Gå til innhold

Såpeboksen - Når du har noe du vil si


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vil benytte muligheten til å gi honnør til Erna Solberg for å ha klart å styre landet ganske bra, ut i fra forutsetningene. Hennes lederstil ser ut til å fungere. Selv om jeg stemmer på partier mer venstre, så må jeg innrømme dette.

 

Spesielt måten hun fikk Sandberg til å abdisere fra sin posisjon var et mektig skue. 

 

 

Man kan bare håpe det var ironi..?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Alt vi vet om hva som om rett og galt er basert på hva vi liker og ikke liker. Foler vi noe du liker er umoralsk er det fordi vi liker eller misliker noe annet som kommer i konflikt med dette mer.

Så rekesalat er umoralsk?

 

The amazing spider-man 2 er skikkelig umoralsk ass. 

 

 

Endret av Countryman
Lenke til kommentar

Så rekesalat er umoralsk?

Det er det mange som synes. I bibelen er rekespising en synd. Sannsynligvis fordi de blir lett bedervet og folk liker ikke bedervet mat. De fleste synes det er greit så lenge det er frivillig å spise. Jeg personlig liker ikke reker, men siden jeg slipper å spise dem selv trenger jeg ikke bry meg.

The amazing spider-man 2 er skikkelig umoralsk ass. 

Siden filmen trolig var lagd med gode hensikter (jeg liker gode hensikter) velger jeg å ikke se på den som umoralsk.

Lenke til kommentar

Det er det mange som synes. I bibelen er rekespising en synd. Sannsynligvis fordi de blir lett bedervet og folk liker ikke bedervet mat. De fleste synes det er greit så lenge det er frivillig å spise. Jeg personlig liker ikke reker, men siden jeg slipper å spise dem selv trenger jeg ikke bry meg.

Siden filmen trolig var lagd med gode hensikter (jeg liker gode hensikter) velger jeg å ikke se på den som umoralsk.

Men jeg liker jo ikke filmen? Derfor må den jo være umoralsk i følge deg. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noe må du ha likt ved eller rundt filmen siden du ikke ser på den som umoralsk. Eller det kan hende at du misliker deg selv så sterkt at du mener at du fortjente å se den.

Ahaha what? Så hvis man ser en film på kino det viser seg at man ikke liker så misliker man seg selv? Du lever virkelig opp til navnet ditt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ahaha what? Så hvis man ser en film på kino det viser seg at man ikke liker så misliker man seg selv? Du lever virkelig opp til navnet ditt.

Det var kun et eksempel. Jeg kan selvsagt ikke vite hva du liker og ikke liker. Har du etikkspørsmål er det som regel best å ta de i Religion, filosofi og livssyn. Skal du diskutere om kjøtt er umoralsk i dette forumet må du nesten si hva du mener er umoralsk med det.

Lenke til kommentar

Nei.

Du fikk svar på nøyaktig det du spurte om.

Mer et retorisk spørsmål. Forventet ingen diskusjon. Det er vel ikke det denne tråden er for først og fremst. Det var du som startet diskusjonen. Det jeg mente var at det er mange ting vi kommer til å se tilbake på og lure på hva vi tenkte.

Lenke til kommentar

Mer et retorisk spørsmål. Forventet ingen diskusjon. Det er vel ikke det denne tråden er for først og fremst. Det var du som startet diskusjonen. Det jeg mente var at det er mange ting vi kommer til å se tilbake på og lure på hva vi tenkte.

Det er litt sørgelig at vi har denne trangen til å rettferdiggjøre vår egen eksistens.

Lenke til kommentar

Den amerikanske senatoren John McCain har sluttet å få behandling for sin kreftsykdom. Dette betyr da at han snart vil dø. 

 

McCain er for mange kjent som en amerikansk nasjonalist, men han har også vært en politisk maverick som har støttet utstøtte folkegrupper som ingen andre ville støtte. En skikkelig helt som fulgte sine prinsipper til det siste. Amerikansk politikk kommer til å lide den dagen han ikke er her lenger.

 

Mine tanker til han og hans familie i denne stunden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...