Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den tidligere britiske ambassadøren til Usbekistan skrev i 2009:

 

"These photos she now brought to me.

I sent them on to the chief pathologist at the University of Glasgow, who actually now by coincidence is the chief pathologist for the United Kingdom. There were a number of photos and he did a detailed report on the body. He said from the photographs the man’s fingernails had been pulled out while he was still alive. Then he had been boiled alive. That was the cause of death, immersion in boiling liquid.

Certainly it wasn’t the only occasion when we came across evidence of people being boiled alive. That was the most extreme form of torture, I suppose, but immersion in boiling liquid of a limb was quite common.

Mutilation of the genitals was common. Suffocation was common, usually by putting a gas mask on people and blocking the air vents until they suffocated. Rape was common, rape with objects, rape with bottles, anal rape, homosexual rape, heterosexual rape, and mutilation of children in front of their parents.

It began with that and became a kind of personal mission for me, I suppose, to do what I could to try to stop this. I spent a great deal of time with my staff gathering evidence on it."

 

Les hele innlegget her

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den amerikanske senatoren John McCain har sluttet å få behandling for sin kreftsykdom. Dette betyr da at han snart vil dø. 

 

McCain er for mange kjent som en amerikansk nasjonalist, men han har også vært en politisk maverick som har støttet utstøtte folkegrupper som ingen andre ville støtte. En skikkelig helt som fulgte sine prinsipper til det siste. Amerikansk politikk kommer til å lide den dagen han ikke er her lenger.

 

Mine tanker til han og hans familie i denne stunden.

Jeg kommer ikke på én eneste bra ting han har gjort, på denne siden av Vietnam-krigen.

 

Hvilket forhold har du til ham?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Når verden blir et bedre sted så er det på sin plass å feire. McCain har gjort så inderlig mye galt i sitt liv og har gjennom sin politikk skapt mye verre forhold for veldig mange mennesker. Uten sammenligning forøvrig - jeg feiret når Osama Bin Laden ble drept også. Poenget med å dra fram han er bare at i en del tilfeller er det moralsk riktig å feire at noen dør. Verden blir et bedre sted uten vedkommende. Jeg trenger vel egentlig ikke utdype så mye mer, de fleste her i tråden vet vel godt hvem McCain er og snart var. :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Når verden blir et bedre sted så er det på sin plass å feire. McCain har gjort så inderlig mye galt i sitt liv og har gjennom sin politikk skapt mye verre forhold for veldig mange mennesker. Uten sammenligning forøvrig - jeg feiret når Osama Bin Laden ble drept også. Poenget med å dra fram han er bare at i en del tilfeller er det moralsk riktig å feire at noen dør. Verden blir et bedre sted uten vedkommende. Jeg trenger vel egentlig ikke utdype så mye mer, de fleste her i tråden vet vel godt hvem McCain er og snart var. :)

 

Langtfra noen fan av McCain eller hans politikk, men det skal rimelig mye til før jeg feirer noens død.

 

Det i seg selv anser jeg for å være en av forskjellene mellom meg og en del av de hvis død jeg ikke feirer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg kommer ikke på én eneste bra ting han har gjort, på denne siden av Vietnam-krigen.

 

Hvilket forhold har du til ham?

Sørger litt nå, men det er utallige ting McCain har gjort som er enestående. Fra hans tilgivelse av de som fanget han i Vietnam og torturerte han i flere år (han brakk nesten alle ben i kroppen da han falt ut flyet og fikk ikke medisinsk behandling) til hans støtte for etniske minoriteter som ble utsatt for massemord til en av hans siste stemmer mot å fjerne Obamacare fra Trump mens han selv hadde kreft. 

 

Det er rett og slett svært mye. Jeg har ikke tid til å skrive ned alt. Men han var en enestående karakter i amerikansk politikk som torde å gå imot eliten. Og støttet den amerikanske hæren til det siste. Som mange kanskje har lagt merke til, så støtter jeg at den amerikanske hæren har en rolle som verdens politimann hvor de intervenerer i etniske konflikter rundt omkring i verden. Som den eneste sanne multirase nasjon i verden, så er de i en perfekt posisjon til å gjøre det uten å diskrimenere. 

Lenke til kommentar

Langtfra noen fan av McCain eller hans politikk, men det skal rimelig mye til før jeg feirer noens død.

 

Det i seg selv anser jeg for å være en av forskjellene mellom meg og en del av de hvis død jeg ikke feirer.

Selv vestens største skamplett gjennom årene, Donald Trump, ville jeg faktisk ikke feiret døden til.
Lenke til kommentar

Sørger litt nå, men det er utallige ting McCain har gjort som er enestående. Fra hans tilgivelse av de som fanget han i Vietnam og torturerte han i flere år (han brakk nesten alle ben i kroppen da han falt ut flyet og fikk ikke medisinsk behandling) til hans støtte for etniske minoriteter som ble utsatt for massemord til en av hans siste stemmer mot å fjerne Obamacare fra Trump mens han selv hadde kreft. 

 

Det er rett og slett svært mye. Jeg har ikke tid til å skrive ned alt. Men han var en enestående karakter i amerikansk politikk som torde å gå imot eliten. Og støttet den amerikanske hæren til det siste. Som mange kanskje har lagt merke til, så støtter jeg at den amerikanske hæren har en rolle som verdens politimann hvor de intervenerer i etniske konflikter rundt omkring i verden. Som den eneste sanne multirase nasjon i verden, så er de i en perfekt posisjon til å gjøre det uten å diskrimenere. 

 

Får du betalt for å skrive dette mølet eller?

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Får du betalt for å skrive dette mølet eller?

Friheten til å være anti-amerikansk betalt med amerikanske støvler og blod.

 

Jeg er også uenig med et par aspekter av Pax Americana. Da rent spesifikt opprettholdelsen av det westfalenske nasjonalstatstrukturen i Europa som rettferdiggjør den kunstig skapte etnonasjonalismen som florerer i Europa for tiden. 

 

Men etter den andre verdenskrig fikk Vesten mulighet til å bygge opp sine samfunn og de valgte denne løsningen.

Lenke til kommentar

Irak krigen gikk jo bra :) republikanerne er utilgivelige for den krigen mtp hvor nylig den ble gjennomført. Det virker som om USA og verden generelt har gullfisk hukommelse. Trump er en idiot, men han har ikke drept tusenvis av uskyldige i en totalt unødvendig og manipulert krig.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Friheten til å være anti-amerikansk betalt med amerikanske støvler og blod.

 

 

Om det er 2. verdenskrig du sikter til, så var vel andelen langt større av russiske støvler og blod, både i Norge og verden generelt. Amerikanerne innbiller seg at de vant krigen nærmest alene, men tyskerne led langt større tap på Øst-Fronten enn på Vest-Fronten. Noe av dette kan sikkert tilskrives russisk topografi, men det meste var blod, svette og tårer. Russiske.

 

Per i dag er amerikansk utenrikspolitikk en trussel mot Vesten (og verden), med en produksjon av lidelse, flyktninger, fattigdom og terrorister som savner historisk sidestykke. At enkelte tilsynelatende kjøper eventyret om amerikansk nobelhet er langt over min forstand, men må skyldes et fullstendig vakuum i historiekunnskapen de siste 70 år.

Endret av Aiven
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Om det er 2. verdenskrig du sikter til, så var vel andelen langt større av russiske støvler og blod, både i Norge og verden generelt. Amerikanerne innbiller seg at de vant krigen nærmest alene, men tyskerne led langt større tap på Øst-Fronten enn på Vest-Fronten. Noe av dette kan sikkert tilskrives russisk topografi, men det meste var blod, svette og tårer. Russiske.

 

Per i dag er Amerikansk utenrikspolitikk en trussel mot Vesten (og verden), med sin produksjon av flyktninger og terrorister. At enkelte tilsynelatende kjøper eventyret om amerikansk nobelhet er langt over min forstand, men må skyldes et fullstendig vakuum i historiekunnskapen de siste 70 år.

 

Definitivt.

 

USA gjorde lite før de ble tvunget til det i selvforsvar etter Pearl Harbor.

 

Europas frihet, lik det eller ikke, ble hovedsaklig kjøpt med russisk blod.

 

Vil benytte muligheten til å gi honnør til Erna Solberg for å ha klart å styre landet ganske bra, ut i fra forutsetningene. Hennes lederstil ser ut til å fungere. Selv om jeg stemmer på partier mer venstre, så må jeg innrømme dette.

 

Spesielt måten hun fikk Sandberg til å abdisere fra sin posisjon var et mektig skue. 

 

 

 

Man kan bare håpe det var ironi..?

 

Forøvrig en sjelden god lederartikkel fra Dagbladet om dette tema:

 

https://www.dagbladet.no/kultur/politikk-og-kjaerlighet/70131597

 

Jeg registrerer at basert på meningsmålinger så viser disse at Solberg er en foretrukket statsminister - kan bare anta at det hovedsaklig er basert at såpass mange misliker Gahr Støre (som er eneste reélle alternativ for tiden), for en mer tafatt, konfliktsky og svak statsminister har vel landet aldri (ihvertfall i nyere tid) hatt?

 

Den komplette ydmykelsen hun ble utsatt for av Listhaug burde vært slutten for enhver statsministers troverdighet, men hun sitter der likevel - enhver kontroversiell sak blir besvart med "Nei, det er ikke mitt ansvar, du får høre med en av mine minstere" eller "Nei, det er ikke mitt bord, tjihi".

 

Er det en eneste sak hvor Solberg har vist handlekraft siden hun ble statsminister? Om hun ikke er utilgjengelig på grunn av utenlandsbesøk (finnes som kjent ingen mulighet for å nå noen utenlands i dag) så er det alle andre enn hun selv som har ansvaret og må svare for seg.

 

En kan si hva en vil om våre tidligere statsministere, både fra venstre, sentrum og høyre, men de har i det minste ikke ligget bak sofaen og gjemt seg.

 

 

Endret av Countryman
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Feiret selv at Osama ble drept, fordi han står bak drapene på mange av familiemedlemmene mine. Ikke direkte men indirekte.

 

Når det kommer til å feire over Maccain så synes jeg det er således idiotisk fordi han gjorde det han trodde var rettferdig. Alle politikere gjør ting som overhode ikke er populært, og det er derfor vi har politikere som kan skille mellom følelser.

 

Han har nok gjort mye bra og. Og at han har stått opp mot Trump er nok det jeg kommer til å huske ved han, den idioten blir forhåpentligvis stilt for riksrett om kort tid. ?

 

 

Forøvrig en sjelden god lederartikkel fra Dagbladet om dette tema:

 

https://www.dagbladet.no/kultur/politikk-og-kjaerlighet/70131597

 

Jeg registrerer at basert på meningsmålinger så viser disse at Solberg er en foretrukket statsminister - kan bare anta at det hovedsaklig er basert at såpass mange misliker Gahr Støre (som er eneste reélle alternativ for tiden), for en mer tafatt, konfliktsky og svak statsminister har vel landet aldri (ihvertfall i nyere tid) hatt?

 

Den komplette ydmykelsen hun ble utsatt for av Listhaug burde vært slutten for enhver statsministers troverdighet, men hun sitter der likevel - enhver kontroversiell sak blir besvart med "Nei, det er ikke mitt ansvar, du får høre med en av mine minstere" eller "Nei, det er ikke mitt bord, tjihi".

 

Er det en eneste sak hvor Solberg har vist handlekraft siden hun ble statsminister? Om hun ikke er utilgjengelig på grunn av utenlandsbesøk (finnes som kjent ingen mulighet for å nå noen utenlands i dag) så er det alle andre enn hun selv som har ansvaret og må svare for seg.

 

En kan si hva en vil om våre tidligere statsministere, både fra venstre, sentrum og høyre, men de har i det minste ikke ligget bak sofaen og gjemt seg.

Helt enig.

 

Solberg tar jo aldri ansvar for sine egne. Jeg kan ikke huske sist vi har hatt to statsråder som måtte gå av etter slike idiotiske ting som det Sandberg og Listhaug har gjort. De er jo helt blottet for selvkritikk. Og nå viser det seg at hun muligens blir nestleder for FRP, fantastisk, etter å ha dreite seg ut blir hun forfremmet.

 

Siden når belønner vi dårlig oppførsel med forfremmelse?

Endret av Slettet-x7D6du0Hjb
Lenke til kommentar

Om det er 2. verdenskrig du sikter til, så var vel andelen langt større av russiske støvler og blod, både i Norge og verden generelt. Amerikanerne innbiller seg at de vant krigen nærmest alene, men tyskerne led langt større tap på Øst-Fronten enn på Vest-Fronten. Noe av dette kan sikkert tilskrives russisk topografi, men det meste var blod, svette og tårer. Russiske.

 

Per i dag er amerikansk utenrikspolitikk en trussel mot Vesten (og verden), med en produksjon av lidelse, flyktninger, fattigdom og terrorister som savner historisk sidestykke. At enkelte tilsynelatende kjøper eventyret om amerikansk nobelhet er langt over min forstand, men må skyldes et fullstendig vakuum i historiekunnskapen de siste 70 år.

Amerikanerne hadde atomvåpen. De hadde pulverisert alle tyske byer i løpet av noen få timer. Enhver tysk seier ville ha vært midlertidig og kun pyrrhisk.

 

Men ja, det stemmer at russerne ofret mange soldater for å redde seg selv og sine innbyggere. Det er det man må gjøre i før-teknologiske samfunn. Deres offer var for dem selv og ikke Europa. 

Lenke til kommentar

Amerikanerne hadde atomvåpen. De hadde pulverisert alle tyske byer i løpet av noen få timer. Enhver tysk seier ville ha vært midlertidig og kun pyrrhisk.

 

 

 

Ok, så nå skal målstengene flyttes, en gjennomsiktig og tåpelig teknikk. Din påstand var at amerikanske støvler og blod har gjort meg i stand til å argumentere mot dem, men siden det argumentet feilet, så må du finne på argumenter for hvorfor amerikanerne "kunne vunnet" krigen og forlate skansen at de vant den for oss. Da atomvåpen kun spilte en birolle i 2. verdenskrig (annet enn i propaganda), framstår dessverre også dette som pølsevev, men det er vel slik du ruller?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Feiret selv at Osama ble drept, fordi han står bak drapene på mange av familiemedlemmene mine. Ikke direkte men indirekte.

 

Når det kommer til å feire over Maccain så synes jeg det er således idiotisk fordi han gjorde det han trodde var rettferdig.

Osama gjorde også det han trodde var rettferdig. Fortsatt uten sammenligning forøvrig.

 

Jeg kommer også til å feire når ABB "Flottolf" dør, Kim Jong-Un og et knippe flere som har gjort eller gjør verden til et verre sted å leve for veldig mange mennesker. Vi er over 7 milliarder mennesker på planeten. Det må da gå an å feire at det aller verste av de verste og mest destruktive despotene dør.. Det er jo ikke sånn at de utallige ofrene vil savne dem akkurat eller at det merkes på folketallet. Vi klarer oss fint uten sånne folk. Verden blir et bedre sted å leve - det fortjener feiring.

Endret av Simen1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...