Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Deppetråden - Et fristed for tunge tanker (les førstepost!)


Jann - Ove

Anbefalte innlegg

Jeg prøver virkelig. Jeg søker på alt det jeg har noen tanke om at jeg vil klare. Bruker tid på å "tilpasse" søknaden. Kjære bedrift, å jobbe hos dere er livsdrømmen min. Dere har så bra personalpolitikk og samfunnsengasjement. Det er ikke som om jeg egentlig gir faen, og bare vil ha en jobb for å slippe å leve som en jævla tigger og samfunnsbyrde. Men hadde dere gitt meg sjansen skulle jeg gitt alt, og jeg hadde nok blitt glad i stedet også.

 

En og annen gang blir jeg kalt inn til intervju. Jeg passer på å kle meg skikkelig, se bra ut. Bruker sikkert 15 minutter ekstra på badet for den ene delen av håret som bare ikke klarer å se skikkelig ut. Jeg leser om stedet, jeg ser for meg hvordan jobben ville blitt. Hey, det her kunne faktisk vært en skikkelig kul jobb. Det er ikke bare en jobb for å ha en jobb, jo mer jeg tenker på det jo mer gira blir jeg. Ligger nesten og drømmer, som om det er lotto jeg spiller. Vel, jeg har jo i det minste en sjanse i lotto.

 

Jeg gir alt på intervjuet. Føler det er en god tone og at jeg faktisk har en sjanse. Jeg spør mine referanser gang på gang, "kan du være referanse her?", "kan du være referanse på denne?", "kan du være referanse enda en gang?".

 

Som vanlig kommer avslaget. Ikke en telefon, kun en generisk "takk for interessen men fuck deg"-mail. Kryss den av i NAV aktivitetsplan, "fått avslag". Kan bare sette de i den kolonnen med en gang, så sparer jeg i det minste litt tid. Siden jeg har så mye å gjøre, mener jeg.

 

Blir jeg mot all formodning kalt inn på nytt intervju på de nye søknadene må jeg nok en gang spørre om referanser, og jeg tror at både de og jeg snart er drittlei. Jeg vet faen ikke hva jeg skal si, jeg har ingen andre referanser å spørre. Sorry at du må gjenta det samme 20-30 ganger. Jeg er sikkert helt udugelig som ikke klarer å lande en eneste jobb, for du som sitter i din stabile stilling og ikke har søkt en jobb på 20 år vet selvsagt hvordan det er.

 

Så kommer sikkert spørsmål fra de rundt meg som vet jeg var på intervju; "ja hvordan gikk det, har du hørt noe?" Nei, det ble avslag som vanlig det vettu. Er så kult å måtte fortelle samme gang på gang.

 

Fy faen hvor lavt jeg har sunket når det føles mer realistisk å vinne i lotto enn at EN, EN jævla forbanna person kan klare å gi meg en jobb. Jeg VIL jobbe. Jeg vil ikke sitte og leve på andre. Jeg skulle være bedre enn dette, men nope. Bare nope. Nope nope nope. Avslag.

 

Ja da, se muligheter og melde meg på kurs og sånn. Ikke gi opp. Senke standardene. Prøve hardere. Ikke synes synd på meg selv. Ja da, ja da.



Anonymous poster hash: c4322...b4e
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Regna akkurat over budsjettet mitt for juni. Jeg kan bruke ca. 42 kroner per dag frem til den 20.

Det inkluderer mat, buss og eventuelt den kos jeg skal ta meg råd til. Har avlyst alt av lege og psykolog enn så lenge. Har ikke råd til det siden jeg ikke er oppe i frikort enda. Allergimedisin skal jeg alltids klare meg uten selv om det blir plagsomt. Tror jeg har nok doser igjen av astmamedisinen da.

Yay.

 

Mesteparten av det jeg får da går til husleie og regninger jeg henger etterpå. Får igjen en liten sum på skatten, men ikke nok til at det hjelper særlig på. Må betale ned på kredittkortet jeg nå har maksa.

Det kan hende Nav kan dekke egenandelene, det burde du sjekke ut. Sikkert ikke noe hyggelig men..

 

Anonymous poster hash: 6de06...8d0

Lenke til kommentar

Siste innkomstsamtale hos psykiateren ved DPS i morgen. Hun er så utrolig søt, varm, snill og god at jeg kommer til å savne henne. Nesten sånn kjærlighetssorg-savne henne. Det er sykt etter å bare har møtt henne i 8 timer totalt over 3 møter.

Er spent på veien videre. Håper jeg klarer å grave meg opp av denne gropa denne gangen også, har klart det en gang før.

Gruer meg til å fortelle familien at jeg ikke vil ha en dritt med de å gjøre i sommer. Har allerede avtalt 3 besøk av de i sommer som jeg må avlyse. Prioriterer meg selv og venner fremfor de anyday, men er konfliktsky som faen. Vil egentlig si at jeg melder meg ut av hele familien, men det er det ikke sosialt akseptabelt at man gjør i 2018.



Anonymous poster hash: 5f41a...88e
Lenke til kommentar

Var og snakket med NAV i dag. Det er virkelig et sted man føler man stanger hodet i veggen! Snakket med en saksbehandler og leverte inn en søknad på papir som måtte ha et par vedlegg. Men de hadde bare en printer og den fungerte ikke. Så jeg måtte levere det i digitalt format. Da det verken var mulig å lagre noe på terminalene der eller få alt i PDF-format måtte jeg hjem og ordne det. Mens jeg satt der fikk jeg en telefon fra en annen saksbehandler som først ba om noen vedlegg jeg allerede visste om. Så begynte moroa. Hu begynte å be om ting hu ikke har juridisk dekning for å be om, og som det står i informasjonen om søknad jeg hadde fått med at de ikke trenger.

Jeg begynte dessverre å hisse meg litt opp og det endte med at hu la på. Jeg ringte opp igjen og snakket med saksbehandleren jeg opprinnelig snakket med. Fikk bekreftet at det hu andre ba om ikke var nødvendig. Jeg kunne komme inn og levere det jeg hadde. Men pga. surret rakk jeg akkurat ikke bussen og var to minutter for sein til kontoret. De hadde akkurat stengt. Men telefonen var åpen en stund til. Så jeg hiver meg på telefonen og får tak i den originale saksbehandleren. Håpte hu kunne slippe meg inn så jeg fikk levert. Det kunne hu ikke. Greit nok, regler er regler. Men jeg fikk en epost jeg kunne levere det på.

Pga. alt surret fløy det nå en liten faen i meg. Hvis de VIL ha dokumentasjon, så skal de faen meg FÅ dokumentasjon. Jeg er nå oppe i 19 vedlegg, hvorav det ene vedlegget er en vedleggsoversikt. Det hele hadde vært løst ved fire, fem utskrifter om printeren deres hadde fungert. Jeg har også bedt om snarest mulig bekreftelse på at det er mottatt.

Endret av L4r5
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har en skikkelig drittdag. Skulle inn og ha den siste muntlige prøven i kjemi 1 idag, men mens jeg ventet på min tur fikk jeg ett fullblomstret panikkanfall hvor jeg gråt, holdt på å spy og fikk en form for dissosiasjon. Endte med at jeg løp hjem før jeg ble kalt inn.

 

Jeg vet ikke hvordan jeg skal klare å komme meg gjennom dette, med den sterke presentasjonsangsten min. Verste er at selv om jeg kan stoffet så glemmer jeg alt fordi jeg får jernteppe og angsten tar over. Har hatt muntlige prøver i dette faget før to ganger, men denne gangen så ble angsten rett og slett for mye. Har heldigvis time hos fastlege på torsdag og behandler på fredag, så da får jeg forhåpentligvis lettet litt på trykket. 

 

Akkurat nå er jeg bare forferdelig deprimert.

Lenke til kommentar

Sendte NAV en ny epost i dag med 16 nye vedlegg. Alle totalt unødvendige selvfølgelig, men de ba tross alt om dokumentasjon av situasjonen min. Best å være så grundig som mulig, er det ikke?

Begynner å gå tom for ting å dokumentere, men skal nok finne ut noe jeg kan sende i morra også.

Endret av L4r5
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Gidder ikke dele akkurat hva søknaden er for, men akkurat nå er det jeg som er vrang for å få gjennom et poeng. Quid pro quo, øye for øye osv. De skal for all del få dokumentasjon. De skal få ALL dokumentasjon jeg klarer å skrape sammen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Gidder ikke dele akkurat hva søknaden er for, men akkurat nå er det jeg som er vrang for å få gjennom et poeng. Quid pro quo, øye for øye osv. De skal for all del få dokumentasjon. De skal få ALL dokumentasjon jeg klarer å skrape sammen.

 

Er i NAV selv, og det systemet deres er ikke det letteste å ha med å gjøre desverre...

Lenke til kommentar

Syns det virker som at dette med aksept for å være utenfor arbeidslivet grunnet diagnoser bare koker ned til hva man syns om andres personlighet. Slik at de man ikke liker er snylter og de man liker er det bare synd på. Når jeg var på Facebook så jeg mange som brettet ut om helseproblemer og fikk bare sympati og støtte. Men de som er utenfor det glade fellesskap er bare rotter og parasitter.

 

Anonymous poster hash: 6de06...8d0

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...