Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Hverken ser Farmen eller leser noe om det. Men jeg syntes synd på stakkars kjæresten som ble brettet ut på TV2 som en ansvarsløs tulling, da han selvfølgelig måtte skjønne at han ikke kan spise hva han vil selv om han klarer å være aktiv nok til ikke å gå opp i vekt. Kvinnfolket var frisk og ansvaret for eget kosthold er ene og alene hennes.

 

Hadde madammen prøvd på noe slik retorikk om hun hadde begynt å legge på seg så hadde jeg vist henne veien til SATS. Nå går hun der flere ganger i uken, så hun kan veien. Men den håpløse ansvarsfraskrivelsen i samfunnet irriterer til tider. Kvinnfolket satt der og krevde at han skulle ta ansvar for hennes tilstand og at han manglet selvinnsikt. :wee:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hverken ser Farmen eller leser noe om det. Men jeg syntes synd på stakkars kjæresten som ble brettet ut på TV2 som en ansvarsløs tulling, da han selvfølgelig måtte skjønne at han ikke kan spise hva han vil selv om han klarer å være aktiv nok til ikke å gå opp i vekt. Kvinnfolket var frisk og ansvaret for eget kosthold er ene og alene hennes.
Nå har ikke jeg sett dette programmet, men er ikke disse folkene med på greiene? Hadde inntrykk om at hvis denne stakkeren var uenig så hadde han ikke trengt å være med.
Lenke til kommentar

Han prøvde jo også å hinte frempå at han ikke var helt enig i resonnementet. Men tror nok stakkaren følte seg litt vingeklippet av både programleder, kjæreste og en kokk (så ikke mer etter dette). Er nok ikke så kjekt at både programleder (til og med den som introduserte programmet) allerede slo fast at han tok feil. Kan umulig tenke meg at han er fornøyd med den portretteringen, der programlederen visstnok ikke har tillit til at seeren kan avgjøre selv hvem som har "skylden".

Lenke til kommentar
Hverken ser Farmen eller leser noe om det. Men jeg syntes synd på stakkars kjæresten som ble brettet ut på TV2 som en ansvarsløs tulling, da han selvfølgelig måtte skjønne at han ikke kan spise hva han vil selv om han klarer å være aktiv nok til ikke å gå opp i vekt. Kvinnfolket var frisk og ansvaret for eget kosthold er ene og alene hennes.
Nå har ikke jeg sett dette programmet, men er ikke disse folkene med på greiene? Hadde inntrykk om at hvis denne stakkeren var uenig så hadde han ikke trengt å være med.

Skal ikke se bort ifra at paret får betalt for å brette seg ut. Kanskje de så sjansen til å finansiere hennes SATS medlemskap? :p

 

 

Øker omstridte investeringer

 

Norge gambler på at Putin, Hu, Chavez og Bush er gode investeringsobjekter. Ny Tid presenterer her hvordan Oljefondet investererer stadig mer norske penger i kontroversielle stater.

 

...

 

Utvalgte statsobligasjoner i oljefondet, rangert etter hvem som øker mest:

Land - 2007 - 2006.

1. USA 154.909 millioner* opp fra 12.658 millioner

2. Russland 4.474 millioner opp fra 3.006 millioner

3. Forente Arabiske Emirater 565 millioner (nykommerstjerne)

4. Kina 518 millioner opp fra 284 millioner

5. Egypt 203 millioner (nykommerstjerne)

6. Filippinene 250 millioner opp fra 40 millioner

7. Colombia 79 millioner opp fra 34 millioner

8. Qatar 82 millioner ned fra 92 millioner

9. Venezuela 43 millioner ned fra 119 millioner

10. Israel 204 millioner ned fra 502 millioner

 

* Norges Bank opplyser at dette tallet angir

en såkalt negativ beholdning, og at det

ikke er sikkert at alle disse verdiene står i

amerikanske statsobligasjoner per i dag.

 

Oljefondets retningslinjer er en vits og SVs finansminister likeså.

J#%@A hyklere hele gjengen.

Endret av AvieN
Lenke til kommentar
Utvalgte statsobligasjoner i oljefondet, rangert etter hvem som øker mest:

Land - 2007 - 2006.

1. USA 154.909 milliarder* opp fra 12.658 milliarder

2. Russland 4.474 milliarder opp fra 3.006 milliarder

3. Forente Arabiske Emirater 565 milliarder (nykommerstjerne)

4. Kina 518 milliarder opp fra 284 milliarder

5. Egypt 203 milliarder (nykommerstjerne)

6. Filippinene 250 milliarder opp fra 40 milliarder

7. Colombia 79 milliarder opp fra 34 milliarder

8. Qatar 82 milliarder ned fra 92 milliarder

9. Venezuela 43 milliarder ned fra 119 milliarder

10. Israel 204 milliarder ned fra 502 milliarder

 

* Norges Bank opplyser at dette tallet angir

en såkalt negativ beholdning, og at det

ikke er sikkert at alle disse verdiene står i

amerikanske statsobligasjoner per i dag.

[/url]

 

Oljefondets retningslinjer er en vits og SVs finansminister likeså.

J#%@A hyklere hele gjengen.

 

Ja, dette var jo en fin liste over land der sivile rettigheter, likestilling, rettsikkerhet og humanistiske verdier står sterkt.. :roll: Helt utrolig.

Lenke til kommentar

Fant litt lørdagsgodt på nettet. Selv om dagen er ung så serveres her litt politisk aspartam.

 

Rødt har årsmøte i helgen og opplever masse utmeldelse. 8 stykker har funnet ut at partiet ikke duger. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article544179.ece

Blant annet pga en fraksjons som kaller seg Tjen Folket. Som opererer under dekknavn for å ikke bli forutlempet av annen meningsdannelse.

De skriver på sin hjemmesiden at de bedriver streng sikkerhetspolitikk, og anbefaler også AP å gjøre det samme.

i alle fall ville Manuela Ramin Osmundsen kanskje hatt interesse av det. Dagbladet rapporterte den 2.april grundig om SMSene mellom den tidligere barne- og likestillingsministeren og hennes politiske kompanjonger Anne Lise Ryel og Ida Hjort-Kraby. Dette opplever Ramin Osmundsen høyst sannsynlig som svært kompromitterende, og setter henne nok i et dårlig lys på arbeidsmarkedet ei viss tid framover. I framtida vil vi anbefale Manuela Ramin Osmundsen å kommunisere om slike ting i hemmelige møter et sted på Østlandet i stedet for på SMS! Tjen folket
Synes det er litt søtt, når de skal tjene folket, men ikke fortelle om hvordan de skal gjøre det!

Og om de gjør en feil, så er ikke det heller så farlig så lenge det ikke er de slemme kapitaltrollene som avslører dem.

For det er jo selvfølgelig viktigere å beskytte MRO, enn at 4,5 millioner andre har en dugende minister :roll:

Lenke til kommentar
Fant litt lørdagsgodt på nettet. Selv om dagen er ung så serveres her litt politisk aspartam.

 

Rødt har årsmøte i helgen og opplever masse utmeldelse. 8 stykker har funnet ut at partiet ikke duger. http://www.bt.no/lokalt/bergen/article544179.ece

Blant annet pga en fraksjons som kaller seg Tjen Folket. Som opererer under dekknavn for å ikke bli forutlempet av annen meningsdannelse.

De skriver på sin hjemmesiden at de bedriver streng sikkerhetspolitikk, og anbefaler også AP å gjøre det samme.

i alle fall ville Manuela Ramin Osmundsen kanskje hatt interesse av det. Dagbladet rapporterte den 2.april grundig om SMSene mellom den tidligere barne- og likestillingsministeren og hennes politiske kompanjonger Anne Lise Ryel og Ida Hjort-Kraby. Dette opplever Ramin Osmundsen høyst sannsynlig som svært kompromitterende, og setter henne nok i et dårlig lys på arbeidsmarkedet ei viss tid framover. I framtida vil vi anbefale Manuela Ramin Osmundsen å kommunisere om slike ting i hemmelige møter et sted på Østlandet i stedet for på SMS! Tjen folket
Synes det er litt søtt, når de skal tjene folket, men ikke fortelle om hvordan de skal gjøre det!

Og om de gjør en feil, så er ikke det heller så farlig så lenge det ikke er de slemme kapitaltrollene som avslører dem.

For det er jo selvfølgelig viktigere å beskytte MRO, enn at 4,5 millioner andre har en dugende minister :roll:

Tjen Folket er en gjeng med lavpannede idioter som synes Stalin var en kjekk kar, alle som er uenig med dem er høyreavvik og de selv er de rene og ranke. Hadde jeg hatt noe å si så hadde den gjengen der vært kastet ut for lenge siden.

Lenke til kommentar
Tjen Folket er en gjeng med lavpannede idioter som synes Stalin var en kjekk kar, alle som er uenig med dem er høyreavvik og de selv er de rene og ranke. Hadde jeg hatt noe å si så hadde den gjengen der vært kastet ut for lenge siden.

får en liten fornemelse til vigrid av den gjengen der.

sånn rent metodisk hvordan gjengen er!

Lenke til kommentar
Hva om landet som de kom fra også nektet dem å komme inn, og også har politikk på å "sende dem tilbake dit de kom fra"? Ser for meg en evig "ballspill" med flyktninger over Kattegat... :(

Da er disse personene deres problem, ikke vårt.

Det blir fort vårt problem igjen. Siden de vil sende dem tilbake dit de kom fra. Altså Norge.

Nei, de kom ikke fra Norge. De kom fra det landet og til Norge, og så ble de returnert.

Lenke til kommentar
Nei, de kom ikke fra Norge. De kom fra det landet og til Norge, og så ble de returnert.

Men det løser ikke problemet med om vi ikke vet hvor de kom fra. Hva om en flyktning greier å snike seg inn i Danmark så de ikke vet hvor han/hun kommer fra, så blir denne kastet ut og sendt til Norge, så sender vi tilbake. Da vet jo ikke Danmark annet enn at flyktningen kom fra Norge, og da blir det rimeligste å sende tilbake til Norge (forutsatt at de skulle ha innført en lignende politikk).

 

Men, emneskifte.

http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=505517

http://www.lofotposten.no/Video_import/article3469878.ece

 

Jeg blir litt provosert når jeg leser på dette. Kanskje ikke først og fremst på de som protesterer på endringene som har kommet etter at Lofotens fastlandsforbindelse kom i stand, men de som vedtok at den skulle bygges i utgangspunktet. Nå har altså Lofoten, en region med 25.000 mennesker, en fastlandsforbindelse til 1,7 milliarder kroner, som ingen gidder bruke, fordi det er raskere å ta fergen eller hurtigbåten uansett. Og uansett knytter den ikke Lofoten noe særlig nærmere til naboregionen Vesterålen eller til Bodø og E6 sørover, kun til Ofoten og nordover til Troms, dit nesten ingen kjører uansett. Da er jeg nesten nødt til å spørre, hva i H****** var vitsen med Lofast??? Ville det ikke vært bedre langt bedre å bruke pengene på å for eksempel styrke fergeforbindelsene til fastlandet?

Lenke til kommentar
Jeg blir litt provosert når jeg leser på dette. Kanskje ikke først og fremst på de som protesterer på endringene som har kommet etter at Lofotens fastlandsforbindelse kom i stand, men de som vedtok at den skulle bygges i utgangspunktet. Nå har altså Lofoten, en region med 25.000 mennesker, en fastlandsforbindelse til 1,7 milliarder kroner, som ingen gidder bruke, fordi det er raskere å ta fergen eller hurtigbåten uansett. Og uansett knytter den ikke Lofoten noe særlig nærmere til naboregionen Vesterålen eller til Bodø og E6 sørover, kun til Ofoten og nordover til Troms, dit nesten ingen kjører uansett. Da er jeg nesten nødt til å spørre, hva i H****** var vitsen med Lofast??? Ville det ikke vært bedre langt bedre å bruke pengene på å for eksempel styrke fergeforbindelsene til fastlandet?

Hvor har du det ifra at ingen gidder å bruke den? Hver eneste gang jeg har kjørt til Lofoten ifra Sortland så har jeg benyttet lofast-forbindelsen og jeg er utrolig fornøyd med å ha fått den forbindelsen for den fergeturen mellom Melbu-Fiskebøl er tragisk kjedelig og den har faktisk ikke vært lovlig utført de siste årene heller:

Økokrim la tirsdag ned sin påstand om straff for de tre tiltalte i Nordtrafikk-saken.

 

Ved kutt i denne fergeforbindelsen så svekkes turistgrunnlaget for Lofoten:

Schøyen har imidlertid forståelse for at turistbransjen i Lofoten reagerer på at fergesambandet Skutvik-Svolvær er redusert til én avgang per dag. Det har medført at bussreise-operatører har meldt avbud, med påfølgende reduserte overnattinger i Lofoten.

– At en problematikk som dette kommer på banen et halvt år etter Lofast, skaper uro hos operatørene og i reiselivsbransjen, sier Schøyen.

De fleste turoperatørene planlegger sine program ett til to år i forveien, og er avhengige av stabil logistikk, med muligheter til å forhåndsbestille plass på fergene.

– Å kutte eller lage proveordninger på fergesamband gir ingen forutsigbarhet i bransjen.

kilde

Det er snakk om å få opp turismen og styrke den og gjøre det lettere for turister som vil ut til Lofoten for å se på naturen, er det noe galt da i å beholde denne ferge-avganger noe som vil gi økt inntekt til turistnæringen i Lofoten (og vesterålen?)

Lenke til kommentar
Hvor har du det ifra at ingen gidder å bruke den? Hver eneste gang jeg har kjørt til Lofoten ifra Sortland så har jeg benyttet lofast-forbindelsen og jeg er utrolig fornøyd med å ha fått den forbindelsen for den fergeturen mellom Melbu-Fiskebøl er tragisk kjedelig og den har faktisk ikke vært lovlig utført de siste årene heller:

Økokrim la tirsdag ned sin påstand om straff for de tre tiltalte i Nordtrafikk-saken.

 

(...)

 

Det er snakk om å få opp turismen og styrke den og gjøre det lettere for turister som vil ut til Lofoten for å se på naturen, er det noe galt da i å beholde denne ferge-avganger noe som vil gi økt inntekt til turistnæringen i Lofoten (og vesterålen?)

Les igjen. Jeg er enig i at det er fornuftig å opprettholde fergestrekningen på grunn av turismen og så videre. Problemet mitt er ikke at man opprettholder denne fergestrekningen, men at man bygde veien i utgangspunktet når den så langt har vist lite tegn på samfunnsøkonomisk nytte (men det er selvsagt for sent å gjøre noe med byggingen, den er ferdig for lengst). Jeg skjønner ikke hva som skal være så bra med Lofast dersom alle tar fergen forbi den uansett.

 

At du synes fergeturen er kjedelig er ikke noe argument. Da kunne vi like gjerne bygget en firefelters motorvei fra Lofoten til inngangsdøra di fordi du synes det er kjekt å kjøre kjapt dit du skal. Det er alltid noen som synes en ny veiforbindelse er kjekk, men det betyr ikke at det er lurt å bygge den. Og ellers skjønner du selvsagt at det at "ingen gidder bruke den" bare er en vanlig talemåte og betyr at den har relativt liten trafikk.

 

Jeg tror folk i Lofoten hadde hatt mer nytte av å bruke pengene på å forbedre fergeforbindelsene Svolver-Skutvik og Moskenes-Bodø (bedre havn, større båter, høyere regularitet) fremfor å bygge en råflott landforbindelse som går dit nesten ingen skal uansett. Uansett tror jeg ikke det er så fryktelig stor forskjell på kjøretiden fra Sortland via Melbu eller Lofast så lenge man timer godt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...