Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+127836

Prøver ut forskjellige knapper til gass/brems og giring.

 

Er spesielt irritert på L/R 2 knappene.

Why?

 

Sikkert fordi de er lette å glippe ettersom de er avrundet istedet for skikkelige triggere ala X360 kontrolleren.

 

Har selv bestillt 2 sett med disse som enkel oppgradering på kontrolleren : http://www.game.no/acatalog/Control_triggers_PS3_Playstation_3.html

 

hvorfor ikke kjøpe ratt ? lol

Kanskje fordi 90 kr er mindre enn 900? "lol"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg sliter noe inni hampen med å klare tiden på Grand Tour første challenge. Der man skal kjøre en C8 på 1:17.000 på Eiger. Der er jeg liksom ikke i nærheten engang!

 

Noen som har noen tips? Enten til kjøremønster, innstillinger eller lignende?

 

Ellers synes jeg den lotusen på Top Gear-banen fra relativt grei sammenlignet med mye annet. Men nå kjører jeg med håndkontroll da.

Endret av Luc1fer-
Lenke til kommentar

Prøver ut forskjellige knapper til gass/brems og giring.

 

Er spesielt irritert på L/R 2 knappene.

Why?

 

Sikkert fordi de er lette å glippe ettersom de er avrundet istedet for skikkelige triggere ala X360 kontrolleren.

 

Har selv bestillt 2 sett med disse som enkel oppgradering på kontrolleren : http://www.game.no/acatalog/Control_triggers_PS3_Playstation_3.html

 

hvorfor ikke kjøpe ratt ? lol

 

Vel for det første er det ikke bare GT jeg skal bruke kontrolleren til ;)

 

For det andre så vil jeg ha ett som er Xbox360 OG PS3 kompatibelt om jeg først skal kjøpe. Og det er det ikke akkurat nå. (og så hele den plass i stua, blir det brukt i lengden? diskusjonen)

Endret av MrLee
Lenke til kommentar

Jeg er bare level 13, men har likevel opplevd små doser kosmetisk skade på mine premuim-biler. Faktisk så har jeg oppdaget at mange av mine biler har skader som koster masse Cr. å fikse.

 

Jeg visste ikke om denne i GT Auto :p

 

Restore Body Rigidity

Repairs damage caused to the car body

during extended circuit driving, thereby

restoring its original rigidity.

Lenke til kommentar

Jeg sliter noe inni hampen med å klare tiden på Grand Tour første challenge. Der man skal kjøre en C8 på 1:17.000 på Eiger. Der er jeg liksom ikke i nærheten engang!

 

Noen som har noen tips? Enten til kjøremønster, innstillinger eller lignende?

 

Ellers synes jeg den lotusen på Top Gear-banen fra relativt grei sammenlignet med mye annet. Men nå kjører jeg med håndkontroll da.

 

Vel, sliter litt med gold på den selv for øyeblikket. Her er en video som viser hvordan det kan gjøres:

dog har ikke helt fått det til enda. Endret av Nitrius
Lenke til kommentar

Jeg sliter noe inni hampen med å klare tiden på Grand Tour første challenge. Der man skal kjøre en C8 på 1:17.000 på Eiger. Der er jeg liksom ikke i nærheten engang!

 

Noen som har noen tips? Enten til kjøremønster, innstillinger eller lignende?

 

Ellers synes jeg den lotusen på Top Gear-banen fra relativt grei sammenlignet med mye annet. Men nå kjører jeg med håndkontroll da.

 

Vel, sliter litt med gold på den selv for øyeblikket. Her er en video som viser hvordan det kan gjøres:....

 

Takker. Ser ut som jeg må gå på med en litt annen strategi her. Minst mulig hjulspinn, ser det ut som. Du vet ikke noe om optimale instillinger her? Jeg skrur vanligvis av alt unntatt driving line og ABS, som står på "on" og "1".

Lenke til kommentar

Jeg sliter noe inni hampen med å klare tiden på Grand Tour første challenge. Der man skal kjøre en C8 på 1:17.000 på Eiger. Der er jeg liksom ikke i nærheten engang!

 

Noen som har noen tips? Enten til kjøremønster, innstillinger eller lignende?

 

Ellers synes jeg den lotusen på Top Gear-banen fra relativt grei sammenlignet med mye annet. Men nå kjører jeg med håndkontroll da.

 

Vel, sliter litt med gold på den selv for øyeblikket. Her er en video som viser hvordan det kan gjøres:....

 

Takker. Ser ut som jeg må gå på med en litt annen strategi her. Minst mulig hjulspinn, ser det ut som. Du vet ikke noe om optimale instillinger her? Jeg skrur vanligvis av alt unntatt driving line og ABS, som står på "on" og "1".

 

Forstått det sånn at om du kommer ut av tunnelen på rundt 56-57 sekunder så har man stor sjanse til å greie det, dog jeg gjør noe par små feil som jeg ikke er helt klar over etter tunnel, da jeg flere ganger har kommet ut på den tiden han kommer ut, men allikevel ikke noe gold så langt.

 

Innstillinger har jeg null peiling på, kjører med alt av selv bortsett fra abs som står på 1.

Lenke til kommentar

Tror jeg skal spørre mamma om jeg kan få julegavene litt før, jeg blir jo helt rastløs av og se på alt dette.

Er veldig usikker på om jeg skal ønske meg G27 eller om jeg bare skal gå for GT Force?

Jeg får jo en girspak med Gt Force.

 

Fin tuning guide som forklarer endel om hva du egentlig tuner.. :)

http://www.strengthgamer.com/Gran_Turismo_5_Tuning.html

 

Og en nybegynner-guide:

http://consolepress.com/main/2010/11/27/ultimate-gran-turismo-5-beginners-guide/

 

Burde vell egentlig handle brukt-bil som første bil, menmen.. :-/

 

Takker, skal ta det der med meg videre. :thumbup:

Endret av Wizzlee
Lenke til kommentar

Driving Force GT har jo i tillegg to knapper under rattet som også brukes til giring, slik at man aldri trenger å slippe rattet for å gire, f.eks. under en sving :)

 

Hadde jeg skulle brukt paddene hadde jeg bare kjøpt et annet, hele poenget er jo og kunne leve seg litt mer inn i det.

 

Helt riktig :)

 

Men paddene er gode å ha når man kjører de superraske sportsbilene, som jeg ennå er langt unna å kjøre. Akkurat begynt Amatørløpene...

Lenke til kommentar

Hvilke biler bruker dere?

 

Kjøpte meg en mclaren mp4-12c så fort jeg fikk muligheten og må si at den er fantastisk å kjøre. Kjøpte seinere en r8 og tuna den fullt opp, snakk om å kaste cash ut av vinduet.

Kjører helt oppgradert Ferrari F430, og i tillegg har jeg en BMW 135i og en Ford Focus til rally. Lvl 13.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...