Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

La til litt jeg.

Han var gift med en kvinne fra Wallenberg-familien.

 

Wallenberg-sfæren bestod, sist gang jeg sjekket, av bedrifter med flere billioner kroner. Altså bedrifter de kontrollerte gjennom sine kontrollerende aksjer. SEB Enskilda, Saab, Electrolux og så videre

 

Korrupsjon ikke nødvending.

 

Ikke fornærm en død manns rykte når han ikke er i stand til å forsvare seg selv.  

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+45613274

Han var gift med en kvinne fra Wallenberg-familien.

 

Wallenberg-sfæren bestod, sist gang jeg sjekket, av bedrifter med flere billioner kroner. Altså bedrifter de kontrollerte gjennom sine kontrollerende aksjer. SEB Enskilda, Saab, Electrolux og så videre

 

Korrupsjon ikke nødvending.

 

Ikke fornærm en død manns rykte når han ikke er i stand til å forsvare seg selv.

Jeg forbeholder meg retten til å kritisere maktpersoner. Død eller ikke.

 

At korrupsjon ikke er nødvendig er et tåpelig argument. Korrupsjon er aldri "nødvendig".

 

Han ble frikjent for mange anklager, men også kraftig kritisert og det er hevet over enhver tvil at snusk har forekommet.

Lenke til kommentar

 

 

Ikke fornærm en død manns rykte når han ikke er i stand til å forsvare seg selv.  

 

At offentlige personer som blir kritisert her inne skulle forsvare seg selv er vel antakelig en sjeldenhet. Personlig ser jeg ingen grunn til å ikke være ærlig om en død person, enten det er godt eller ondt. Det blir en påtatt ærbødighet ovenfor døden, vi skal alle dø og den dagen jeg ligger under torva så håper jeg at folk føler de kan være ærlige om mine handlinger på jorda (at det kan være sårt for de nærmeste og potensielt dårlige samtaleemner i en familie er en annen sak).

 

What You’re Not Being Told About Venezuela Crisis. w/Abby Martin

 

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 3
Lenke til kommentar

What You’re Not Being Told About Venezuela Crisis. w/Abby Martin

Innsiktsrikt innslag! Jeg som trodde USA hadde dempet den sadistiske imperialismen sin i Sør-amerika etter å ha blitt tatt med buksa nede der før. "economic hitmen" har innrømmet hva de drev med og USA har til og med beklaget offentlig enkelte av hendelsene de sto bak. At de kjører på med fult trøkk på den fronten fortsatt og skaper ufattelig mye fattigdom og lidelse er ikke overraskende men svært skuffende. Norge bør se an hvilke tyranner vi er "alliert" med, holde fornuftig avstand og være varsom for å unngå de fellene som legges ut.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Innsiktsrikt innslag! Jeg som trodde USA hadde dempet den sadistiske imperialismen sin i Sør-amerika etter å ha blitt tatt med buksa nede der før. "economic hitmen" har innrømmet hva de drev med og USA har til og med beklaget offentlig enkelte av hendelsene de sto bak. At de kjører på med fult trøkk på den fronten fortsatt og skaper ufattelig mye fattigdom og lidelse er ikke overraskende men svært skuffende. Norge bør se an hvilke tyranner vi er "alliert" med, holde fornuftig avstand og være varsom for å unngå de fellene som legges ut.

 

I vår tid er det like viktig som det alltid har vært å se hva politikerne faktisk gjør og ikke hva de sier. Det blir ikke bedre av at vi har massemedier som er nokså lite interessert i dette og som gjør det meste for å tjene penger.

Endret av Aiven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jimmy Dore er et frisk pust. Han kritiserer både høyre- og venstresiden i amerikansk politikk, i motsetning til så og si alle andre politiske kommentatorer. Jeg er så lei av "vi og dem"-politkk. Selv ser jeg omtrent bare likheter mellom Republikanerne og Demokratene.

 

Dore tørr også snakke negativt om USAs utenrikspolitikk, noe du ville fått sparken for i alle de store mediabedriftene i det landet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Når et land som har tråkka på tærne til USA, spesielt når de har naturressurser, opplever unison fordømmelse fra amerikanske pressekorps, gjerne med litt rødmaling, "bananrepublikk"-diskurser og liknende er det all grunn til å være skeptisk hvis man kjenner til historien til USA i Latin-Amerika. De hadde jo et kuppforsøk mot Venezuela allerede i 2002, så det er grunn til å tro at amerikanske interesser har jobbet hardt med å destabilisere landet, som de jo ikke er ukjent med å gjøre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når et land som har tråkka på tærne til USA, spesielt når de har naturressurser, opplever unison fordømmelse fra amerikanske pressekorps, gjerne med litt rødmaling, "bananrepublikk"-diskurser og liknende er det all grunn til å være skeptisk hvis man kjenner til historien til USA i Latin-Amerika. De hadde jo et kuppforsøk mot Venezuela allerede i 2002, så det er grunn til å tro at amerikanske interesser har jobbet hardt med å destabilisere landet, som de jo ikke er ukjent med å gjøre.

 

 

Enig. Facebooksiden "Lilletinget" la ut denne i går, nokså talende.

 

00XK5w5.png

Endret av Aiven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger en slutt på dette enorme overforbruket vi ser i Norge. På hvilken måte er det etisk å spise kjøtt? Selge våpen til Saudi-Arabia? Ikke ta klimaendringene seriøst og bore etter olje? Er mange ting vi kommer til å se tilbake til og ikke forstå hva vi tenkte. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi trenger en slutt på dette enorme overforbruket vi ser i Norge. På hvilken måte er det etisk å spise kjøtt? Selge våpen til Saudi-Arabia? Ikke ta klimaendringene seriøst og bore etter olje? Er mange ting vi kommer til å se tilbake til og ikke forstå hva vi tenkte.

Vi har en strømforsyning på ren fornybar og høyere elbilandel enn de aller fleste. Resten av verden får ta en skjerpings. Endret av Wisd0m
Lenke til kommentar

Ville du ikke vi skulle rettferdiggjøre at kjøttproduksjon forandrer klimaet, eller er du kanskje av "kjøtt er mord"-typen? I såfall: Jeg liker kjøtt bedre enn jeg liker dyr som dør av alderdom.

Oookay. Gir lite mening fremdeles. Endret av PgUp
Lenke til kommentar

Vil benytte muligheten til å gi honnør til Erna Solberg for å ha klart å styre landet ganske bra, ut i fra forutsetningene. Hennes lederstil ser ut til å fungere. Selv om jeg stemmer på partier mer venstre, så må jeg innrømme dette.

 

Spesielt måten hun fikk Sandberg til å abdisere fra sin posisjon var et mektig skue. 

 

Frp representerer som kjent et stort amalgam av teorier og meninger som mainstream partier ikke ønsker å gjøre. Av den grunn har de en del løse kanoner som potensielt kunne ha skadet Norge. Solberg har klart å balansere dette ganske bra og tiet kanonene på en utmerket måte.

 

Så fra en person fra venstresiden: du har klart deg bra Erna Solberg. 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Selge våpen til Saudi-Arabia? 

 

Er et paradoks at vi klager på menneskerettighetene i landet, men samtidig sørger for at de har nok våpen til å kjempe 3. verdenskrig på egenhånd. 

 

Vi i vesten er bare ute etter en ting: penger, penger og penger. Så lenge ikke det blir konflikter innad i våre land så bruker vi alle våre resurser på å gjøre andre land mer jævlig. 

 

Se bare på Kina, Banglades you name it  når det kommer til klesproduksjonen. Vi utnytter landets innbyggere til det ytterste for å få en god fortjeneste. Hva skjer når de landene sitter ned foten og nekter å godta slik behandling av deres innbyggere? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...