Gå til innhold

Synnøve Fjellbakk Taftø tvangsinnlagt.


Anbefalte innlegg

Så langt i diskusjonen, ser det ut til at Synnøve Fjellbakk Taftø er tvangsinnlagt for sine politiske uttalelser.

 

Nei, det gjør det ikke.. Det ser ut som om enkelte hevder at hun er tvangsinnlagt for sine politiske uttalelser, det er noe ganske annet. Problemet med en sånn diskusjon er at de som faktisk vet noe konkret har taushetsplikt og derfor ikke kan "forsvare seg"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så langt i diskusjonen, ser det ut til at Synnøve Fjellbakk Taftø er tvangsinnlagt for sine politiske uttalelser.

 

Nei, det gjør det ikke.. Det ser ut som om enkelte hevder at hun er tvangsinnlagt for sine politiske uttalelser, det er noe ganske annet. Problemet med en sånn diskusjon er at de som faktisk vet noe konkret har taushetsplikt og derfor ikke kan "forsvare seg"..

Det er et problem, vanskelig å vite om hun ble tvangsinnlagt av korrekte grunner eller ikke, fordi de som vet noe om saken har taushetplikt.

 

Men å si som noen i dette emnet at det er 100% sikker at hun ble tvangsinnlagt av korrekte grunner, blir feil. Vi vet hva den svenske psykatrien har drevet med, altså prostitusjon av 14-åringer til svenske politikere. Norge er på mange måter et langt bedre land enn Sverige, men det betyr ikke at Norge har rent mel de heller.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

Prostitusjon av 14åringer til politikere? Ikke fått med meg :p

 

Leste på, hold fast, nyhetsspeilet, i kommentarfeltet der alle rabagastene var forskrekket og diskusjonen gikk mer eller mindre i om det var øgler eller frimurere som står bak. Noen hevdet å ha snakket med henne på telefon og at det var mannen hennes som hadde fått henne innlagt. ALtså var han frimurer... Men hvis mannen ber om at kona skal legges inn så må hun vell nesten ha oppført seg ganske ille skulle jeg tro?

 

Leser forøvrig at flere av konspirasjonssmartingene snakker om at noe må gjøres osv. Hva tror dere er mulighetene for at en av idiotene en dag tropper opp med rifle og skal drepe jødekapitalistenes lakeier?

Lenke til kommentar

"På et nettdebattforum mer enn antydes det at den sterkt medisinerte dissidenten Taftø nå også er tvunget til å prostituere seg."

 

5 høns er ikke nok - vi gir oss ikke før vi har en hel kyllingfarm!

Tror nok heller det er du som lager opp historier. Ingen har hevdet at Taftø er tvunget til å prostituere seg. Det jeg har hevdet er at psykratien ikke alltid har rent mel. Så det er nok du som får en fjær til å bli en kyllingfarm.

 

herzeleid: Søk opp Eva Bengtsson, dette skjedde på 1970-tallet. Ikke akkuratt noe Sverige kan skryte av. Generelt sett snakker ikke svenskene om ubehagelige ting de har gjort. F.eks. er jeg ganske sikker på at mange ikke vet at Sverige hjalp Tyskland under krigen ved å eksportere dem masse jernmalm som tyskland brukte til sin våpenindustri. Churchill sa at Sverige ignorerte de moralske verdiene og spilte på begge sider for profitt.

Endret av Camlon
Lenke til kommentar

"På et nettdebattforum mer enn antydes det at den sterkt medisinerte dissidenten Taftø nå også er tvunget til å prostituere seg."

 

5 høns er ikke nok - vi gir oss ikke før vi har en hel kyllingfarm!

Tror nok heller det er du som lager opp historier. Ingen har hevdet at Taftø er tvunget til å prostituere seg. Det jeg har hevdet er at psykratien ikke alltid har rent mel. Så det er nok du som får en fjær til å bli en kyllingfarm.

Jeg bare refererer ting jeg mener å ha lest på internett, jeg.

 

Å hevde at SFT ikke prostituerer seg er akkurat det de ønsker at du skal tro ...

Lenke til kommentar

"På et nettdebattforum mer enn antydes det at den sterkt medisinerte dissidenten Taftø nå også er tvunget til å prostituere seg."

 

5 høns er ikke nok - vi gir oss ikke før vi har en hel kyllingfarm!

Tror nok heller det er du som lager opp historier. Ingen har hevdet at Taftø er tvunget til å prostituere seg. Det jeg har hevdet er at psykratien ikke alltid har rent mel. Så det er nok du som får en fjær til å bli en kyllingfarm.

Jeg bare refererer ting jeg mener å ha lest på internett, jeg.

 

Å hevde at SFT ikke prostituerer seg er akkurat det de ønsker at du skal tro ...

Hva mener du egentlig?

Lenke til kommentar
Hva tror dere er mulighetene for at en av idiotene en dag tropper opp med rifle og skal drepe jødekapitalistenes lakeier?

 

Tipper mulighetene er ganske store for det. Skal ikke se bort fra at gamle Synnøve har luftet tankene sine rundt dette privat. Enten det, eller så snakker vi om selvmordstanker/-forsøk. Kombinert med psykotisk, hatsk rabling om religiøse minoriteter og generell paranoia, tipper jeg vi er godt innenfor kriteriene for tvangsinnleggelse.

Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig?

Jeg mener at det er noen som hevder at SFT ikke er tvunget ut i prostitusjon.

Og jeg mener at det er (- eller kan være -) i enkelte andres interesse at vi nettopp tror at hun ikke er tvunget ut i prostitusjon.

 

Betyr dette at hun prostituerer seg, eller at hun ikke gjør det?

 

Er dette et bevis - eller en indikasjon - på at vi blir manipulert?

I så fall, av hvem?

 

How deep does the rabbit hole really go?

Lenke til kommentar

Hvorfra kommer denne blinde tilliten til maktapperatets leiesoldater?

 

Om du hadde kjent deres kalde klør rundt din egen nakke, ville du kanskje tenkt annerledes.

Jeg stoler heller på "maktapparetets leiesoldater" enn tilfeldige personer (deg) på internett.
Jeg sier ikke at du skal stole på meg eller andre tilfeldig personer du møter på internett. Stol på deg selv, og kun deg selv.

 

Å tro at dette er et forsøk på å kneble hennes politikk er helt latterlig; det er jo ingen som vet hvem hun er.
Tja. Det kan være en lur strategi å ta dem før de eventuelt blir kjente og får for mange etterfølgere.
Lenke til kommentar

Hva mener du egentlig?

Jeg mener at det er noen som hevder at SFT ikke er tvunget ut i prostitusjon.

Og jeg mener at det er (- eller kan være -) i enkelte andres interesse at vi nettopp tror at hun ikke er tvunget ut i prostitusjon.

 

Betyr dette at hun prostituerer seg, eller at hun ikke gjør det?

 

Er dette et bevis - eller en indikasjon - på at vi blir manipulert?

I så fall, av hvem?

 

How deep does the rabbit hole really go?

Å herregud, hva er det du har røyka?

 

Å hevde at SFT er tvunget ut i prostitusjon er jo helt hinsides. Grunnen til at dette ble nevnt er at svensk psykiatri tvang små jenter til prostitusjon PÅ SYTTI-TALLET! Det er altså 40 år siden. Hvorfor i himmelens navn skal vi tro at noe lignende skjer med SFT? Hvorfor akkurat prostitusjon? Altså, alt det du skriver der kan jo brukes som argumenter på alt mulig annet. Det er noen som hevder at SFT ikke er tvunget til å danse salsa med Barack Obama på torsdagskvelder. Betyr dette at hun danser salsa med Barack Obama på torsdagskvelder? Er dette et bevis - eller en indikasjon - på at vi blir manipulert? Av hvem?

 

 

Kort fortalt: Hæ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kort fortalt: Hæ?

Sorry, jeg bedrev bare et lite eksperiment som gikk ut på å se hvor mye forvirring man kunne skape i løpet av en 12-13 poster ved å kombinere utsagn, ta ting ut av sin sammenheng og sette opp problemstillinger som umulig kan bevises/motbevises. Jeg har nå en teori om hvordan diskusjonsforumet på Nyhetsspeilet fungerer ... ("Der de fleste ville ha tråkket forsiktig på bremsepedalen for å få bedre oversikt over situasjonen, der gir Nyhetsspeilet full gass!")

Lenke til kommentar

Når hun er blitt innlagt på tvangsparagraf, vil det si at hun IKKE er der pga. sine politiske meninger og holdninger, men fordi hun er blitt vurdert som så psykotisk og/eller suicidal at hun utgjør en akutt alvorlig fare for sitt eget eller andres liv og helse.

 

Ser at mange setter spørsmålstegn ved om psykiatrien har rent mel i posen. Det finnes mye negativt i psykiatriens historie, også i den nyere, men man ser at man i mindre og mindre grad finner problematikk ift. selve grunnlaget for innleggelsene og at overgrepene som diskuteres i større og større grad omhandler den behandlingen personene har mottatt etter de ble innlagt og ikke selve innleggelsesprosessen. Jeg vil påstå at den nåværende situasjonen i psykiatrien er at man stort sett i alle tilfeller kun legger inn på tvang når det virkelig er behov. Man har også opprettet så gode klage- og ankeordninger på vedtak, der utenforstående sakkyndige foretar sine egne vurderinger, at vedtak som er feil raskt blir annulert. Man ser vel faktisk oftere at det motsatte skjer; at personer som burde vært innlagt begår drap pga. feilvurdering. Jeg tror dette kommer av at man faktisk er veldig kritisk i psykiatrien ift. innleggelse etter tvangsparagraf. Så kan, og kanskje burde, man heller diskutere hvorvidt hensynet til personens frihet eller omgivelsenes trygghet skal veie tyngst.

 

En evt. konspirasjon innenfor psykiatrien, med antallet leger, sykepleiere, osv. pr. avdeling, samt henvisende fastleger og sakkyndige i klagesystemet, ville måtte omfatte et så enormt antall mennesker at bare tanken blir absurd. Jeg mener at slike debatter som dette bare sporer av fra der fokuset virkelig burde ligge - hvordan man forbedrer behandlingstilbudet for de som er innlagt og trenger hjelp.

 

Til dere som etterlyser innsyn i saken: Dette har (selvfølgelig) med taushetsplikt å gjøre fra helsevesenet sin side. At pårørende ikke ytrer seg sier kanskje noe om at grunnen ikke er så konspiratorisk som mange vil ha det til? Ut fra det man leser er jo paranoid psykose den åpenbare grunnen til at SFT er der hun er...

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg stoler ikke på den delen av helsevesenet. De tilraner seg mer og mer bemanning og ressurser. Mange arbeidsplasser må sikres, da trengs det flere innleggelser.

Har du noe belegg for å hevde at det foretas flere innleggelser nå enn før?

 

Enten går kritikken mot 'psykiatrien' ut på at de ikke har klart å forhindre at en "gærning" tar livet av andre mennesker, eller så går det på at de har sperret inne "min gærning" helt uten grunn ...

 

(Når det gjelder sig'en din: Lose vs. Loose)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...