Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har prøvd litt ratt nå (takk til demo i butikk), dog ikke like mye som sannsynligvis må til for å skikkelig feeling på det. Det er absolutt en tilvendingssak for min del.

 

Det er det nok sikkert ja, prøvde å kjøre litt med kontroll igår etter å ha bare kjørt med ratt siden release nesten, og det syntes ikke jeg noe om.

Lenke til kommentar

Hva har blitt forandret / forbedret med de forskjellige oppdateringene egentlig?

Er det store, merkbare forandringer, eller bare små bugfiks? Kommer det oppdateringer på rekke og rad fremover, eller stopper det opp nå?

 

Vurderer hvorvidt jeg skal la Logitech G25 og PlayStation3 Slim ligge i fred og ro en stund til og heller plukke opp spillet utover nyåret så jeg kan starte med de største og "viktigste" oppdateringene klare.

Helt siden grusom Age of Conan release så har jeg lært at det er bedre å heller vente til ting blir bedre før du starter, enn å starte når ting er buggy og sitte med en vond bismak i munnen igjennom hele spillet som du aldri helt blir kvitt.

 

Du kan liksom aldri helt lege et dårlig førsteinntrykk.

Lenke til kommentar

Hva har blitt forandret / forbedret med de forskjellige oppdateringene egentlig?

Er det store, merkbare forandringer, eller bare små bugfiks? Kommer det oppdateringer på rekke og rad fremover, eller stopper det opp nå?

 

 

Har vel stort sett vært små fikser, f.eks. at spillet ikke henger i menyene hvis det ikke får kontakt med serverne.

 

Men det er blitt sagt at det kontinuerlig skal komme nye patcher med nytt innhold.

Lenke til kommentar

Hva har blitt forandret / forbedret med de forskjellige oppdateringene egentlig?

Er det store, merkbare forandringer, eller bare små bugfiks? Kommer det oppdateringer på rekke og rad fremover, eller stopper det opp nå?

 

Vurderer hvorvidt jeg skal la Logitech G25 og PlayStation3 Slim ligge i fred og ro en stund til og heller plukke opp spillet utover nyåret så jeg kan starte med de største og "viktigste" oppdateringene klare.

Helt siden grusom Age of Conan release så har jeg lært at det er bedre å heller vente til ting blir bedre før du starter, enn å starte når ting er buggy og sitte med en vond bismak i munnen igjennom hele spillet som du aldri helt blir kvitt.

 

Du kan liksom aldri helt lege et dårlig førsteinntrykk.

 

Den siste patchen fikset litt på mutliplayer, la til blant annet power og weight restriksjoner der.

 

Edit: Ingen her som har funnet Nissan SKYLINE 2000GT-R (KPGC110) ‘73 i Used Cars enda? Tenkte kanskje noen var villig til å gjøre en trade?

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Spurte litt tidligere om det var noen som vet hvordan man legger til venner? Må man kjøre med dem for å kunne legge dem til? Har en venn i PS network som spiller GT5, men han finner jeg ikke i spillet:S

 

Vel venner legger du til som vanlig, fra venne tabben i XMB. For å spille sammen med venner derimot, det kan være noe mer vrient da det ikke er noe invite funksjon enda. Så eneste måten er enten å joine via community tabben i GT Mode(er noe som heter Lounge/Lobby der), eller du/de starte et game i Open Lobby, og da får man et rom nummer som står øverst i venstre hjørnet, dette nummeret kan man putte inn i Jordkloden som er ved siden av "Create New" i Open Lobby.

Lenke til kommentar

Hvilke biler bruker dere?

 

Kjøpte meg en mclaren mp4-12c så fort jeg fikk muligheten og må si at den er fantastisk å kjøre. Kjøpte seinere en r8 og tuna den fullt opp, snakk om å kaste cash ut av vinduet.

Kjøpte den samme, og tuna for 250'... Helt fantastisk bil, opp mot 900 hp og under 1200 kg! Fikk lurt den inn i "lettvektracet" på A-spec, husker ikke om det var amateur, men det var i hvert fall rått parti :D

Hihi, ja. Tok nesten igjen bilene med en runde på to av løpene

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noe jeg er litt oppgitt/forvirret over:

 

- Når man kjører singleplayer GT, er det ingen funksjoner som viser dine venners rundetider? Som i f.eks. LBP hvor man ser venners score. Da vil man jo konkurrere!

 

- Hva med løp mot hverandre, hvorfor kan man velge ALLE biler? Er det ikke mulig å kjøre garasje mot garasje? Det er jo mye mer interessant å sammenligne ens egne tunede biler.

 

- Hva er B-spec?

 

- Ved bruk av Logitech Driving Force, hvorfor må man hele tiden koble ut og inn pedalkabelen for å hindre det i å skru på bremsen automatisk (5%)?

Lenke til kommentar

- Hva er B-spec?

 

- Ved bruk av Logitech Driving Force, hvorfor må man hele tiden koble ut og inn pedalkabelen for å hindre det i å skru på bremsen automatisk (5%)?

Vil tro det er noe feil på ditt ratt og pedaler sett.. mitt Driving force GT funker uten stress.

 

Og B-spec er litt som fotballmanager, du styrer sjåfører. En fin måte å vinne penger og biler på :)

Lenke til kommentar

Hei!

 

Noe jeg er litt oppgitt/forvirret over:

 

- Når man kjører singleplayer GT, er det ingen funksjoner som viser dine venners rundetider? Som i f.eks. LBP hvor man ser venners score. Da vil man jo konkurrere!

 

- Hva med løp mot hverandre, hvorfor kan man velge ALLE biler? Er det ikke mulig å kjøre garasje mot garasje? Det er jo mye mer interessant å sammenligne ens egne tunede biler.

 

- Hva er B-spec?

 

- Ved bruk av Logitech Driving Force, hvorfor må man hele tiden koble ut og inn pedalkabelen for å hindre det i å skru på bremsen automatisk (5%)?

 

1. Foreløpig nei, men har blitt sagt at det skal komme i en update i Desember.

2. Hvilken biler som kan brukes kan man sette restriksjoner på, dette er det host'en av lobbyen som gjør.

3. B-Spec er en manager mode, hvor du lager en sjåfør også forteller du han/de hvordan de skal kjøre under løp

4. Den der har ikke jeg opplevd, kanskje noe defekt med rattet og pedalene dine? (Har Logitech Driving Force GT).

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Allerede postet tidligere:

 

Men mengden antall nye poster i denne tråden så skader det vel ikke at det postes igjen, hehe.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg har oppdaget en ny side ved GT5. Da jeg først hørte om B-spec mode (jeg har aldri eid tidligere GT-spill, bare spilt hos andre, og da spiller man selvsagt ikke B-spec), kunne jeg ikke skjønne appellen. Jeg var fortsatt skeptisk da jeg testa det, og gjorde det kun for å ha noe å gjøre mens jeg spiste middag (vanskelig å kjøre med ratt/gir mens man spiser). Men, etter et par frustrerende løp tidlig i karrieren, må jeg innrømme at det er veldig givende.

 

For det første fikk jeg anledgning til å se på bilene mine utenfra under løp (kjører fra cockpit eller bumper view, savner panser view), fikk muligheten til å studere hvordan AI-en tar svinger (ikke at det alltid er perfekt) og dermed lære banene bedre, og det var faktisk moro å se utviklingen på førerene mine. Jeg fikk en ny sjåfør etter level 5 (tror jeg) og har akkurat begynt å trene han opp.

 

Det er stor forskjell på han (L. Dale) og min gamle sjåfør (I. Halvorsen). Halvorsen kan være på "hot" (stressa) enden av skalaen gjennom hele løpet utan at han gjør så masse feil, mens Dale blir helt tom for både fysisk og mental styrke etter bare noen runder under stort press (max hot). Men Dale begynner å komme seg. Bare jeg er flink nok å leke barnevakt (Decrease pace, decrease pace, decrease pace+++) så vinner han løpene.

 

Jeg spiller det bare når jeg slapper av mellom slagene av A-spec, men det er overraskende underholdene - noe jeg ikke hadde trodd.

 

/end rant

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Har han vore online?Skal jo sleppe det...Dei av vennene som speler GT5 sprett automagisk opp i Comunity saken i GT Mode av meg.

 

Ja han har spillt online. Vi forsøkte å gå inn i samme rom men en av oss fikk alltid feilmelding:S Men får se om det funker bedre nå da etter oppdateringen..

 

Spurte litt tidligere om det var noen som vet hvordan man legger til venner? Må man kjøre med dem for å kunne legge dem til? Har en venn i PS network som spiller GT5, men han finner jeg ikke i spillet:S
Vel venner legger du til som vanlig, fra venne tabben i XMB. For å spille sammen med venner derimot, det kan være noe mer vrient da det ikke er noe invite funksjon enda. Så eneste måten er enten å joine via community tabben i GT Mode(er noe som heter Lounge/Lobby der), eller du/de starte et game i Open Lobby, og da får man et rom nummer som står øverst i venstre hjørnet, dette nummeret kan man putte inn i Jordkloden som er ved siden av "Create New" i Open Lobby.

vi testet med rom nummer, men hadde en connetion type som gjorde at vi ikke kunne:S

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...