Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Jeg savner en viss utforsking av verden. Husker første gang vi fikk se Atlanta, med Rick ridende inn mot byen. Jeg er lei av at spenningen skal bygge på at man møter en psykopat, eller at noen er mentalt ustabile pga at de har mistet noen nær dem - og dermed utgjøre en risiko for resten av gruppen.

 

Øyeblikket hvor Rick sa "we are the walking dead" var ikke noe spesielt. Hvis det var noe spesielt, så ble det raskt ødelagt av at Daryl sa opptil flere ganger: "We are not them". Åja, som om det var det han mente. Bare irriterende.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For en døll episode :p

men serien trenger episoder som er under middels, så de som er middels skal virke bra :p

 

Forsetter å følge med. Veldig nyskjerrig hvem han mannen er.

 

 

Noen som husker den gutten rick og co tok til fange i sesong 2? Noen mulighet for at det er noen fra hans gruppe?

Lenke til kommentar

For ikkje å snakke om at det kom utifrå ingenting.

 

Heile episoda virka litt forhasta, omtrent plutselig så var tilgangen på mat og drikke eit stort problem, tidligare har denne problematikken nesten ikkje vært i fokus.

 

Så når Rick holder denne "talen" så mangla det ei oppbyggning. Det burde vært minst ei episode til for å underbygge at gruppa sliter med å overleve, både fysisk og psykisk.

 

Har ein stygg mistanke om at gruppa opplevde "hungersnød" i denne episoda berre for å sette opp denne idiotiske settninga. I neste episode er det sikkert gløymt at gruppa har dårlig tilgang på mat og drikke.

Lenke til kommentar

Slenger meg på dere andre her..

 

Det er sjeldent at jeg synes episoder av serier jeg følger med på er kjedelige, og jeg har ikke noe i mot at det mangler "action", men denne episoden ga meg ingenting.. Er som dere spent på hvem han Aaron er!

 

Seriens største feil, for meg, er alle de dumme valgene de tar, hvor de setter seg selv i fare uten grunn. Og når zombiene plutselig er helt tett på, når de ikke var å se på mils omkrets 10 sekunder tidligere, og at lager lyder konstant, men at de er umulige å høre andre ganger, når de kommer "snikende"..

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg skjønner at de gjør det for å skape spenning.. :) Men, i en verden full av zombier, hadde det ikke vært mulig å bli drept av en zombie eller annet, uten å være totalt idiot? For meg blir det da litt dårlig av forfatterne hvis de ikke klarer å skape spenning uten å dra ned intelligensen til karakterene så til de grader..

 

 

De dør jo stort sett i et "dramatisk" og tullete øyeblikk, når de står med ryggen til, eller noe.. Det hadde vært mer riktig om de døde når de kom horder av zombier og de ble overmannet, enn at de er særdeles klønete som de ofte er..

 

:)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er totalt enig med deg Bone, det er noe av det som irriterer meg mest i denne serien, hadde forsåvidt vært greit at en liten birolle kan dø på den måten, men når det er snakk om en karakter som har vært med i serien i lengre tid, så blir det litt latmannskap :p Spesielt når de baserer hele episoden rundt akkurat det øyeblikket, hehe..

 

En bedre måte å gjort det på var om han ble omringet av en liten gjeng av zombier, skrek for hjelp og sloss for livet, så blir han kanskje bitt og reven i filler rett foran øyene på Rick & Co, det hadde jeg husket i lengre tid ihvertfall :D

Lenke til kommentar

Spennende episode! :)

 

(edit: Men ja, fortsatt latterlig at de ikke klarer å se 350 zombier rett foran nesen før de dundrer rett inn i dem, og at bilen typisk må få motorstopp..)

 

 

Jeg er fortsatt ikke helt sikker på hva som skjer.. Hvis Alexandria er så solid som de skal ha det til, må det være mulig å bosette seg der i lang tid. Det skjer nok ikke, så er redd noe er galt. Men hva?

 

Jeg synes det er litt dumt hvis alle nye "camper" de kommer til skal være noen grusomme greier, og tror faktisk at dette er et unntak fra den reglen. Men igjen, jeg ser ikke helt for meg at dette skal gå på skinner heller..

 

 

Dette er faktisk første episode hvor jeg faktisk kikket igjennom "next on.."-scenene, det har jeg aldri gjort før.. Var veldig nysgjerrig!

Endret av Bone
Lenke til kommentar

samme her, kjekt å se at det endelig er noe glede for Rick og gjengen :D Håper at de kan bosette seg litt i Alexandria. Skulle gjerne likt noen "litt utenom det vanlige" episoder med organisert looting osv med folk fra byen.

 

Selvfølgelig må jo noe gå gale til slutt, eller så blir det jo hotel ceasar :p

 

Min guess er at kannibalene fra Sanctuary har på en eller annen måte kommet seg inn der, så blir det ett helvette mellom de og Rick's gruppe, og de kommer vell eventuelt til å fucke opp hele campen :p

 

Håper Rick og de møter på noen fete karakterer der som kan blir bi-roller senere i serien :)

Lenke til kommentar

Er egentlig ganske sikker på at Aaron og han kjæresten han blir med videre, siden de er homoer. Det blir litt for politisk ukorrekt hvis de skal "skilles" fra hverandre med det første..

 

Sunn skepsis på Rick! :) Jeg er fortsatt ikke sikker.. er veldig spent på hva greia er!

 

Vært moro med noen flere karakterer! Selv håper jeg egentlig på at de skal snart finne en "base" for så, med utgangspunkt i den, dra ut (og også tilbake) for å speide etter andre, livstegn, osv.. Føler det ville ha vært plausibelt etter så lenge til fots.

Lenke til kommentar

Er egentlig ganske sikker på at Aaron og han kjæresten han blir med videre, siden de er homoer.

 

.....

 

Denne serien drepte av en homofil karakter som ikke fikk sagt et eneste ord så og si. Det er kanskje flere grunner til å ta vare på en karakter framfor bare at det er homofil karakter. Serien har allerede en homofil karakter med fast, men gjør det ikke til et vandrende tegn for det.

Endret av Maury
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ja..?

 

Var de ikke det? De kysset jo hverandre, så jeg antok at de var det..?

 

 

 

EDIT: Jeg er ikke uenige at det er flere grunner til å ha med en karakter, helt uavhengig av deres seksuelle legning! :)

 

MEN.. Som jeg skrev.. JEG er "ganske sikker" -min personlige mening- at de vil være med videre, rett og slett på grunn av dette.. Dette er hva jeg TROR! :) De kan sikkert være med av andre grunner også, som også er hovedgrunner.. men, jeg bare føler på meg, at de kommer til å være med en liten stund fremover! :)

Endret av Bone
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bare virket litt som at du fremhevet at eneste grunnen til at to homofile karakterer skulle vært med lengre enn et par episoder var på grunn av de simpelt er homofile. Framfor noen karakterer som serien kan fokusere på, og faktisk gjøre noe nytte av. Personlig synes jeg disse to, Aaron og Eric virket mer menneskelige, bedre brukt og utviklet på en scene enn den nesten fulle sesongen det tok å gjøre Bob om til det samme.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Åja.. Nei, det var ikke helt det jeg mente.. :) For det var gode karakterer som jeg likte godt, begge to.. God start!

 

 

Men, jeg tror også at det kan være noe "mediapress" på å ha to homofile som er forelsket i serien, og ja, jeg tror også det spiller en grunn for at de er med noe videre.. Og er de gode karakterer, så er det helt greit for meg.. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

helt ærlig så håper jeg ikke de blir med videre i serien, jeg vil ha noen sterke bi-roller som har en spesiell rolle, og ikke bare "er der". Siden TWD bare klarer å ha en svart person om gangen (lol) kan de for min del bli kvitt Noah, mest pga han er mer som en statist som bare har gitt negative outcomes :p De kan erstatte han med Morgan, som er en av de mest interessante karakterene, jeg vil se mer av han! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...