Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Vel, finnene får vel bare bygge som de vil. De vil bygge en bane frem til norskegrensa. Norge kan fremskynde bygginga om vi bygger på vår side også.

 

Jeg synes det er et elendig forslag å ruste opp eksisterende baner i stedet for å bygge nye. De gamle fungerer jo, men er bare litt tregere enn nye. I Troms står det ikke mellom trege eller raske linjer. Der står det mellom ingen jernbane eller jernbane. Hvor håpløst er ikke det i konkurransen med fly, bil osv? Hele næringslivet må basere seg på trailertransport både til og fra regionen. Folk som skal reise har i praksis ingen alternativer til fly. Streiker bakkemanskapene, flygelederne eller noen andre på flyplassene så har vi alternativet BIL som tar ca 25-30 timer til Oslo avhengig av føre. Så skal man kanskje videre derfra eller i et møte eller noe annet. Og du vil heller at de bortskjemte østlendingene skal få f.eks 30 minutter reisetid i stedet for 60 på sine strekninger?

 

Er Trondheim-Stockholm-ruta lagt ned? Jeg tok den for noen få år siden. Det er vel en enkel sak å få den ruta i gang igjen.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
http://www.dagbladet.no/nyheter/2008/04/13/532361.html

 

Etter tre år på videregående så skulle en tro at de fleste hadde nok mellom ørene til å ikke oppføre seg som apekatter. På tide å innføre et obligatorisk etikkfag?

Er det rart russen utviser slike holdninger, når staten selv går foran med et "godt" eksempel og behandler de prostituerte som søppel? Dette menneskesynet bunner i samfunnets syn på de prostituerte, og dette synet vil ikke forandre seg så lenge man insisterer på at prostituerte ikke har rett til å bestemme over sin egen kropp, og at man må se stygt på alle som har sex for penger.

Lenke til kommentar
Ironi: Italiensk kunstner begynner sin haiker-reise fra Milan til Palestinske områder for å vise tillit til befolkningen i regionen og promotere verdensfred, blir drept i Tyrkia.

Ironi er når folk bruker begrepet "ironi" på feil måte.

Tja, ironisk for synspunktet hun ville fremme blir vel mer presist med det at hun forventet å vise hvor fredelige befolkningen egentlig var med sin haiketur.

Lenke til kommentar
Ironi: Italiensk kunstner begynner sin haiker-reise fra Milan til Palestinske områder for å vise tillit til befolkningen i regionen og promotere verdensfred, blir drept i Tyrkia.

Ironi er når folk bruker begrepet "ironi" på feil måte.

Tja, ironisk for synspunktet hun ville fremme blir vel mer presist med det at hun forventet å vise hvor fredelige befolkningen egentlig var med sin haiketur.

"ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom"

 

Ser du noen steder der det står at hun sa eller gjorde det motsatte av det hun mente? Eventuelt den som drepte henne? Hvis ikke, er det ikke ironi. At ting ikke skjer som en venter at det skulle gjøre har ingenting med ironi å gjøre.

 

Sorry om jeg virker slem, men jeg måtte bare flisespikke litt. :tease: Jeg skjønner godt poenget med det du skrev.

Lenke til kommentar

Clue sier:

ironi (s.) [-en,-er,-ene] 1. Hending som er det motsatte av hva en skulle vente

2. (spydig) uttrykksmåte der en sier det motsatte av det en tydeligvis mener, fin spott

Ordbok.no

sier: ironi ironi' -en (fra gr eironeia 'forstillelse') det å si det motsatte av det en mener på en slik måte at ens virkelige mening skinner igjennom forfatterens spesialvåpen er sylkvass logikk og finslipt i- / skjebnens i- uventet tilfelle som synes å finne sted for å spille en et puss

Beskrivelse 1 fra Clue virker å passe til hendelsen, eller en variasjon av sistnevnte beskrivelse fra Ordbok.no.

Endret av Trynemjoel
Lenke til kommentar
Clue sier: ironi (s.) [-en,-er,-ene] 1. Hending som er det motsatte av hva en skulle vente

2. (spydig) uttrykksmåte der en sier det motsatte av det en tydeligvis mener, fin spott

 

Beskrivelse 1 virker å passe til hendelsen.

Da har de nok "tilpasset" betydningen til det som er populært. Se eventuelt en diskusjon rundt dette her: http://en.wikipedia.org/wiki/Irony#Usage_controversy

Lenke til kommentar

Drepe henne? Han virker jo ikke helt god. Jeg regnet også med at det var overfallsvoldtekt + drap før den artikkelen der det står at han ikke har gjort det (i følge ham selv). Er jo fint lite å vinne på å lyve om det, de finner fort ut om det er sant.

Lenke til kommentar

Er uansett forjævlig og han burde bli sperret inne på isolat, slik at han virkelig kan tenke over det han har gjort!

 

Mne systemet gjør vel som det pleier, blir som vanlig, masse, tett og grunding oppføling til den "stakkars" overgriperen, men de etterlatte selv må henvende seg for å få noe hjelp. En skamm!

Endret av roberteh
Lenke til kommentar
Burma's military rulers have published their proposed new constitution, which critics say will cement their grip on power and weaken the opposition.

The 194-page document has gone on sale at government bookshops at a cost of 1,000 kyat ($1; 50p) a copy.

The junta says it will put the document to a national referendum on 10 May.

The charter was drafted by the generals without input from the pro-democracy opposition, and bans opposition leader Aung San Suu Kyi from holding office.

 

Seats for military

On Wednesday the junta announced it would seek approval for the document in a national poll on 10 May, and that 50% of voters need to approve the constitution for it to become law.

 

The junta has also pledged to hold multi-party elections by 2010.

 

But the Irrawaddy website, which is critical of the junta, says the new rules enshrine the military's dominance of the political system.

 

Even if there are elections, the site says 56 military officers are guaranteed places in the 224-member lower house of parliament.

And 110 seats out of 440 in the upper house are reserved for the military.

A clause which bars anyone who has been married to a foreign national from holding political office is also drawing criticism.

Ms Suu Kyi, the main opposition leader, was married to a British academic and is therefore disqualified.

 

Her party, the National League for Democracy (NLD), won a landslide victory in the country's last elections in 1990 - though the military never allowed them to form a government.

The NLD has mounted a campaign to persuade Burmese to vote "no" to the constitution in the forthcoming referendum.

Ja vi har demokrati i burma men millitæret skal bestemme uansett :roll:

Lenke til kommentar

Amnesty: - Flere henrettes i det skjulte

Nærmere 70 forskjellige lovbrudd kan ifølge Amnesty gi dødstraff i Kina, deriblant skattejuks, tyveri av momskvitteringer, hærverk på elektrisitetsverk, salg av uekte medisin, underslag, korrupsjon og narkotikaforbrytelser.
Hallo? Dømt til døden for å ha jukset på skatten? Så hvis en skriver feil et siffer så kan du ende med å få ei kule i bakhodet? WTF? oO
Lenke til kommentar
Tøflene er servert!

 

– Det jeg mente den gang var prislappen på utbyggingen av hele Bjørvikaområdet og det kommer også godt fram av referatet.

 

Godt frem og godt frem, fru blom. :D

 

Selv har jeg i dag noe fleipete sagt at jeg er villig til å spise mine gamle, sure tøfler dersom regningen på denne operaen kommer på under 10 milliarder kr. Det er garantert at det går over det.

Stortingets protokoll

 

er vel ofte litt lempfeldig av hva som blir sagt vs hva som blir gjort...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...