Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
5 minutes ago, Emsal said:

Kjipt du ikke får svar. Står forøvrig midten av oktober hos ekwb. Så vil tippe de får inn noe rundt da. Stresser ikke med å få vannblokk selv om det hadde vært digg å få den så tidlig som mulig.

Avbestilte hovedsaklig pga jeg bestilte meg et 3090 tuf å der passer ikke ref vannblokk. Ser nå at EK kommer med vannblokk til tuf så det blir nok fort en ny bestilling ?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
1 hour ago, -sebastian- said:

Skal snart bytte ut prosessoren min til en 10900k. Er det mye å hente på en ny vannblokk? Har for tiden en Swiftech Apogee XT som jeg liker godt, men innser den begynner å dra på årene. 😅

Nei, ikke noe å snakke om.

Skal du hente noe så går du for direct-die block fra supercool computer 

Lenke til kommentar

Ok, takk for svar! Har en 240 rad nå, tenkte å bytte ut den til fordel for matchende 360, 240 og 120. Inn i et Corsair 680x. Flere radiatorer er nok en stor fordel, særlig ettersom jeg vil ha GPU inn i loopen denne gang. Har sett meg ut Corsair XR5, noen som har erfaring med de? Kanskje tykkelsen fra XR7 er å foretrekke, eventuelt noe fra EK eller andre merker.

Lenke til kommentar

Har gjort litt om på loopen for 3080. Pleier å handle billig kort og vannblokk, men denne gangen ble det et dyrere 3080 kort. Med tanke på strømforbruket til 3080, har jeg satt inn 2x180mm vifter som kan blåse frisk luft over gpu. Måtte flytte på pumpene og tanken. Bitspower res ble litt for høy i ønsket plassering, så nå bruker jeg en Ek res d5 combo isteden for Bitspower Dual Top 2xd5.

Siste bilde viser hvordan jeg har lyst til å plassere nye grafikkortet. Må bare finne en smart måte å montere den og kjøpe en lengre riser. Riser til CableMod er altfor kort for denne plasseringen. 

 

20201004_142019.jpg

20201004_142457.jpg

16018248040271777077172578895151.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg har faktisk to Tj11 kabinetter. Skulle kjøpe Nemesis GTX 560 radiator og selgeren ville ikke selge kun radiatoren, så jeg kjøpte det som en pakke. Fulgte også med andre vannkjølingsstasj, så kabinettet var nesten gratis. Tenkt å bygge ny pc når intel eller amd kommer med nye cpuer. Har nok av blokker og radiatorer for rigg nr 2. 

Edit: Mine D5 pumper har ikke pwm styring så jeg lagde noen molex til vifter adapter og har koblet pumpene til viftekontrollen. Slipper nå å bruke bryteren bak pumpa til å styre hastigheten, veldig praktisk. 

Endret av samye83
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Nizzen skrev (På 25.10.2020 den 20.27):

Ligger en på posten å venter mener jeg på :p Fikk iallefall en pakke fra techbay på fredag som jeg ikkje har fått henta. Det vil vise seg i morgen om det er EK blokk eller noe anna greier 🙃

Håper du kan gi et pip fra deg om det er det eller ikke. 

Det skal sies at jeg venter på bakplate, en nippel og USB lader så det kan være andre ting som holder igjen bestillingen også. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...