Gå til innhold

Synnøve Fjellbakk Taftø tvangsinnlagt.


Anbefalte innlegg

Selvsagt er det ikke offentlig. Det er noe som heter pasienters rettigheter og at slikt ikke skal spres over alle vinder. Det burde i grunn si seg selv.

Personlig så føler jeg ikke for å grave i hennes sykehistorie. Hennes psykiske problemer er ikke min sak.

Ja flott, da er vi tilbake til at hun er vurdert mentalt forstyrret av andre. Siden vi ikke vet grunnen, kan ikke vi si om det er rett eller galt, vi må bare stole på at det er gjort de rette vurderinger i saken. Ergo har vi ikke grunnlag for å si at hun faktisk er mentalt forstyrret.

Endret av WarpX
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det skal en del til for å bli lagt inn som sagt. Hun må være en reell og akutt fare for seg selv eller andre. Det sier seg selv at du ikke er helt riktig navla om de gjør de vurderingene.

Altså hun ER mentalt forstyrret.

Det kommer jo helt an på hva man legger i "akutt fare for seg selv eller andre". Begrepet er ganske flytende og kan brukes om litt av hvert. Siden vi ikke har tilgang på journalen, så vet vi jo ikke om det er foretatt de rette vurderinger. Feile vurderinger kan være gjort med hensikt.

Lenke til kommentar

Forskjell på å ikke være naiv og det å sluke alt av konspirasjonsteorier rått da.

Personer som virkelig tror hun er en politisk fange hadde muligens hatt godt av en undersøkelse selv.

 

Edit: omformulering.

Endret av L4r5
Lenke til kommentar

Forskjell på å ikke være naiv og det å sluke alt av konspirasjonsteorier rått da.

Personer som virkelig tror hun er en politisk fange hadde muligens hatt godt av en undersøkelse selv.

 

Edit: omformulering.

 

Kan ikke se at jeg nevnte konspirasjonsteorier i det hele tatt. Skill sakene, ikke bland det ene inn i det andre. Jeg tror ikke at hun er politisk fange, men jeg åpner for mulighetene for det. Personer som sluker rått alt de blir servert er heller ikke bra. "Question everything - or believe anything" er det vel noe som heter.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hovedstrømsmedia er selvsagt fullstendig fraværende i denne saken.

 

Jeg lurer på hva som er mest skremmende, slike likegyldige holdninger som vi kan se ovenfor her eller myndighetenes overgrep.

 

Selvfølgelig er media generelt fraværende. Det er ikke så uvanlig at folk blir innlagt, og det er nesten ingen som vet hvem dama er engang. Hvilken interesse har dette for media og folk generelt ?

 

Tvangsinnleggelse er i mange tilfeller ikke et overgrep fra myndigheters side, men noe som ofte skjer etter ønske fra nær familie og venner. Er man sterkt psykotisk er det nødvendig at personen får hjelp, enten personen selv tror han/hun trenger hjelp eller ikke. Det er ikke mange uker siden vi så hva psykotiske personer er i stand til å gjøre, blir man tvangsinnlagt er det ofte fordi man er så psykotisk at man er en reell fare for seg selv og ens nærmeste.

 

Dersom kommentarene på nyhetsspeilet stemmer virker det jo som om det faktisk er mannen som har fått henne innlagt.

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Hovedstrømsmedia er selvsagt fullstendig fraværende i denne saken.

 

Jeg lurer på hva som er mest skremmende, slike likegyldige holdninger som vi kan se ovenfor her eller myndighetenes overgrep.

 

Selvfølgelig er media generelt fraværende. Det er ikke så uvanlig at folk blir innlagt, og det er nesten ingen som vet hvem dama er engang. Hvilken interesse har dette for media og folk generelt ?

 

Tvangsinnleggelse er i mange tilfeller ikke et overgrep fra myndigheters side, men noe som ofte skjer etter ønske fra nær familie og venner. Er man sterkt psykotisk er det nødvendig at personen får hjelp, enten personen selv tror han/hun trenger hjelp eller ikke. Det er ikke mange uker siden vi så hva psykotiske personer er i stand til å gjøre, blir man tvangsinnlagt er det ofte fordi man er så psykotisk at man er en reell fare for seg selv og ens nærmeste.

 

Dersom kommentarene på nyhetsspeilet stemmer virker det jo som om det faktisk er mannen som har fått henne innlagt.

Det kan stemme, men det er uansett bekymringsverdig at det er såpass lett å få tvangsinnlagt en person med såpass gode kognitive evner, hun er vel godt oppe i årene også ettersom jeg har forstått og burde derfor heller ikke vurderes som noen trussel for omgivelsene

Lenke til kommentar

Nei evnene og bakgrunnen hennes er ikke noen garanti for at hun er psykisk frisk, den kan jeg være enig i. Jeg bare syntes det var ganske merkelig at hun ble innlagt like etter at hun skrev dette. Tilfeldigheter?

 

edit: Whoops, ikke helt meningen å "svare for" Dalfararen da.

Endret av WarpX
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...