Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås?

 

post-87551-1288559979,0769_thumb.jpg

 

For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon.

Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer.

 

Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak.

 

 

Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det.

Endret av fredes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

noen som har link til guide på hvordan man lager en dør med kombinasjonslås?

 

post-87551-1288559979,0769_thumb.jpg

 

For at døren skal være åpen må de 3 spakene med inverter bak være aktive, og ingen av de andre. Begge signalene inverteres for at døren skal åpnes og ikke lukkes ved riktig kombinasjon.

Øverst er en and-gate som sørger for at døren åpnes når begge sider av kombinasjonen stemmer.

 

Med disse 6 bitene får du 64 mulige kombinasjoner. Du kan i teorien ha så mange brytere du vil, og på den måten øke sikkerheten. Da må du passe på å forsterke\repetere signalet hver 15. redstonedusttrådsak.

 

 

Selve layouten for rommet (rommene) må du finne ut av selv. Her har jeg bare lagt ut kretsen for å vise hvordan du kan gjøre det.

 

takker :D

 

og den kan jo enkelt å genialt utivdes :D

Lenke til kommentar

Er det noe spesielt man må gjøre for å få lava eller vann til å spre seg? Prøver å lage et lavatårn, plukket opp litt lava i noen bøtter men når jeg plasserer det på blokken som liksom skal være "kilden" så er lavaen der litt før den forsvinner. Den sprer seg ikke og renner nedover som jeg vil ha den til å gjøre.

Lenke til kommentar

Nei, jeg finner like mye som før, om ikke mindre.

Angående jern. Når dere miner, miner dere tuneller selv rett frem, eller utforskere dere naturlige huler? Selv har graver jeg stort sett rett frem, så jeg slipper å rote meg bort/dø i huler, men jeg merker at jeg finner lite jern, og generelt andre ting. Når jeg først finner noe så er det mest sansynelig redstone, eller kull.

 

En annen ting jeg lurer på angående servere. Liker dere at mobs er slått på eller av? Folk klager på at jeg har skrudd de ikek er skudd av på serveren min. De begrunner det med at de ikke kan drepe de og at de dermed bare ødelegger. Dessuten kan jeg jo bare legge de de dropper i kits så jeg allikevell kan lage TNT. Selv mener jeg at det er en del av spillet at creepers strenger det du har laget, og at du faktisk må jobbe litt for å få tak i TNT osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...