Gå til innhold

Den offisielle Gran Turismo 5 tråden


UrgeLoL

Skal du kjøpe GT5?  

465 stemmer

  1. 1. Skal du kjøpe GT5 når det kommer ut?

    • Ja, ved launch
      250
    • Ja, men ikke med en gang
      95
    • Kanskje
      40
    • Muligens når det blir billigere
      26
    • Nei
      54


Anbefalte innlegg

Kjøpte den selv her om dagen, den er jo grei nok den... Kjørte det indyløpet på "Like the wind", da hadde jeg satt girkassa på maks hastighet og den gira til 7.gir når jeg nådde ca 370kmh :)

 

/Espen

 

Sett ned topphastigheten på girkassa til 440 KM/t, da når du 390 på slutten av langstrekkene. Med litt drafting så kommer du godt over 400 også.

 

Det er ingen av bilene som bør stilles til maks, da bruker de altfor lang tid til å komme opp i fart mot slutten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

noen som forresten har et godt tips til en billig bil til JGTC eventen? castrol supra er nevnt, men den koster jo knappe millionen og jeg sparer til formula GT bilen!

Du skal ha en Diablo i Online Dealership til 700k og noe. Med 50k ekstra på motor og turbo har du et monster på rett over 800 gamp, lett i ledelse på tredje runde med kontroller. Men nå har det vel heller ikke vært billige biler å kjøre til 1.500.000cr-løpene.

 

takk for den. kjørte diabloen, men manglet 30k til Fgt bilen så måtte ta volvo eventen også før jeg endelig kunne sette meg bak rattet til Fgt'en! SKIKKELIG skuffa over at den ikke var premium bil! :\ husker følelsen av å sitte nedi kokpit'n på F1 bilen på prologen! mangler kun 9,5mil til ferrarien nå... :p

Lenke til kommentar

LtdEdFred, du finner nok litt konkurranse på FGT Championship. Der henger de fleste hakk i hel med mindre du kjører perfekt, dessuten virker det som at FGT bilen er mye mer sensitiv for gass og bremsing.. snurret utrolig mye i starten. Men klarte gull på serien, første forsøk, inkl ett race som jeg sluttet i sinne.

Ja, frykter den der litt, for FGTen er ikke helt snill. Det går greit på de fleste løp for der kan man snurre opptil flere ganger uten at noen rekker å ta deg igjen før du er på rett vei igjen. Men jeg har en tendens til å starte opp litt sent og da har jeg ikke lyst til å sette i gang med en hel championship. Legg til litt prøving og feiling og det tar fort en time.

Lenke til kommentar

Hva betyr det at pilen til høyre peker nedover.

Jeg snakker da i valgmenyen hvor man kan velge hvilken b-spec-mann man vil kjøre med. Min er oransje og peker nedover. Why? Og hvordan fikse til oppover?

 

Under løpet så betyr pilen oppover at sjåføren skal prøve og øke hastigheten, noe som også resulterer i at han blir litt mer heit i toppen og kan gjøre feil tilslutt om man overdriver.

 

Pilen nedover betyr at han kan roe seg ned litt å kjøre penere. Kan være greit om man har en overlegen bil. Men pass på han kjører veldig tregt tilslutt.

 

pilen til høyere "grønn" vil si at han skal holde den farta han har om han kjører bra f.eks.

 

Den siste er forbikjøring. Du kan oppmuntre til forbikjøring da sjåføren er veldig glad i støtfangeren til bilene foran.

Lenke til kommentar

Hva betyr det at pilen til høyre peker nedover.

Jeg snakker da i valgmenyen hvor man kan velge hvilken b-spec-mann man vil kjøre med. Min er oransje og peker nedover. Why? Og hvordan fikse til oppover?

 

Under løpet så betyr pilen oppover at sjåføren skal prøve og øke hastigheten, noe som også resulterer i at han blir litt mer heit i toppen og kan gjøre feil tilslutt om man overdriver.

 

Pilen nedover betyr at han kan roe seg ned litt å kjøre penere. Kan være greit om man har en overlegen bil. Men pass på han kjører veldig tregt tilslutt.

 

pilen til høyere "grønn" vil si at han skal holde den farta han har om han kjører bra f.eks.

 

Den siste er forbikjøring. Du kan oppmuntre til forbikjøring da sjåføren er veldig glad i støtfangeren til bilene foran.

 

Det er ikke det han mener. Før man begynner et løp må man velge hvilken sjåfør som skal kjøre. Der er det en pil som peker oppover, nedover, eller rett frem for hver sjåfør. Den viser hvor god form sjåføren er i.

 

http://www.gtplanet.net/forum/showthread.php?t=148856

Endret av Martin_PS3
Lenke til kommentar

Kjøpte den selv her om dagen, den er jo grei nok den... Kjørte det indyløpet på "Like the wind", da hadde jeg satt girkassa på maks hastighet og den gira til 7.gir når jeg nådde ca 370kmh :)

 

/Espen

 

Sett ned topphastigheten på girkassa til 440 KM/t, da når du 390 på slutten av langstrekkene. Med litt drafting så kommer du godt over 400 også.

 

Det er ingen av bilene som bør stilles til maks, da bruker de altfor lang tid til å komme opp i fart mot slutten.

 

Det var bare for å illustrere hvor sterk den bilen egentlig er, vant løpet med altfor klar margin allikevel. Men det er et godt tips generelt, man oppnår sjelden maksfart hvis man stiller girkassa på maks hastighet.

 

Ellers er jeg helt enig med en av de som skrev et langt innlegg om vanskelighetsgraden, spillet hadde vært mye bedre hvis det hadde vært større restriksjoner på hvilken bil du kan velge, det skal ikke være mulig å vinne med over 1 runde på høyeste vanskelighetsgrad.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-J0FoqSqMwq

Men spør du meg så har den pila så godt som null innvirkning på løpet han kjører...

 

Riktig, samme som fysisk og mental styrke greiene under selve løpet.

Ehm, min sjåfør kjører perfekt, helt til fysisk og mental styrke blir borte. Da kjører han ut av banen, snurrer rundt... osv...

Lenke til kommentar

Men spør du meg så har den pila så godt som null innvirkning på løpet han kjører...

 

Riktig, samme som fysisk og mental styrke greiene under selve løpet.

Ehm, min sjåfør kjører perfekt, helt til fysisk og mental styrke blir borte. Da kjører han ut av banen, snurrer rundt... osv...

Da vil jeg gjette på at han er på ganske lav level. Sjåføren min med høyest level er på 29 (fordi jeg var så dum å spredde XP utover alle sjåførene da jeg trodde det lurt mtp endurance-løpene) og etter et tips herfra har jeg skrudd av pit-strategy (der han kjører inn når han er på 10%-90%). Da kjører de til dekkene er slitt eller det begynner å bli lite bensin (noe som tar mye lenger tid enn at phys/ment energi går tom). Med den strategien har jeg vunnet alle endurance-løpene jeg har lvl til, med den på 10% så pitta de for ofte og ble tatt igjen (HVEM fyller bensin på en bil med en jævla blomsterkanne? :p ).

 

Edit: En jeg kjenner kjører Endurance med EN sjåfør. Altså har han null strength fra runde 15 og ut (ca). Han sier det går helt fint.

Endret av LtdEdFred
Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt pickup-biler? Leter hver dag på bruktbilmarkedet, men finner ingenting.

 

Og hvorfor koster noen biler 10'000'000 eller til og med 20'000'000? Er disse bilene de beste i hele spillet? Absurd pris!

 

Synes vanskeligheten var passe stor i begynnelsen, så tar det litt tid før man får penger nok til å virkelig tjene penger. Da er bilene så gode at konkurransen nærmest forsvinner. Hvertfall på A-spec. På spesialløpene synes jeg ofte vanskelighetsgraden varierer sterkt. Noen løp er jo nærmest umulige!

Lenke til kommentar

Hvor får man kjøpt pickup-biler? Leter hver dag på bruktbilmarkedet, men finner ingenting.

 

Og hvorfor koster noen biler 10'000'000 eller til og med 20'000'000? Er disse bilene de beste i hele spillet? Absurd pris!

 

Synes vanskeligheten var passe stor i begynnelsen, så tar det litt tid før man får penger nok til å virkelig tjene penger. Da er bilene så gode at konkurransen nærmest forsvinner. Hvertfall på A-spec. På spesialløpene synes jeg ofte vanskelighetsgraden varierer sterkt. Noen løp er jo nærmest umulige!

Red Bull x2010 koster jo 20M, men det vil jeg anta er den beste bilen i spillet. så en video i går der en kar kjørte Nürburgring Nordschleife på 3.19 med den bilen. Jeg trodde ikke mine egne øyne, men når du holder 350-400km/t gjennom hele racet (som han gjør) så blir det jo plutselig ikke SÅ overraskende, men fortsatt jævlig creds.

 

Jeg kjøpte en Ford F150 fra Online Storen (den som dukka opp i forbindelse med Seasonal Events). Eller så får du vel en Pick up om du tar B-license mener jeg å huske (google det for sikkerhets skyld før du begir deg ut på det og kommer hit og klager på at du evt ikke fikk :p ). Eller så kan du jo sjekke Chevrolet, Dodge og Ford i Dealershipen og se om de har noe å tilby.

 

Jeg sliter med å finne en bil som er bra nok for Historic Racing Car cup under Expert series..

Noen som har en bil de vil låne bort ?:)

Chapparal 2J og Toyota 7 skal fungere fint. Vet ikke om det er A eller B-spec du tenkte på, men Boben min klarte ikke å vinne med 7, men vant som bare det med Chapparalen. En kompis opplevde det stikk motsatte (Bob vant ikke med Chapparalen, men hadde null problemer med 7). Jeg lånte selv en 2J på A-spec, men har ikke denne bilen selv. Eller så tror jeg En eldre Ford GT40 ('69 elns) skal være fin. Bare kul det racet litt så dukker det plutselig opp en bil du kan vinne med.

 

@ pildiskusjonen...

Er det bare til å slutte å kjøre b-spec litt, også blir Bob fin igjen? Tok forresten like the wind med FGT i går. Herre for en bil. Kjærlighet :love:

Bob er "alltid" like fin :p Jeg føler at den går litt opp og ned som humla suser for jeg har vunnet masse løp på rad med samme fyr og plutselig er han i dårlig form. Noen race senere er han plutselig i bra. Ville ikke sjenket den "formkurva" en tanke for å være ærlig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...