Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Er 20 år, gamle klassekamerater håner min mor på facebook, hva skjer med verden?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Nå er jeg begynt på universitet, og hadde virkelig trodd at mine medelever var blitt mer modne. Plutselig ser jeg på facebook at noen av mine klasse"kamerater" fra VGS. håner min mor i all offentlighet. Jeg ble mildtsagt sjokkert! Jeg bor langt borte fra dem å har virkelig ingenting med dem å gjøre, fatter ikke hvorfor i alle dager de skulle gjøre noe slikt. Dere kan nok tenke dere raseriet som bygger seg opp inni meg. De fant det til og med ikke for godt å ringe til henne mitt på natten å late som de var noen andre for å kunne le av det. Jeg er målløs!

 

Hadde jeg gått på VGS hadde jeg selvfølgelig hevnet meg drastisk tilbake, men hvordan skal jeg håndtere dette? Dette er så sykt at jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Kan jeg få noen tips?

 

 

Som jeg ser det har jeg flere muligheter;

 

1. Drite i det, å la de få holde på som de dritt ungene de er og håpe de vokser opp.. ( dette vil da føre til at min more blir gjort til latter for alle mine venner/"venner" på facebook)

 

2. Gå inn med all ammunisjon å være skikkelig drittsekk tilbake, moren til den værste av de døde da han var på u.skolen, etter midt mål blir det å gå langt over streken å dra den dit, men jeg vet ikke hva som er rettferdig i denne "leken"

 

3. Ringe foreldre? er ikke vi litt gamle for det..?

 

4. Spør han rett ut hva han tror han driver på med? (må bli på facebook.. bor ikke ved ham)

 

5. Andre forslag?

 

( Forresten, er det mulig å gjøre meg anonym? Tenkte ikke over at jeg var pålogget da jeg postet dette. :/ )

Endret av Ozwald
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje poste en kommentar på et av bildene der hun blir hengt ut. Noe sånt som "Seriøst, dette er ikke morsomt. Nå har dere gått over streken", og så få den som la ut bildet til å fjerne det ved å sende ham en melding (via facebook).

 

støtter den, grei og voksen måte og ordne det på.

Lenke til kommentar

Jeg hadde ALDI tolerert noe slikt.

 

Jeg vil faktisk gi støtte til forslag nummer 2 enn hvor patetisk det er. Det som sårer mennesker mest er utseende og ting de ikke kan noe for så du har et styggere kort på handa...

Minn han på det først og om det ikke stopper så fyrer du løs...

Lenke til kommentar

Om det er virkelig stygt det de/han skriver, syns jeg ikke du tråkker over streken om du tar igjen med samme mynt i form av "Må du tråkke på mi mor, bare fordi di er dau? Tipper hun snur seg i graven."

Selvsagt i like full offentlighet som han selv agerte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er ikke enig i at du burde ta igjen med samme mynt, døde foreldre er ikke noe å tulle med. Syns heller du burde gjøre som Lande foreslår.

Og jeg vil anta at hvis du ignorerer dette, og ber moren din ignorere det, så er det ikke dere som blir gjort til latter av alle vennene dine på facebook, men dem som skriver alt tullet. De viser hvor lite modne de egentlig er.

Lenke til kommentar

Kanskje poste en kommentar på et av bildene der hun blir hengt ut. Noe sånt som "Seriøst, dette er ikke morsomt. Nå har dere gått over streken", og så få den som la ut bildet til å fjerne det ved å sende ham en melding (via facebook).

 

støtter den, grei og voksen måte og ordne det på.

+1, selv om jeg skjønner ønsket om å fyre med sterk ammunisjon. For noen stusslige jævelunger som driver med slikt...

Lenke til kommentar
Gjest forbanna

Det er bare å anmelde, å henge ut mora di med navn ved å sammenligne henne med dyr, samt ringe henne på natta er trakassering i mine øyne. Ville rådført meg med politiet uansett.

 

Så får man se hvor mye de ler når politiet tar kontakt med dem.

 

Jeg hadde i alle fall reagert kort og kontant på sånt, sånt blir jeg mildt sagt varm av.

Lenke til kommentar

Flott å høre at andre støtter meg, blir helt ør av at folk kan gjøre slikt. Jeg kommer nok til å skrive en respons til dem på facebook og la det være med det. Får heller håpe at andre forstår hvor langt over streken de har gått. Men kan ikke nekte for at jeg har en smule lyst å ødelegge en meget betydelig del av livet deres for dem.

 

 

Hva kan jeg forvente av mine venner som også kjenner disse? I mine øyne er de som har gjort dette døde for meg, jeg kommer aldri til å tilgi denne oppførselen. I hvor stor grad bør mine venner støtte meg på dette?

Lenke til kommentar

Noen mener at ytringsfriheten må gå foran alt og at du derfor bare pent må finne deg i det.

Problemet ligger altså hos deg, fordi du reagerer som du gjør.

Hvis "vi" begynner å ta hensyn til dine meninger og følelser, så oppgir vi på en måte litt av vår egen frihet, og det kan "vi" jo ikke tillate!

Lenke til kommentar

Noen mener at ytringsfriheten må gå foran alt og at du derfor bare pent må finne deg i det.

Problemet ligger altså hos deg, fordi du reagerer som du gjør.

Hvis "vi" begynner å ta hensyn til dine meninger og følelser, så oppgir vi på en måte litt av vår egen frihet, og det kan "vi" jo ikke tillate!

Spis deg en bolle, ytringsfrihet handler IKKE om å kunne slenge dritt etter folk. Det handler om nå kunne ytre sine overbevisninger så langt det ikke faller innenfor personangrep. Dette er IKKE "frihet" som vi må gi opp, dette er allerede fratatt oss i loven. Heldigvis.

Lenke til kommentar
Gjest gjest__

Jeg blir så kvalm av sånne drittfolk. Ikke la dem knekke deg! Er så jæv** rett og slett. Håper du finner en god løsning på hvordan å takle det. Ser jeg lignende selv på facebook er det mobberne jeg ler av, at de kan synke så lavt..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...