Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tenkte å begynne å spille igjen, har ikke spilt gt spillene siden jeg var liten, noen som har tips til hvordan jeg bør starte karrieren etc? :)

Egentlig ikke noe problem med gt5 nå, etter patchingen. Siden du får en gratis f86 å kjøre på begynnelsen. Så du kan velge og vrake i løp du kan delta i og vinne relativt lett. Og du går opp i level veldig kjapt. Men bruk "premium" bilene, og kjør med cockpit view. Inne-viewen er sjeldent godt laget til å være bilspill, funksjonsmessig og estetisk (ikke noe tull ala NFS, og ikke så klinisk som typiske "simulatorer" - men trykk og vinkling, rist og støt og slikt er veldig godt satt inn, selv om det er subtilt).

 

Men "standard" modellene har bare den vanlige bumper cam viewen (noen har fått en svart innvendig dash, riktignok, etterhvert, men det ser forferdelig ut). Fungerer bra den og, men det er mye bedre med dash-view.

 

Hvis du mangler penger til å kjøpe biler for kan du kjøre "special events", eller b-spec. ..kan kjøre b-spec via web også :D skikkelig latterlig.

 

Og husk å gå inn i options, og still styrespak/ratt innstillingen fra "arcade" til "simulation". Samme switchen som i GT5 prologen, men de har gjemt den veldig godt..

Lenke til kommentar

Tenkte å begynne å spille igjen, har ikke spilt gt spillene siden jeg var liten, noen som har tips til hvordan jeg bør starte karrieren etc? :)

Begynn gjerne med licence først, eller special events, for å bli kjent med spillet, veldig mye morro her, er vel det beste spillet har å by på.

Etterhvert kan du begynne på a-spec og ta race, kjøpe biler og trimme de. Du kan riktignok vinne de ganske enkelt hvis du velger en raskere bil enn motstanderne har, men da blir du sikkert fort lei av spillet, så velg heller en tregere bil og gjør litt innsats for å vinne gull medalje ;) Hele poenget med "race" er jo borte hvis du har enn mye sprekkere bil og kommer på første plass selvom du kjører som en idiot, men det er min mening. Gjør heller som jeg sa så varer spillet mye lengre.

Og som nevnt over, standard bilene er kjedelige og ser forferdelig ut, så hvis du ikke må, bruk bare premium bilene som er å få kjøpt på dealership, ikke kjøp "brukte biler" da disse er standard, bare hvis du virkelig må.

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Hva er forskjellen mellom. Orginale gt5 og academy edition? Ser Lefdal selger sistnevnte til 50,- og vurderer å kjøpe et par i presanger. Kan man f.eks. spille online mot hverandre dersom en har gt5 og den andre gt5ae. Er gt5ae full versjon med noe ekstra eller kun tilleggspakker til originalen?

Endret av kimare
Lenke til kommentar

Gran Turismo 5 Academy er rett og slett vanlig versjon av Gran Turismo 5 bundlet med ekstra dlc. Så fungerer fint og spille online mot hverandre.

Hva er forskjellen mellom. Orginale gt5 og academy edition? Ser Lefdal selger sistnevnte til 50,- og vurderer å kjøpe et par i presanger. Kan man f.eks. spille online mot hverandre dersom en har gt5 og den andre gt5ae. Er gt5ae full versjon med noe ekstra eller kun tilleggspakker til originalen?

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...
  • 1 år senere...

Bare for å få ut litt frustrasjon. Dro dette spillet ut av skuffen etter 3 års permisjon. Det skulle jeg tydeligvis aldri gjort. Den har jo F ikke gjort annet enn å oppdatere siden jeg puttet det i. Teller 4 timer nå. Og ikke nok med det. Den var på 90% istad så feilet hele skiten. Da var den på 18 av 22 oppdateringer.

 

Så forsøker jeg å starte det igjen men da må jeg selvsagt frigjøre 4GB!!!! med plass. Javel. Gjør det. Starter opp. Tror du ikke drittspillet begynner fra starten igjen? Enda den installerte hver oppdatering etter den hadde lastet den ned. Ikke nok med det. Nå skal den plutselig ha 27 oppdateringer. Hva i alle dager driver denne maskina med? Var det 5 av mine før 2011 oppdateringer som røyk med i dragesuget ditt? Spillet går i snøfreseren om den våger seg på noe sånt igjen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ingen GT6-tråd?

Jævla irritert på Sony og Polyphony Digital. Kjøpte det fra PS Store. 15GB. Ferdig etter 3 timer. 30 minutter installasjon.

Starter opp. Hele 14 oppdateringer som er på totalt rundt 6-7GB. Tar rundt 1.5 timer å laste ned og installere.

Så skal den installere gjennom spillet, og den ETA-baren er totalt fucked. Starter på 700 minutter, går ned til 180, så opp til 280. Etterhvert endrer den plutselig seg til 6 minutter og en liten cm av baren blir fylt. 20 minutter senere går den ned til 4 minutter...

Sikkert enda en time eller to igjen.

Har allerede brukt 6 timer...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...