommentar
Bondevik klarerte asylnekt

 

Både statsminister Kjell Magne Bondevik og fleire andre regjeringsmedlemer var involvert før Erna Solberg instruerte UDI om å nekte Vanunu asyl.

Kanskje ubegrunnet men ideen om at det var på grunn av Israels posisjon i bibelen, som ble avgjørende for behandlingen i Krf kommer overraskende fort.

Pardoksalt når en som whistel-blower forteller om en gryende atomnasjon, blir avvist av en som i dag driver Oslosenteret for Fred og menneskerettigheter.

Jeg er usikker på om dagens regjering ville gjort noe annet. Norge har tradisjon for å ikke provosere i utenrikspolitikken, å gi Vanunu asyl ville garantert provosert Israel kraftig og antakeligvis en hel del andre sterke nasjoner, derfor lar man være. Se bare på den pågående saken om rakettskjoldet. Regjeringa er skeptisk, men jatter med i internasjonale fora, antakeligvis for å ikke provosere eller sette seg utenfor konsensus.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...