Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Sliter litt med å komme videre i spillet. Har tatt første license og vunnet en del løp på a-spec, men noen av løpene krever at jeg har spesifkke biler, hvor finner jeg disse?

 

En annen ting jeg lurer på, er det lurt å finne deg en bil du liker og satse på den, eller kjøpe masse forskjellige? Evt. er jeg avhengig av å kjøpe en haug med biler?

TIPS: Vinn gull på alt du kan, så får du et utall ulike biler som premie. Som oftest får du det du trenger, ellers er det bare å stikke innom used dealership fra tid til annen. De har mye forskjellig, og det forandrer seg ofte. Si fra hvis du finner en volvo 240 (ikke stasjonsvogn) så kjøper jeg den av deg ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvoran blir dette endret på? og hva er best å ha?

Den linjen altså..

 

Min er konstant helt til venstre, og han kjører som en drøm. På en annen fører var han på midten/litt til høyre og var apelaila i mongoland.

 

Trenger ikke å gi noen beskjeder lengre. :new_woot:

 

Edit: høyre - venstre er greit å ha i boks..

Endret av feggy
Lenke til kommentar

Hvoran blir dette endret på? og hva er best å ha?

 

Min er konstant helt til venstre, og han kjører som en drøm. På en annen fører var han på midten/litt til høyre og var apelaila i mongoland.

 

Trenger ikke å gi noen beskjeder lengre. :new_woot:

 

Han kjører pent og rolig når den er til venstre, men han kjører raskere når han er over mot høyre.. Tror dette endres etterhvert og blir en slags middelverdi etter hvordan du styrer hvert løp..

Lenke til kommentar

Multiplayer var rimelig gøy, spilte det så og si nonstop i hele dag, PS3en min hosta lobbyen i hele dag også, uten noe trøbbel, men den har nok fått kjørt seg :p

 

Edit: Dog skulle gjerne hatt muligheten til å invite folk.

Spillet mangler en del på multiplayer-sida. Hadde vært fett med en turnering der poengene for seier ble overført videre, og med en "playlist" over baner. Men selve kjøringa er konge. Spesielt Nascar var spennende.

Lenke til kommentar

Multiplayer var rimelig gøy, spilte det så og si nonstop i hele dag, PS3en min hosta lobbyen i hele dag også, uten noe trøbbel, men den har nok fått kjørt seg :p

 

Edit: Dog skulle gjerne hatt muligheten til å invite folk.

Spillet mangler en del på multiplayer-sida. Hadde vært fett med en turnering der poengene for seier ble overført videre, og med en "playlist" over baner. Men selve kjøringa er konge. Spesielt Nascar var spennende.

 

 

Ja enig der, Forza har fått til multiplayer ganske så bra syntes jeg, men vi får håpe de får forbedre multiplayer litt etterhvert.

Lenke til kommentar

Sjåføren min, I. Halvorsen, kan ikke å kjøre for fem flate ører når det blir svingete. Det kan ha noe med bilen å gjøre, har blodtrimma en fjærlett Civic '98 og har ikke testa den selv. Halvorsen sliter i alle fall med å holde den under kontroll. På langstrekka blåser han fra det meste, men ut av svingene spinner han i ett sett og understyrer inn i alt som er av vegger. Han ligger langt mot høyre (hot), så vet ikke om det er det som gjør det. Kan prøve å roe han ned helt og se om han kjører bedre da.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er er litt for mye loading i spillet?

Har du installert det du kan på HD'n? Hjelper masse.

 

Han kjører garantert bedre når du får roet ham.. Å ha den helt til høyre blir jo det samme som om han har en defekt som gir ham konstant adrenalin :!:

Får ikke roa han ned. Har trykt Decrease Pace sikkert 10 ganger i løpet. Han spinner ut av hver jævla sving uansett og blir hot (rød/til høyre) med en gang. Faen, Halvorsen! Kan det ha noe med at det er en vanskelig bil å kjøre? (den var lett for meg å kjøre, men har ikke testa den selv etter oppgraderingene)

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Føler jeg har stagnert midt i spillet her nå :(

Lvl 15 og 32%.

Noen som har klart Gran Turismo world championships(det siste på proffesional) og har anbefalinger til biler?

 

Fant du ut av det? Selv brukte jeg 458 Italia, men det var ikke så veldig lett..

 

Bare jeg som synes det er er litt for mye loading i spillet?

 

Ja, noe helt latterlig. Det ødelegger.

Endret av toro3
Lenke til kommentar

Noen som kan si noe om hvor bra split screen multiplayer fungerer? Antar at begge kan kjøre med biler fra samme garasje? Har et råtøft ratt av denne typen jeg kunne tenkt å bruke sammen med G25 i multiplayer, hvis det funker. (har lest litt blandet rundt omkring om hvorvidt det vil fungere særlig bra med ps3)

 

Tar meg friheten til å sitere meg selv, da det går fort unna i tråden her :p

Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er er litt for mye loading i spillet?

Har du installert det du kan på HD'n? Hjelper masse.

 

Han kjører garantert bedre når du får roet ham.. Å ha den helt til høyre blir jo det samme som om han har en defekt som gir ham konstant adrenalin :!:

Får ikke roa han ned. Har trykt Decrease Pace sikkert 10 ganger i løpet. Han spinner ut av hver jævla sving uansett og blir hot (rød/til høyre) med en gang. Faen, Halvorsen! Kan det ha noe med at det er en vanskelig bil å kjøre? (den var lett for meg å kjøre, men har ikke testa den selv etter oppgraderingene)

 

 

Kan hende du lagde en sjåfør som generelt sett hadde mye på hot, det kan jo være en faktor. Når jeg lagde min så fant jeg han som var langt nedpå cool.

Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Bare jeg som synes det er er litt for mye loading i spillet?

Har du installert det du kan på HD'n? Hjelper masse.

 

Han kjører garantert bedre når du får roet ham.. Å ha den helt til høyre blir jo det samme som om han har en defekt som gir ham konstant adrenalin :!:

Får ikke roa han ned. Har trykt Decrease Pace sikkert 10 ganger i løpet. Han spinner ut av hver jævla sving uansett og blir hot (rød/til høyre) med en gang. Faen, Halvorsen! Kan det ha noe med at det er en vanskelig bil å kjøre? (den var lett for meg å kjøre, men har ikke testa den selv etter oppgraderingene)

 

 

Kan hende du lagde en sjåfør som generelt sett hadde mye på hot, det kan jo være en faktor. Når jeg lagde min så fant jeg han som var langt nedpå cool.

Det var det jeg også gjorde. På fritida har han mye cool, men sliter hvis han ligger langt bak i et løp ser det ut til. Har testa bilen selv også nå, og den er fin. Skal sammenligne rundetidene til halvorsen med mine, så får vi se hva forskjellen er.

 

RED.: Da ble det enda et gull på Halvorsen. Måtte trykke decrease pace hver gang den ble tigjengelig (etter cool down) en hel runde, konstant, før han roa seg ned. Da fikk han kontroll over kraften i bilen, og kjørte ordentlig. Måtte fortsatt roa han ned et par ganger i runda, helt til de siste rundene, men han unngikk for det meste å havne i veggen ut av svingene.

Endret av Aurvan
Lenke til kommentar

Når løpet er over og du får opp menyen der du ser statsene hans, så ser du en pil ved siden av hjelmen. Denne indikerer hvilken vei måleren går. Kjører du mange rolige løp så er det godt mulig han blir roligere av seg selv..

Har bytta bil til en Nissan 370Z nå. Den er ikke like trimma (den har såvidt mer hester enn Civic'en, men bilen er jo bygget for det) så nå takler Halvorsen løpene mye bedre. Vinner det som er nå. Jeg har forstått mer opplegget. Trodde +/- pace var statiske verdier, men virker mer som han glemmer det like fort, så at du forteller han to ganger at han må roe ned pace'n så vil ikke det automatisk si 10% + 10% = 20% mindre pace. Han kjører som oftest FORTERE etter at han reduserer pace'n.

 

Det med pila etter hvert løp skal jeg holde et øye med.

Lenke til kommentar

Kva biler bruker dere på japan's klassiske?

 

Til dei eu klassiske vil eg ha ein Golf 7x modell, men finner jo aldri på bruktmarkedet.

Fikk en fantastisk Lancer 1600 rally gsr fra '74 eller noe slikt. Den går som ei kule! Brukte den etterpå (uten noe trimming) også til å gruse biler som RX-7/8 og andre moderne biler. Den går ikke like fort, men kan kaste den gjennom alle svinger i full føkje.

 

På EU ga jeg opp å vente på en bra bruktbil og kjøpte meg en gammel ferrarri. Utklassing, såklart.

Lenke til kommentar

Sliter litt med å komme videre i spillet. Har tatt første license og vunnet en del løp på a-spec, men noen av løpene krever at jeg har spesifkke biler, hvor finner jeg disse?

 

En annen ting jeg lurer på, er det lurt å finne deg en bil du liker og satse på den, eller kjøpe masse forskjellige? Evt. er jeg avhengig av å kjøpe en haug med biler?

Du bør følge litt med på bruktmarkedet, det er en del biler du ikke kan kjøpe nye. Selv fikk jeg ikke kjørt Lupo-løpet før nylig da jeg så den endelig dukket opp på bruktmarkedet, eller er det også et annet løp jeg ser etter bil til på Amatør-klassen (om det er serie nummer to med løp). Om du også sørger for å gå for gull vil du også vinne biler der en del kan benyttes til senere løp hvor spesifikke biler er påkrevd.

 

I og med at det er så stor forskjell på hva slags biler du trenger på mange løp er det lurt å ta innkjøpene når du trenger dem, og med mindre det er en bil du tror du skal bruke en del, spar inn penger på oppgraderinger ved å oppgradere litt og litt til du er konkurransedyktig til løpene (burde vært en indikator som fortalte deg hvor vanskelig et løp vil være med de spesifikasjonene du har på bilen din så du vet hva du minimum bør påkoste deg bilen din for å klare et løp).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...