Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Svake episoder å avslutte denne delen av sesongen med hvis man tenker på hvor bra sesongen starta. Flyten i episoden var overalt. Pauset for å gi Tyreese og Sasha en bit hvor de pratet seg i mellom, men hoppet rett over å vise at Carol våknet og realiserte hvilken situasjon hun er i.

 

Dødsfallet til Beth virket så meningsløst nærmest, mer som at serien trengte et dødsfall framfor at det var noe som skjedde i takt med historien som f. eks originale Bob eller Gareth.

 

Det beste med episoden var Morgan-biten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes det var en god episode. Startet bra med at Rick nærmest henrettet Bob, og en direkte referanse til Garreth. Tenker da på når Rick sa at han kunne ha stoppet, og Bob tryglet om å leve "Can't go back Bob". *BLAM*. hehe Fikk enda en Garreth referanse når glasset knuste på skolen og zomiene kom seg ut. Han påpekte det da de satt og spiste av benet til Bob som forøvrig også var med i episoden.

 

Trodde et sekund at Michonne kom til å ninja rundt Walkerne nå de kom ut av kirken og drepe alle sammen, men var jo kult at brannbilen til Abe kom også. Det at Beth døde var ingen overraskelse. Hun fikk en helt egen episode, mye screentime pluss at når ting ser ut til å ordne seg så behøves et character kill for reality check.

 

Det var mer måten det skjedde på. Jeg trodde først at Beth kom til å stikke den saksa i hodet hennes og da kanskje gå ut derfra i live, men istedet så ga hun Dawn en non-lethal stab og ble da drept selv av ren refleks så det ut til. Likte det at Daryl lost his shit og poppet Dawn i hodet rett etterpå.

 

Jeg var dog overrasket over at denne byttehandelen skulle foregå i en korridor på sykehuset. Altså på Dawns hjemmebane. Hadde egentlig sett for meg at de skulle komme dit hvor de snakket med de andre poltifolkene. Der ville også forøvrig Rick ha hatt the upperhand med snipere på taket.

 

Har også tenkt denne tanken. Dersom Carol hadde blitt drept, ville det ha dyttet Tyrese over grensen igjen og vært istand til å drepe?

 

For på et eller annet tidspunkt så må han enten lære å drepe ellers vil han bli drept. Han fyren han snakket om som han ikke drepte, sa jo også at verden har blitt til Kill or be Killed. Han var riktignok en ekstremist med tanke på kannibalismen, men han var alikevel rett om det.

 

Tilbake til episoden. Dersom det hadde skjedd en all-out firefight i den korridoren, tror jeg Rick & Co hadde kommet ut seirende. De hadde nok tatt noen flere casualties, men poenget er at de hadde større våpen, assault-rifler pluss at back up var bare et par minutter avgårde.

 

Spørsmålet blir da om det hadde gjort det til en bedre avslutning, at de hadde gått såret ut derfra, med flere causalties.

 

Alt i alt en god episode. Fornøyd.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Enig i at det var en svak avslutning, var veldig godt fornøyd med de tre første episodene. Det etter har vært middelmådig og ute av fokus. Det har vært 4 episoder sentrert rundt sykehuset, og denne episoden skulle liksom være belønningen ? Klimakset var forutsigbart men måten det ble gjort på var litt sjokkerende. Slutt scenen hadde vært mye bedre hvis Maggie hadde uttrykt noe som helst angående Beth før, isteden så rusher de det på slutten og det føles unaturlig.

 

Denne sykehus-sagaen har ikke klikket for meg, moralstriden med Dawn og resten av enheten var svak og preget av mye dårlig skuespill og billige plot-progressors som slosskampen i denne episoden. Føltes ut som Woodbury all-over again med et dårligere budsjett. Lag heller kortere sesonger og ha en fokusert historie sentrert rundt Rick og gruppa som de tre første episodene.

Endret av Lucky_Luciano
Lenke til kommentar

Er en liten form for spoiler i teksten min, men jeg referer til comics (som egentlig ikke er lov).

 

 

Tja, vet ikke om jeg får lov å skrive så mye så slett om dere vil - fremtiden bringer mye moro i serien :) ref comics.

 

 

 

Si ifra hvis jeg må slette..

Endret av Alkathar
Lenke til kommentar

Usikker på om det var i denne tråden, eller et annet sted på nettt jeg leste noe ifra den ene web serien til twd. Han som var på det lageret, som fant tingene til Rick, hvor det var et bilde av Rick, Shawn og to til, hvor den ene så mistenkelig lik ut som Dawn.

Hadde håpet litt på at den teorien til fansen stemte, at det var henne, og at det skullr bli et koselig gjensyn når de to møttes, men det var det da altså ikke :p

 

Synd Beth døde. En ting var i sesong 2, når hun prøvde å ta selvmord, da hadde vi ikke sett mye til henne, og viste heller lite om henne.

men nå, nå har jo hun tross alt vært en del av kjernen. Hun som har tatt mest vare på ungen til Rick når de var i fengselet.

man ble lilsom glad i henne.

 

Også ofret hun seg, bare for å stikke en saks i overkroppen til Dawn. Hun trodde vel ikke at hun skulle slippe ustraffet ifra det? Om Dawn ikke hadde tatt henne, hadde nok noen av de andre der gjort det.

 

Bra det ikke ble en scene med total nedslakting av alle som var der. Var godt å se at det forsatt er mulig å være menneskelige mot hverandre.

 

 

Og ja, felte en tåre når Daryl kom ut med Beth i hendene

Lenke til kommentar

Jeg er også enig med at dødsfallet til Beth var meningsløst. Dette er noe jeg kritiserer flere serier for, at de tar med dødsfall i mange tilfeller kun for å "ha det med", når det ikke er naturlig at det faktisk skal skje.

 

 

Jeg var faktisk usikker på hva som kom til å skje med Dawn, jeg trodde også på muligheten for at Dawn kom til å bli med i gruppa, før episoden gikk, og at det var derfor de begge fikk mye skjermtid.

 

Så ikke for meg at Beth skulle dø, før det ble noe spoilet, uten at jeg så hvem det var. Jeg trodde det faktosk var Carol som kom til å dø.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...