Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som forresten har et godt tips til en billig bil til JGTC eventen? castrol supra er nevnt, men den koster jo knappe millionen og jeg sparer til formula GT bilen!

Du skal ha en Diablo i Online Dealership til 700k og noe. Med 50k ekstra på motor og turbo har du et monster på rett over 800 gamp, lett i ledelse på tredje runde med kontroller. Men nå har det vel heller ikke vært billige biler å kjøre til 1.500.000cr-løpene.

Lenke til kommentar

Opplevde noe merkelig istad som jeg lurer på om flere har opplevd.

Midt i et løp begynte plutselig alt å gå i slow-motion. Jeg tenkte wtf men fortsatte å kjøre, og da jeg kom over målstreken gikk alt som vanlig igjen. I neste løp skjedde det samme igjen, og da restarta jeg spillet uten at det hjalp.

Deretter kom jeg på at jeg nettopp hadde lagt inn noen sanger fra HDD til spillelista i spillet, og tenkte kanskje det hadde noe med det å gjøre. Etter at jeg hadde deaktivert custom ingame music forsvant problemet! Skal man ikke kunne spille av musikk fra HDD??!!

Lenke til kommentar

Kjøpte Formula Gran Turismo-bilen på online dealership i går etter å ha tatt en mengde temmelig enkle seasonal events. Den bilen er i hvert fall helt rå, aldri vært borti bedre veigrep og bremseegenskaper. Første test på Ring kom på under 6 minutter og det var med mye knoting.

 

Kostet i underkant av 5 mill men er verd hver en credit :-)

 

Plutselig frister det og kjøpe den.

Lenke til kommentar

Kjøpte Formula Gran Turismo-bilen på online dealership i går etter å ha tatt en mengde temmelig enkle seasonal events. Den bilen er i hvert fall helt rå, aldri vært borti bedre veigrep og bremseegenskaper. Første test på Ring kom på under 6 minutter og det var med mye knoting.

 

Kostet i underkant av 5 mill men er verd hver en credit :-)

 

Plutselig frister det og kjøpe den.

 

Kjøpte den selv her om dagen, den er jo grei nok den... Kjørte det indyløpet på "Like the wind", da hadde jeg satt girkassa på maks hastighet og den gira til 7.gir når jeg nådde ca 370kmh :)

 

Blir en stund til jeg får spilt noe igjen, men må prøve å få tid til de nye seasonal løpene.

 

/Espen

Lenke til kommentar

Jeg har sittet lenge å sett på den der. Skjønner ikke hvorfor han ikke har blitt diska. Jeg dulter jo såvidt borti også blir skjermen grå også hever jeg tv'en ut vinduet..

 

Tror diskingen kommer ann på hvor langt frem på bilen man treffer. Er det første halvdel så blir man ikke disket, er det bakre så blir man. I hverfall lik jeg opplever det.

 

Tror også mye av løsningen på disse trege bilene, som bruker langt tid på å komme opp i fart, er å bruke justerbar gass. Slik at man kan holde høyere fart i svingene. Selv om Xen er trykkfølsom, så er det mye lettere å bruke den andre analoge spaken til å regulere gassen med når man trenger litt gass, og ikke fullt.

Lenke til kommentar

Kjøpte Formula Gran Turismo-bilen på online dealership i går etter å ha tatt en mengde temmelig enkle seasonal events. Den bilen er i hvert fall helt rå, aldri vært borti bedre veigrep og bremseegenskaper. Første test på Ring kom på under 6 minutter og det var med mye knoting.

 

Kostet i underkant av 5 mill men er verd hver en credit :-)

 

Plutselig frister det og kjøpe den.

 

Kjøpte den selv her om dagen, den er jo grei nok den... Kjørte det indyløpet på "Like the wind", da hadde jeg satt girkassa på maks hastighet og den gira til 7.gir når jeg nådde ca 370kmh :)

 

Blir en stund til jeg får spilt noe igjen, men må prøve å få tid til de nye seasonal løpene.

 

/Espen

Grei nok? Den er jo et beist. 935HK og 550kg. Den er litt vanskelig å kontrollere, men den har jo syk akselerasjon og ligger klistra gjennom svinger. Vil si at det er noe av det beste du får for 5M. I tillegg så må du jo ha den på Formula GT-cupen på Extreme series. Har man råd før så er det ikke noe i veien for å kjøpe den før for å gjøre x antall race ganske så mye lettere. Du kan vinne den på en gift ticket også, men jeg husker ikke helt når og det er jo ikke engang sikkert at du får akkurat den bilen.

Lenke til kommentar

Hvordan greier dere Prius seasonal?

 

Kan ikke huske denne som noe problem i det hele tatt, men jeg hadde helt sikkert på racing soft dekk. Mulig jeg også hadde kjøpt vektredusering, men ellers er det nok meget begrenset hva du kan gjøre annet enn å kjøre passe greit og ikke fjerne foten fra gasspedalen så motoren stopper opp og ikke brems mer enn absolutt nødvendig da aksellerasjonen er så dårlig.

Lenke til kommentar

Jeg har sittet lenge å sett på den der. Skjønner ikke hvorfor han ikke har blitt diska. Jeg dulter jo såvidt borti også blir skjermen grå også hever jeg tv'en ut vinduet..

 

Ikke gi opp! Du klarer det. Bruk minst mulig brems og kjør fort! :xmas:

Akuratt DET julenisse-smileyet ga meg håp! Jeg SKAL klare det! Jeg bare må!! ..Med en gang jeg er ferdig med lekser -.-

 

Nå...Hvordan går det? :xmas:

 

Ellers, så er ses event #4 i boks og jeg venter på #5 :dribble:

Endret av TuRb0
Lenke til kommentar

Det er sikkert masse shitkids som har klaget til PD angående at de var for vanskelig. Ja, de var vanskelige før de fjerna restriksjonene og noen ganger så skulle jeg nok ønske at de var liiiitt lettere, men så deilig det var da man kom i mål som nummer en. Nå er det en selvfølge. Kjørte MiEV og C-30 i går. Tok igjen de fleste (om ikke alle?) med en runde på førstnevnte og på sistnevnte var det ett minutt tilbake til 2. mann etter å ha kjørt helt uengasjert og prøvd meg på litt brekksladder her og der (noe som ikke gikk spesielt bra :p) :/ Rett og slett ikke spesielt morsomt lenger, men man tjener hvert fall litt fiktive penger...

 

Jeg er egentlig ganske skuffa over vanskelighetsgraden på hele spillet. I de første løpene er jo motstanderne så håpløse at du vinner med den dølle bilen du har råd til. Noen få løp senere får du råd til en Skyline (evt noe annet, men det var en slik jeg kjøpte) som kjører fra det meste. Med litt trimming kjører den fra alt i en god del race fremover. Jeg begynte å miste interessen for spillet da jeg kom til Extreme series og vant de første cupene der uten problemer. Jeg vet det er min egen skyld at jeg bruker for overpowered bil i forhold til motstanderne og selv om jeg liker en utfordring så får jeg meg ikke til å fintune bilen så jeg ligger på par med de andre bilene. Jeg skulle bare ønske at PD hadde satt disse restriksjonene fra spillets side.

 

Nå hører jeg riktignok at noen av de siste løpene på extreme skal være noen hakk verre så jeg ser frem til å prøve de for å lede fra første sving og så aldri se motstanderen igjen før man evt ser hekken på sistemann som ligger en runde bak deg er bare morsomt de første gangene. Etterhvert føles det bare som å skyte spurv med kanon.

Lenke til kommentar

LtdEdFred, du finner nok litt konkurranse på FGT Championship. Der henger de fleste hakk i hel med mindre du kjører perfekt, dessuten virker det som at FGT bilen er mye mer sensitiv for gass og bremsing.. snurret utrolig mye i starten. Men klarte gull på serien, første forsøk, inkl ett race som jeg sluttet i sinne.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...