Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Ok, så nå skal målstengene flyttes, en gjennomsiktig og tåpelig teknikk. Din påstand var at amerikanske støvler og blod har gjort meg i stand til å argumentere mot dem, men siden det argumentet feilet, så må du finne på argumenter for hvorfor amerikanerne "kunne vunnet" krigen og forlate skansen at de vant den for oss. Da atomvåpen kun spilte en birolle i 2. verdenskrig (annet enn i propaganda), framstår dessverre også dette som pølsevev, men det er vel slik du ruller?

Målstengene flyttes ikke. Fordi vi har ikke en debatt.

 

Jeg kom med noen uttalelser. Du reagerte på dem.

 

Jeg kom så med noen flere uttalelser. Du reagerer på dem.

 

Dette er ikke en meningsfull debatt om historie eller historisk revisjonisme. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Definitivt.

 

USA gjorde lite før de ble tvunget til det i selvforsvar etter Pearl Harbor.

 

Europas frihet, lik det eller ikke, ble hovedsaklig kjøpt med russisk blod.

Russerne hadde ingen valg, de forsvarte deres eget land og okkuperte andre land etterpå

 

Hvis barr usa ikke blandet seg i konflikter i andre land....

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ingen stater har gjort mer godt for menneskeheten de siste 100 årene enn USA.

 

USA har gitt verden ny teknologi, har spredd demokrati og kapitalisme og har gitt så mye penger til nødhjelp at ingen andre stater er i nærheten. I moderne tid er det bare Storbritannia som kan sies å overgå USA når det gjelder å skjenke verden utvikling og fremskritt, fordi det var der den industrielle revulosjonen oppstod.

 

USA hjalp Europa under 2. Verdenskrig, de tvang gjennom at Tyskland (eller Vest-Tyskland) skulle holdes samlet, og ikke deles opp i mange småstater, slik som de europeiske landene ønsket, de var en pådriver for EU og stod opp mot Sovjetunionen under den kalde krigen. Hvis det ikke var for USA og Marshallhjelpen, kunne vest-europeiske land (kanskje tilmed Norge) tatt parti med Sovjetunionen under den kalde krigen.

 

Men USA har også sine svin på skogen, jeg sier ikke noe annet, og det samme har Storbritannia.

 

Det som først og fremst gir fremskritt, er ny teknologi og nye medisiner, og her kan ingen måle seg med USA.

Endret av Vaniman
Lenke til kommentar

Russerne hadde ingen valg, de forsvarte deres eget land og okkuperte andre land etterpå

 

 

Det er det da ingen som argumenterer mot heller? At russerene ikke gjorde det de gjorde for å redde Europa, endrer ikke på resultatet av hva de gjorde. Deres motivasjon har ikke vært et tema - kun resultatet.

Lenke til kommentar

Det er det da ingen som argumenterer mot heller? At russerene ikke gjorde det de gjorde for å redde Europa, endrer ikke på resultatet av hva de gjorde. Deres motivasjon har ikke vært et tema - kun resultatet.

Det var snakk om blod, svette og tårer. De som ofrer deres blod for andre enn seg selv ikke burde sammenlignes med de som engasjerer i selvforsvar.
Lenke til kommentar

Her er jo noe av det Solberg har hatt å hanskes med:

 

"Anundsen og Amundsen i kontrollhøring Ga motsatte svar på samme spørsmål"

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ga-motsatte-svar-pa-samme-sporsmal/70136846

 

Det viser jo spennet i Frp egentlig, på samme spørsmål så får man to vidt forskjellige svar. Det er jo dette premisset for hennes regjering jeg har lagt vekt på når jeg sier at hun har klart seg ganske bra. Hun må holde en lav tone fordi hvis begynner å frekventere media hyppig, så vil hennes regjering bestående av løse kanoner også gjøre det. Minner litt om Jens Stoltenberg og SV.

Endret av Sandy Koufax
Lenke til kommentar

Målstengene flyttes ikke. Fordi vi har ikke en debatt.

 

Jeg kom med noen uttalelser. Du reagerte på dem.

 

Jeg kom så med noen flere uttalelser. Du reagerer på dem.

 

Dette er ikke en meningsfull debatt om historie eller historisk revisjonisme.

 

Målstangflytting og nå skal du ro deg godt over fiskeskjær. Er vi egentlig i debatt? Å nei! Vi etablerer en form for semi-kommunikasjon via symboler som uttrykker lingvistiske analogier. Altså er vi naturligvis fritatt for alle normale konvensjoner for debatt. Hehe. Tror du må litt lenger ut på landet og finne noen som er mer co-dependente enn meg for ditt narsissistiske vås.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Her er jo noe av det Solberg har hatt å hanskes med:

 

"Anundsen og Amundsen i kontrollhøring Ga motsatte svar på samme spørsmål"

 

https://www.dagbladet.no/nyheter/ga-motsatte-svar-pa-samme-sporsmal/70136846

 

Det viser jo spennet i Frp egentlig, på samme spørsmål så får man to vidt forskjellige svar. Det er jo dette premisset for hennes regjering jeg har lagt vekt på når jeg sier at hun har klart seg ganske bra. Hun må holde en lav tone fordi hvis begynner å frekventere media hyppig, så vil hennes regjering bestående av løse kanoner også gjøre det. Minner litt om Jens Stoltenberg og SV.

 

Om det å sitte rolig i et hjørne, smile pent og ikke si eller gjøre noe før en blir tvunget til det er målet for en god statsminster, så kan stort sett enhver politiker med et minimum av erfaring gjøre akkurat en like god jobb som Solberg.

 

Noen av oss har litt større forventninger til en statsminster før vi begynner å hylle dem for å ha gjort en god jobb.

 

Ja, Solberg har (satt seg selv i) en krevende situasjon når hun velger å samarbeide med et parti fullt av useriøse løse kanoner og en kan gjerne argumentere for at det hun gjør er nødvendig - men det utgjør uansett ikke en spesielt imponerende jobb så lenge enhver annen kunne gjort jobben akkurat like godt.

Endret av Zork
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Det har vært i mediebildet en stund, men det bør vel rapporteres her inne også. Globalistene i regjeringen bryter grunnloven igjen, slik de har for vane når EU eller USA vil noe - selvsagt med støtte fra Ap, som ikke er det spor bedre. Jeg snakker da selvsagt om våre nye kommunikasjonssatelitter, som vi har sendt opp på oppdrag fra USA, for å hjelpe dem med militær kommunikasjon, også når det kommer til ubåter med atomvåpen . Helt uproblematisk ifølge Høyre, som er så langt ned i lomma på onkel Sam og tante Angela at de vel ikke ser lyse dagen.

Endret av Aiven
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Oligarker som har forsynt seg med alt av verdi i Russland da sterk alkoholiserte Jeltsin solgte unna alt på billigsalg til sine tilhengere i et ledd i det å innføre kapitalisme, gjør dette med verdiene mens den menige russer sliter med å få endene til å møtes:

 

https://www.thesun.co.uk/tvandshowbiz/7102647/250k-rhian-sugden-one-night/

 

Det er nesten 3 millioner kroner for en middels attraktiv kvinne...



Det er så mye juks i norsk akademia og forretningsliv at jeg ikke bryr meg lenger. Trodde at det skulle bli bedre i Oslo, men har skjønt annerledes.

 

Kommer bare til å ha et kontor her eller noe sånt...



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Det er så mye juks i norsk akademia og forretningsliv at jeg ikke bryr meg lenger. Trodde at det skulle bli bedre i Oslo, men har skjønt annerledes.

 

Kommer bare til å ha et kontor her eller noe sånt...

Det er nok mye dritt på alle universitetene. Det virker jo litt som om du roter deg borti det uansett hvor du drar :p Vil bare anbefale å holde deg lengst mulig unna alle som lager problemer.

 

Når det skal nevnes så også jeg hendelser jeg reagerte på når jeg gikk på NTNU. Dette var spesielt relatert til sensur og veiledning på masteroppgaver. Den gangen var det så bra arbeidsmarked at jeg hadde jobb lenge før de karakterne kom, og det hadde derfor ingen praktisk betydning...

Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Mener at en C er en bra karakter. Du har fortsatt forstått 66 til 75 prosent. 

For å være helt ærlig: skjønner at studentene gjør alt i deres makt for å skaffe seg et overtak i forhold til andre studenter. De ønsker doktorgrader, bedre jobber og så videre.

 

Men hvorfor i alle dager er professorene med på dette? Og hvorfor beskytter administrasjonene professorene igjen? 

 

Min mening er at professorene må på åremål og 5 år av gangen. 

Lenke til kommentar

http://www.dailymail.co.uk/news/article-6138541/First-chilling-CCTV-two-Russian-novichok-assassins-Salisbury.html

 

Viser et par ting. Russisk makt er mye mindre sammenlignet med Sovjet-æraen ettersom de bruker etniske russere til å utføre angrepet. Tidligere hadde de titusenvis av militante inne i Europa til å gjøre slike ting. Nå er de tvunget til å bruke spesialsoldater. Med unntak fra tsjetsjenere kontrollert av Kadyrov, så virker russisk appell å være begrenset. Selv penger kan ikke hjelpe dem.

 

Russiske leiemordere har fått enklere vei inn til Europa og kan bevege seg friere. Det gjør at svekkelsen i forrige punkt blir delvis negatert av styrkelsen i dette punktet. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har vært i mediebildet en stund, men det bør vel rapporteres her inne også. Globalistene i regjeringen bryter grunnloven igjen, slik de har for vane når EU eller USA vil noe - selvsagt med støtte fra Ap, som ikke er det spor bedre. Jeg snakker da selvsagt om våre nye kommunikasjonssatelitter, som vi har sendt opp på oppdrag fra USA, for å hjelpe dem med militær kommunikasjon, også når det kommer til ubåter med atomvåpen . Helt uproblematisk ifølge Høyre, som er så langt ned i lomma på onkel Sam og tante Angela at de vel ikke ser lyse dagen.

Rett og slett skummelt og se utviklingen i Norge. Er våre ledere virkelig så redde for Russland?

Eller hva er motivene demmes? Er det kanskje fordi USA leder OPEC og holder en kunstig høy oljepris?

 

Jeg må ærlig si dette uroer meg mye. 

 

Det har blitt veldig mye blodbad i midtøsten i forsøk på og opprettholde dette kartellet. Har ikke vi nok penger til at vi kan si ting som det er? 

 

Nå har jeg alltid vært en som har satt prinsipper og etikk/moral før penger. Så jeg sliter med og se demmes vinkel av dette.

 

Er klar over at USA har mye makt, og om vi sier noe imot dem kan de presse feks Japan til og kjøpe raketter fra et annet land enn Norge etc.

 

Jeg blir skuffet over at Norge ikke fordømmer det som skjer i feks Saudi Arabia og Israel. Og sier at vi ikke vil handle med dem. 

Ja er klar over det har ingenting og si økonomisk at et lite land som Norge stopper handel med dem. Vil koste oss penger og ikke selge krigsmateriell til og drepe Palestinere.

 

Men er det ikke verdt det? Vi er en nasjon som er respektert selv med vår lille størrelse, og når et land får ballen til og rulle. Er det lettere for flere nasjoner og si i fra og. Typisk Norge og være konservative og vente på at andre skal ta initiativet.

 

Kanskje på tide at Norge blir noe mer progressive? 

 

 

Norge har sanksjoner mot Venezuela, men ikke Saudi eller Israel. Hvor er logikken?

 

https://www.regjeringen.no/no/tema/utenrikssaker/Eksportkontroll/sanksjoner-og-tiltak1/gjeldende-sanksjoner-og-tiltak/id2008495/

Endret av DirekteDemokrati
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...