Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Uff. skulle gå ned til en nedlagt mine for å mine litt. Er en ganske dyp hule. Synd Notch har gjort det slik att det trengs mye lys. En creeper var like ved siden av stigen, såg han ikke fordi stone dekket han til. Klarte å ta knekken på den før den sprengte. Da den var vekke så skulle eg finne meg en plass å mine. Men eg hørte zombie lyder og lette etter dem uten å finne dem. Så eg stakk bort til stige for å forsvinne. Og hva trur du eg fant i etasjen over? Ett par zombier, slo til meg som bare det, klarte og stikke av. Så den minen skal være ned lagt for alltid :(

Lenke til kommentar

Apropos det.

 

Det meste tyder på at mobs aldri vil spawne over LL11 ved bedrock, og et godt stykke opp. Man må altså ha minimum LL12 på alle gulvblokker for å være sikker.

 

Dette gulvet på 13x9 trenger altså 11 torches for å oppnå >LL11 overalt.

post-87551-1288712671,2147_thumb.jpg

Endret av fredes
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+8974354

Kjøpte minecraft på søndag, er blitt hektet :S

 

Men hittil har jeg bare loket rundt på singleplayer, men da jeg døde igår tenkte jeg å bevege meg over på multiplayer.

 

Hva er forskjellene på multi og singelplayer. Noe som er spesielt på multiplayerdelen?

Lenke til kommentar

Hva er forskjellene på multi og singelplayer. Noe som er spesielt på multiplayerdelen?

 

Multiplayer spiller du da med andre, som selvsagt gjør det mye mer morsomt, men multiplayer er ganske buggy, null monstre, null HP, minecarts fungerer ikke, null nether etc. Fortsatt verdt det for å få spilt med andre tho :p

Lenke til kommentar

Har et spørmål angående servere. Ville den ha blit snillere når det gjelder ressursbruk hvis den hadde vært skrever i et annen språk lar seg kjøre rett på operativsystemet, eller er den bare at serveren er ressurskrevende uten at det har noe med Java å gjøre? Snakker f. eks om C++, C eller noe liknende.

 

Vil nå anta at koden er langt fra 100% optimalisert ennå, som nok har mere å si.

Lenke til kommentar

har noe problemer med redstone i multiplayer. vi har koblet sammen en bryter i ene enden, og en metalldør i den andre. men vi må ha en redstone torch for å få "strømmen" til å gå helt frem til døren. når vi trykker på spaken, slår ikke torchen seg av eller på. er dette en bug? eller gjør vi noe feil?

Endret av knekkebrødmedost
Lenke til kommentar

har noe problemer med redstone i multiplayer. vi har koblet sammen en bryter i ene enden, og en metalldør i den andre. men vi må ha redstone torches for å få "strømmen" til å gå helt frem til døren. når vi trykker på spaken, slår ikke torchen seg av eller på. er dette en bug? eller gjør vi noe feil?

 

Er det i multiplayer, siden du skriver "vi"?

Lenke til kommentar

Det er i multiplayer fordi han skriver multiplayer.

 

Har ingen kjennskap til redstone i mp, men notch sa vel at det skulle funke bra etter halloween?

 

Om det virker skal det hvertfall være en smal sak å se om en repeater fungerer eller ikke. Hele redstone-ledningen lyser tross alt rødt.

 

Og vet dere hvordan en repeater ser ut? Det er ikke bare å slenge en torch på bakken.

 

Siste edit: Én torch inverterer forresten signalet , dere må bruke to for å forlenge signalet.

Endret av fredes
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Det er i multiplayer fordi han skriver multiplayer.

 

Har ingen kjennskap til redstone i mp, men notch sa vel at det skulle funke bra etter halloween?

 

Om det virker skal det hvertfall være en smal sak å se om en repeater fungerer eller ikke. Hele redstone-ledningen lyser tross alt rødt.

 

Og vet dere hvordan en repeater ser ut? Det er ikke bare å slenge en torch på bakken.

 

Siste edit: Én torch inverterer forresten signalet , dere må bruke to for å forlenge signalet.

 

 

Oisann!

Augene gikk visst litt for fort der :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...