Gå til innhold

The Walking Dead - Generell Diskusjon - (USA-sendetid) - (Ikke spoilere fra tegneserien)


Anbefalte innlegg

Hvordan det? Hun kan umulig overleve det der, med mindre hun er Wonderwoman. Det blir i såfall latterlig.

Jeg kan pent lite om man kan overleve keisersnitt(?) på den måten, så for alt jeg vet kan hun ligge der i live, men hvis jeg skal gjette så er hun død. Siden vi ikke fikk se han fyre av skuddet så tror jeg det er sannsynlig at vi blir å se henne som en zombie i en av episodene som kommer. Han fyrte av et skudd kun så Maggie skulle tro at Lori ble skutt, det er min teori i hvert fall.
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke noen keisersnittekspert jeg heller, men slik som det skjedde der er det vanskelig å tro at hun kan overleve. Det er mange som har overlevd keisersnitt, men med leger under ideelle forhold, og på et sykehus selvsagt. Har ikke noe imot å se henne som zombie, da vi fortsatt slipper den masete og irriterende Lori. Hvem vet, kanskje skyter Daryl henne? :green:

Endret av piccolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg elsket den første sesongen av The Walking Dead, men den andre sesongen var rett og slett kjedelig. Det å bruke en hel sesong på å lete etter et barn som vi ikke har opparbeidet oss noe som helst forhold til var irriterende hele veien. Jeg hadde heller ikke opparbeidet meg noe forhold til hennes mor. For meg har den realistiske følelsen jeg hadde etter den første sesongen mer eller mindre forsvunnet. Mye av årsaken til dette er at zombiene er dumme og trege. Jeg trenger et fornuftig svar på hvordan så dumme "individer" har klart å ta over 80-90% av befolkningen. Dette ble toppet av kvinnen som av en eller annen grunn bruker et par zombier som bærehjelp til bare et par ryggsekker, men løfter ingenting selv. Skal seerne se på dette som en praktisk løsning i en slik situasjon? For meg ser det ihvertfall helt idiotisk ut. Jeg er klar over at dette er film, men jeg sliter med å se hvordan jeg selv skulle klart å frykte slike zombier i en realistisk situasjon. Det vil kreve ekstrem uflaks, eller at man rett og slett er veldig klønete av seg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Når de kommer i hundrevis så kan de lett være mye mye mye farligere.. Michonne brukte zombiene ikke bare som pakkesler, men lukten deres dekket hennes egen noe, så det var mindre sannsynlig at en zombie eller 50 ville luktet henne, litt som Rick og Co brukte zombieblod og involler til å dekke sin egen lukt i sesong 1, det er veldig smart tenkt. De var visst også noen som sto henne nær, utifra når guvernøren spurte henne om det og måten hun reagerte på spørsmålet om de var noen hun kjente.

 

Edit: Mennesker er også veldig følsomme og emosjonelle dyr, så hvis noen ble bitt og ble zombie så er det ikke alle som hadde løpt andre vei eller drept zombien for å si det sånn.. de ville også ''ignorert'' det i mange tilfeller hvis en de var glad i ble bitt, for så å skjule det, for så at personen dør, kommer tilbake, også plutselig så har du tusenvis av zombier i en trang by på alle kanter. De er ikke så ufarlige da vil jeg si..

Endret av BuffyAnneSummers
Lenke til kommentar

Syntes det blir litt corny om Lori kommer tilbake som zombie, tror det eneste gjensynet vi får med henne er om de finner henne igjen og gir henne en ordentlig begravelse som de har gjort med de andre.

Fullt mulig at Carl ikke klarte å skyte moren og bare skjøt i luften for å lure Maggie. Bare ser for meg for en fæl zombie hun hadde blitt, med et svært åpent kutt på magen :hm:

Lenke til kommentar

Fullt mulig at Carl ikke klarte å skyte moren og bare skjøt i luften for å lure Maggie. Bare ser for meg for en fæl zombie hun hadde blitt, med et svært åpent kutt på magen :hm:

Hvorfor ikke ta det enda lenger, hun døde aldri, så hun kommer vandrende i live, men sliten og blir skutt fordi hun ligner for mye på en zombie. Og Rick ser dette og tar det utover Darryl som skøt.

Det hadde vært teit det.

 

Håper ikke hun kommer tilbake i serien annet enn at hun blir funnet og alle får tatt sitt forvel.

 

Synes Rick begynner å bli litt vel egoistisk.

Lenke til kommentar

Jeg elsket den første sesongen av The Walking Dead, men den andre sesongen var rett og slett kjedelig. Det å bruke en hel sesong på å lete etter et barn som vi ikke har opparbeidet oss noe som helst forhold til var irriterende hele veien. Jeg hadde heller ikke opparbeidet meg noe forhold til hennes mor. For meg har den realistiske følelsen jeg hadde etter den første sesongen mer eller mindre forsvunnet. Mye av årsaken til dette er at zombiene er dumme og trege. Jeg trenger et fornuftig svar på hvordan så dumme "individer" har klart å ta over 80-90% av befolkningen. Dette ble toppet av kvinnen som av en eller annen grunn bruker et par zombier som bærehjelp til bare et par ryggsekker, men løfter ingenting selv. Skal seerne se på dette som en praktisk løsning i en slik situasjon? For meg ser det ihvertfall helt idiotisk ut. Jeg er klar over at dette er film, men jeg sliter med å se hvordan jeg selv skulle klart å frykte slike zombier i en realistisk situasjon. Det vil kreve ekstrem uflaks, eller at man rett og slett er veldig klønete av seg.

Jeg er helt enig i det du sier. Jeg husker piloten som var FANTASTISK! Jeg tenkte: "Endelig har noen hjerne til å lage en zombieserie!" Det var mye likt filmer som Dawn of the dead og 28 dager senere. Det jeg ikke likte med serien helt fra starten, er som du sier, ubertrege zombier. Jeg sliter enda med å forstå hvorfor de har hatt så store problemer med å tilintetgjøre trusselen da utbruddet først startet. Det må i såfall ha vært horder (bortimot millioner) med zombier som militæret ikke har hatt sjangs til å håndtere. Og det samtidig!

 

Om det hadde vært zombiene fra de overnevnte filmene hadde jeg kanskje forstått litt bedre. Til og med i søppelfilmer som Resident Evil er det mer oppegående zombier, men når det er sagt så hadde nok ikke Rick og Co. hatt en sjangs i havet. Jeg antar at serien skal vare noen sesonger til? Og da er det lurt å holde et litt lavere tempo og tene mest mulig penger.

 

Sesong 2 var en enorm let down og det var da det gikk opp for meg at dette var bastant basert på en tullete tegneserie. Og som kjendt har ikke tegneserier alltid for godt å være realistiske, og dermed ble det hele bare absurd. Det med at alle er infiserte uansett om de blir bitt eller ei tok kaken og nå ser jeg på serien på lik linje med Star Wars. Sesong 3 har vært bra, men forstatt langt i fra det jeg hadde forventet etter sesong 1. Det er mange spørsmål som ikke er svart enda; Hva er grunnen til utbruddet? Hvorfor har det seg at alle er infisert? Er det bare USA som er rammet? Hvorfor skal alle på død og liv være fiendlige med hverandre og ikke samarbeide for å få bygd opp sivilisasjonen igjen?

 

Men selvom serien har tatt en retning langt bort fra det jeg forventet så kommer jeg til å følge med, det er jo underholdning tross alt! :tease:

Lenke til kommentar

Jeg er helt enig i det du sier. Jeg husker piloten som var FANTASTISK! Jeg tenkte: "Endelig har noen hjerne til å lage en zombieserie!" Det var mye likt filmer som Dawn of the dead og 28 dager senere. Det jeg ikke likte med serien helt fra starten, er som du sier, ubertrege zombier. Jeg sliter enda med å forstå hvorfor de har hatt så store problemer med å tilintetgjøre trusselen da utbruddet først startet. Det må i såfall ha vært horder (bortimot millioner) med zombier som militæret ikke har hatt sjangs til å håndtere. Og det samtidig!

 

Om det hadde vært zombiene fra de overnevnte filmene hadde jeg kanskje forstått litt bedre. Til og med i søppelfilmer som Resident Evil er det mer oppegående zombier, men når det er sagt så hadde nok ikke Rick og Co. hatt en sjangs i havet. Jeg antar at serien skal vare noen sesonger til? Og da er det lurt å holde et litt lavere tempo og tene mest mulig penger.

 

Sesong 2 var en enorm let down og det var da det gikk opp for meg at dette var bastant basert på en tullete tegneserie. Og som kjendt har ikke tegneserier alltid for godt å være realistiske, og dermed ble det hele bare absurd. Det med at alle er infiserte uansett om de blir bitt eller ei tok kaken og nå ser jeg på serien på lik linje med Star Wars. Sesong 3 har vært bra, men forstatt langt i fra det jeg hadde forventet etter sesong 1. Det er mange spørsmål som ikke er svart enda; Hva er grunnen til utbruddet? Hvorfor har det seg at alle er infisert? Er det bare USA som er rammet? Hvorfor skal alle på død og liv være fiendlige med hverandre og ikke samarbeide for å få bygd opp sivilisasjonen igjen?

Tenk deg zombier overalt, du vet aldri hvor de kommer fra. Legger man til hvor dumme folk kan være, så skal du nok se at det er mange som hadde blitt bitt/drept av de. Og når det er slik at alle som dør blir zombie, så er det nok mange fort/leirer/innmuringer som ble overkjørt av zombier grunnet at de ikke visste dette. Det kan være nok med en zombie for å ødelegge en hel gjeng med overlevende.

Man ser jo hvor kjapt enkle influensaer sprer seg i verden. Hvor mange trodde ikke verden skulle gå under når svineinfluensaen kom?

 

Det at alle er smittet med har jeg ikke noe problem med, så lenge de har et klart premiss. Nå har de gjort det klart at alle vender når de dør, og da må man ta det som det er. Når man først skal si at zombier er realistisk, så er det like realistisk at alle i utgangspunktet er smittet.

Hva om alle ble smittet gjennom luften for lenge siden, men forholdene ikke lå til rette for at folk vendte før et bestemt tidspunkt? Tenk hvor mange som dør i løpet av en dag, hvis alle ble zombier tror jeg nok verden hadde gått under for oss også.

 

Hva, hvordan og hvorfor regner jeg med man får svar på med tidens tann. Har ikke lest hvilken retning tegneserien tar, men håper til alle 'høyere makter' om at de ikke tar en Lost. Skaper mer problemer og forvirring enn de klarer å løse.

Lenke til kommentar

Det er jo MANGE zombiefilmer som bruker trege zombier, oftere enn raske zombier vil jeg tro, så det er da ikke akkurat noe nytt. Zombiene i The Walking Dead er jo klassiske Romero-zombier. At alle er infiserte forklarer jo mye bedre enn annet "zombiemedia" hvordan det har klart å spre seg så fort. Folk dauer overalt og hele tiden, zombieapocolypse eller ikke, så nye utbrudd ville ha skjedd uannsett.

 

Skaperen av tegneserien, Robert Kirkman, har sagt at årsaken til utbruddet trolig ikke vil blir forklart siden serien handler om en gruppe som prøver å overleve en zombieapocolypse, ikke at de skal prøve å redde verden, men det kan jo hende at TV-serien tar en helt annet retning.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Skaperen av tegneserien, Robert Kirkman, har sagt at årsaken til utbruddet trolig ikke vil blir forklart siden serien handler om en gruppe som prøver å overleve en zombieapocolypse, ikke at de skal prøve å redde verden, men det kan jo hende at TV-serien tar en helt annet retning.

Kan jo hende at de forklarer det, uten at gjengen prøver å redde verden av den grunn. Jeg vet at hadde jeg havnet i en zombieapokalypse, ville jeg gjort mye for å finne ut hva som har skjedd, og hvordan. Dog er jo overlevelse førsteprioritet, så spørs hvor trygt man må ha det før man evt. prøver å få svar på slikt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...