Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor får man kjøpt pickup-biler? Leter hver dag på bruktbilmarkedet, men finner ingenting.

 

Og hvorfor koster noen biler 10'000'000 eller til og med 20'000'000? Er disse bilene de beste i hele spillet? Absurd pris!

 

Synes vanskeligheten var passe stor i begynnelsen, så tar det litt tid før man får penger nok til å virkelig tjene penger. Da er bilene så gode at konkurransen nærmest forsvinner. Hvertfall på A-spec. På spesialløpene synes jeg ofte vanskelighetsgraden varierer sterkt. Noen løp er jo nærmest umulige!

Red Bull x2010 koster jo 20M, men det vil jeg anta er den beste bilen i spillet. så en video i går der en kar kjørte Nürburgring Nordschleife på 3.19 med den bilen. Jeg trodde ikke mine egne øyne, men når du holder 350-400km/t gjennom hele racet (som han gjør) så blir det jo plutselig ikke SÅ overraskende, men fortsatt jævlig creds.

 

Jeg kjøpte en Ford F150 fra Online Storen (den som dukka opp i forbindelse med Seasonal Events). Eller så får du vel en Pick up om du tar B-license mener jeg å huske (google det for sikkerhets skyld før du begir deg ut på det og kommer hit og klager på at du evt ikke fikk :p ). Eller så kan du jo sjekke Chevrolet, Dodge og Ford i Dealershipen og se om de har noe å tilby.

 

Jeg sliter med å finne en bil som er bra nok for Historic Racing Car cup under Expert series..

Noen som har en bil de vil låne bort ?:)

Chapparal 2J og Toyota 7 skal fungere fint. Vet ikke om det er A eller B-spec du tenkte på, men Boben min klarte ikke å vinne med 7, men vant som bare det med Chapparalen. En kompis opplevde det stikk motsatte (Bob vant ikke med Chapparalen, men hadde null problemer med 7). Jeg lånte selv en 2J på A-spec, men har ikke denne bilen selv. Eller så tror jeg En eldre Ford GT40 ('69 elns) skal være fin. Bare kul det racet litt så dukker det plutselig opp en bil du kan vinne med.

 

@ pildiskusjonen...

Er det bare til å slutte å kjøre b-spec litt, også blir Bob fin igjen? Tok forresten like the wind med FGT i går. Herre for en bil. Kjærlighet :love:

Bob er "alltid" like fin :p Jeg føler at den går litt opp og ned som humla suser for jeg har vunnet masse løp på rad med samme fyr og plutselig er han i dårlig form. Noen race senere er han plutselig i bra. Ville ikke sjenket den "formkurva" en tanke for å være ærlig.

 

 

Chapparalen går som en vind den, er tydeligvis den jeg bør gå for.. bare jeg finner den i bruktmarkedet, og den ikke koster all verden :)

 

Har du noen peil på hvor mye Toyota 7 og Chapparal koster ca ?

Lenke til kommentar

Formula Gran Turismo er vel litt overkill, er vel ikke noe morro å bare kjøre alene hele tida?

 

Anbefaller å kjøpe en Chevrolet Corvette ZR1 (C6) RM '09, og race modde den i GTSTORE, da drar du unna det meste og klarer løpene helt fint.

Mja, litt overkill skal jeg gå med på, men han spurte hvilken bil vi brukte og hvis du som du sier "drar unna det meste" så er det vel liiiitt overkill hos deg også ;) Men som jeg har sagt tidligere hadde det vært morsommere om man hadde restriksjoner på disse løpene som gjorde at man ikke kunne ta igjen gutta med en runde, men at det var litt mer kniving og man måtte være litt mer nøye med hvordan man la seg i svingene osv (slik som Seasonal var tidligere).

Lenke til kommentar

Sant nok, savner også restrictions i spillet, merka at seasonal events var gøy og utfordrende når de første kom med res... nå er det bare å gjøre dem og get over it.

 

Anyway, kom over at det er mulig å få chrome paint i spillet, man får det når man logger seg inn enn vis gang i spillet.

 

gt5_%20(3).jpg

 

Flere bilder her, som er helt fantastiske å se på.

 

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=134329

Endret av Iceman22
Lenke til kommentar

Men spør du meg så har den pila så godt som null innvirkning på løpet han kjører...

 

Riktig, samme som fysisk og mental styrke greiene under selve løpet.

Ehm, min sjåfør kjører perfekt, helt til fysisk og mental styrke blir borte. Da kjører han ut av banen, snurrer rundt... osv...

 

Rart. Jeg startet en ny sjafør, og satte han i gang i sitt første løp med Formel GT bilen, på ett 60 runders endurance løp. Etter runde 4 så var alt borte, men han kjørte aldri av banen eller noe slikt.

 

Som regel skjer det kun når man presser dem for mye, og de er på den røde enden av skalaen. Dette forsvinner når de kommer opp i levels.

Lenke til kommentar

Da kom jeg meg endelig gjennom Formula Gran Turismo-mesterskapet. Har utsatt det lenge nå, siden det så ut til at det tok lang tid. Alt i alt satt jeg drøyt 4 timer foran skjermen.

 

jeg tok gull på det meste, bortsett fra Fuji og Monaco. Sistnevnte var forøvrig vanskeligst. Jeg vet ikke hvorfor. Artigst var sistebanen, Suzuka, når det regnet. Det var som å være Bambi på glattisen. Forferdelig slitsomt å hindre bilen fra å spinne ut. Tror ikke jeg hadde vunnet hvis ikke alle motstanderne pittet etter første runde. Antok at de skifta dekk. Tomsinger som ikke ser at det regner :thumbdown:

Lenke til kommentar

En liten oppdatering på hvordan det går med 9 timers løpet @ b-spec.

 

Kjørt 580 runder med beste tid på 33.867 (x1 prototype). Fullført 6 timer og 40 min. Så det er fortsatt et par timer til jeg er ferdig :xmas:

 

Hvordan fikk du tak i den? Kjøp, bytte eller vant du over Vettel?

 

Byttet mot en annen bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...