Gå til innhold

Synnøve Fjellbakk Taftø tvangsinnlagt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med bakgrunn i de teoriene og ideene om samfunnet som presenteres på nyhetsspeilet ville jeg ikke være overrasket om innleggelsen faktisk har en god psykologfaglig begrunnelse. Hvis man oppriktig tror og proklamerer det som presenteres på nyhetsspeilet vil det nok enkelt kunne antas av man lider av forfølgelsesvanvidd eller liknende.

 

Slike konspirasjonstanker kan jo fort utvikle seg på en slik måte at man distanserer seg fra samfunnet og mister sin evne til å samhandle med andre. Om en tvangsinnleggelse er nødvendig kan ikke jeg uttale meg direkte om. Men det er klart at dersom disse tankene opptar så mye tid og energi hos personene at det er en belastning for dem selv så må man gjerne til kompetent personell for å få snudd hele tankesettet.

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Hovedstrømsmedia er selvsagt fullstendig fraværende i denne saken.

 

Jeg lurer på hva som er mest skremmende, slike likegyldige holdninger som vi kan se ovenfor her eller myndighetenes overgrep.

 

Du må ikke sitte trygt i ditt hjem

og si: Det er sørgelig, stakkars dem!

Du må ikke tåle så inderlig vel

den urett som ikke rammer dig selv!

 

Arnulf Øverland.

Lenke til kommentar

Med bakgrunn i de teoriene og ideene om samfunnet som presenteres på nyhetsspeilet ville jeg ikke være overrasket om innleggelsen faktisk har en god psykologfaglig begrunnelse. Hvis man oppriktig tror og proklamerer det som presenteres på nyhetsspeilet vil det nok enkelt kunne antas av man lider av forfølgelsesvanvidd eller liknende.

Du skal ikke bli tvangsinnlagt for å ha spesielle meninger. Du blir tvangsinnlagt om du er en fare for samfunnet eller deg selv.

 

Er det noen som kan forklare hvorfor hun ble tvangsinnlagt. Jeg håper de har en bedre grunn, enn at hun har feil meninger.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Det mest komiske her er vell at klovnene faktisk tror de er så meningsfulle at skumle regjeringer tvangsinnlegger dem osv. Sannheten er jo at nesten alle bare ler av nyhetsspeilet og alle de latterlige "artiklene" som "jornalistene" lirer av seg. Om disse hemmelige øgleregjeringene virkelig fantes hadde de jo ikke brydd seg mer med å ta samfunnstapere og klovner. Er egentlig bare sørgelig.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Burde Nyhetspeilet gå ut som de har gjort her? De innrømmer jo rett å slett at skribentene de har er så mentalt forstyrret at de er en fare for seg selv eller andre.

Det skal godt gjøres å tvangsinnlegges i Norge i dag. Det er ganske mange krav som stilles til det. Er hu kjerringa så ille at hu stiller alle krava så er hu faen ikke riktig navla. Godt å få fjernet sånne folk fra "nyhetsteder" som nyhetspeilet.

Lenke til kommentar

Selvsagt er det ikke offentlig. Det er noe som heter pasienters rettigheter og at slikt ikke skal spres over alle vinder. Det burde i grunn si seg selv.

Personlig så føler jeg ikke for å grave i hennes sykehistorie. Hennes psykiske problemer er ikke min sak.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...