Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg tenkte kanskje det var sunt å reflektere litt rundt hvorfor folk får noe ut av tilsynelatende banal kunst, men om du bare vil latterliggjøre det, må du gjerne fortsette med det,
For du mener vel ikke oppriktig at det er det samme å selge en boks med bønner, du har kjøpt, som å selge konseptet masseproduksjon, gestaltet av en suppeboks?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Og hvordan er dette tankeløst halvarbeid da?

 

Du skrev "halvhjertet" i forrige post. Jeg vet ikke hvor mye svette & tårer han la i denne, men ble solgt for kr. 240 000

 

8gfqq5T.png

https://www.phillips.com/detail/ANDY-WARHOL/UK010713/149

 

Jeg skal vedgå dette er eksempler satt på spissen da, Andy Warhol har selvsagt mange (mesteparten) skikkelig kreative kunstverk. 

 

annen kunstner, men hvorfor vil noen betale 180.000 for dette, når man kan kjøpe ei baderomsflis for en hundrelapp?  :mrgreen:

 

https://www.phillips.com/detail/FREDRIK-V%C3%86RSLEV/UK010713/101

 

i grunn en snål verden vi lever i.

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Ja, skrev halvhjertet, det var opprinnelig boundish som skrev '15 min. med halvhjertet innsats', jeg antar det går på mangel på innsats i verket, at halvhjertet og halvarbeid kan brukes om hverandre. 
Andy Warhol ble åpenbart ett 'navn', altså er det i prinsippet sant, at han kunne sette navnet sitt på hva det skulle være, og få betalt, dette kan kanskje fremstå som en falsk dikotomi mellom kvalitet og pris, men da glemmer man prosessen som har ledet opp til et slikt nivå, samt at Andy's røde linje gjennom hans kunstnerskap, nettopp har vært det masseproduserte, kopierte, og kommersielle. 

Denne andre kunstneren kjenner jeg ikke, men jeg antar man ikke kjøper en baderomsflis, fordi man ønsker seg ett kunstverk (De er heller ikke samme størrelse). 
Jeg skal ikke påstå dette kunstverket fascinerer meg noe videre, men jeg fant en generell 'artist statement'
 

"Fredrik Værslev’s work navigates between different painterly traditions, and demonstrates the possibilities and relevance of the medium today. He treats his paintings as objects, often created through more or less laborious, serial, or deterministic processes where time itself, as well as various external factors, become active cocreators in the making of the work. In several series, he has left his paintings outdoors for long periods of time, allowing the weather and external wear to complete the work. Other works employ apparently clichéd techniques, motifs, or art-historical quotations (i.e., dripping and splattering). More recently, Værslev has been working with a tool used for marking painted lines on roads and sports fields"

  • Liker 1
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Det er helt innafor å ha preferanser når det kommer til kunst, men det er en fordel å prøve å sette seg inn i det man ikke forstår, eller liker, før man kritiserer det.
Å kritisere noe for å være non-figurativt, eller tilsynelatende enkelt, uten noen innsikt, er kanskje morsomt i et Donald-blad, men utover det, tilfører en ikke diskusjonen noe.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Hva er dårlig kunst da? Og for hvem er den dårlig? Alle? kunstneren? de som 'ikke forstår den'?

Dårlig kunst er all den kunst som politikerne/byråkratene ikke vil bruke dine penger på.

 

Om du heller ville ha brukt dine penger på slikt (dårlig kunst) er det fordi du ikke forstår deg på kunst, og du kan prise deg lykkelig over at du har noen bedrevitere som tar avgjørelsen på dine vegne om hvilken kunst du skal betale for.

 

Du får heller lære deg å sette pris på skikkelig god kunst (den politikerne og byråkratene har brukt dine penger på) og f.eks. dra på operaen og se på Manon

 

manon_2015_foto-erik-berg_5060.jpg

 

ettersom du ikke lenger har penger til å dra på Mosjøen Kino og se søppelkultur som Smallfoot med barna ettersom politikerne har brukt opp billettpengene dine på operaen

 

41746.png

  • Liker 2
Lenke til kommentar

AP-veteranen Martin Kolberg glemte bort slagordet "Stø kurs"

 

3Sca3xG.png

 

https://www.nettavisen.no/nyheter/martin-kolberg-sovnet-bak-rattet---mistet-lappen/3423550507.html



hvor tett i nøtta går det an å bli? Er det ikke common knowledge for lengst, at man ikke bør drasse rundt i gatene med våpen?

 

rqwHwBU.png

 

https://www.nrk.no/hordaland/halloween-utkledd-utloyste-vaepna-politiaksjon-i-bergen-1.14267261



Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...