Gå til innhold

Den store Minecraft tråden! (Servere i førstepost, support i egne tråder!)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har et spørmål angående servere. Ville den ha blit snillere når det gjelder ressursbruk hvis den hadde vært skrever i et annen språk lar seg kjøre rett på operativsystemet, eller er den bare at serveren er ressurskrevende uten at det har noe med Java å gjøre? Snakker f. eks om C++, C eller noe liknende.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Herlig ferd. Minecraft kommer til å skremme meg ihjel. Startet rett ved en undervannshule som man må dukke ned for å komme inn i og laget masse kanaler og koste meg skikkelig der nede og følte meg uhyre trygg for zombier og lignende. Helt til tre forbaska creepers bare hopper opp bak meg og sprenger meg tilbake til steinalderen mens jeg hyler som en stukken gris. Turte ikke spille mer etter da :(

Lenke til kommentar

Det betyr ikke nødvendigvis at det er nok lys. Etter updaten må du ha mer belysning nærmere bunnen av mappet.

 

Hvis du feks har torchen plassert 3 blokker over gulvet med 4 blokker gulv, har du level 9 lys på fire av blokkene midt i gangen.

På overflaten spawner mobs på og under level 7. Da sier det seg selv at du må lyse skikkelig opp for å hindre mobs lenger ned.

Har ikke lest eller sjekket hvordan algoritmen ser ut nå, men opp fra 7 til 9 er da ganske sannsynlig.

 

Edit:

Det spawnes visst på level 11 ved bedrock.

Endret av fredes
Lenke til kommentar

Hehe, derfor det plutselig var en gjeng med creepers som hilste meg sprengelig velkommen ned i hula i går da.

Begynte å lure på hvor de kom fra. Lyser gresskaret noe sterkere enn faklene da? Føler jeg feiger ut og spiller på peaceful når jeg holder på å grave på bedrock. Skal vedde mye på at akkurat i deg jeg har samla diamanter blir jeg sprengt til smågrus.

Endret av Brian
Lenke til kommentar

Det betyr ikke nødvendigvis at det er nok lys. Etter updaten må du ha mer belysning nærmere bunnen av mappet.

 

Hvis du feks har torchen plassert 3 blokker over gulvet med 4 blokker gulv, har du level 9 lys på fire av blokkene midt i gangen.

På overflaten spawner mobs på og under level 7. Da sier det seg selv at du må lyse skikkelig opp for å hindre mobs lenger ned.

Har ikke lest eller sjekket hvordan algoritmen ser ut nå, men opp fra 7 til 9 er da ganske sannsynlig.

 

Edit:

Det spawnes visst på level 11 ved bedrock.

 

detta gjelder på overflaten å, hadde skellies å zombier spawne rett i mitt eget hus 5 blokker under overflaten.

 

er vist mange som klager over detta på mcforumet

Lenke til kommentar

Har kjøpt minecraft, men får ikke til å spille MP. Står at den connecter, men etter en liten stund så timer den ut. Dette gjelder alle serverne jeg har prøvd. Det er vel kanskje rundt 10-11 stykker.

 

Må jeg laste ned noe for å spille MP eller er det bare jeg som prøver feil servere?

Lenke til kommentar

Har kjøpt minecraft, men får ikke til å spille MP. Står at den connecter, men etter en liten stund så timer den ut. Dette gjelder alle serverne jeg har prøvd. Det er vel kanskje rundt 10-11 stykker.

 

Må jeg laste ned noe for å spille MP eller er det bare jeg som prøver feil servere?

 

De fleste serverne krever att du er på hvitelist for å bli med på serveren. Dette er for å hindre att folk ødeleger for andres arbeid.

 

Se førsteposten i tråden her der vil det være linker til andre tråder på forumet her. du kan spørre om invite der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...