Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Emsal skrev (8 timer siden):

Får vannblokk i dag, gleder meg til å få fikset rotet jeg laget. Tenkte at kranen skal jo være på det laveste punktet for å få ut alt vannet. Gruer meg litt til å draine den.  

image.png.fc26363d72b80b7a996f5d72c6c9f09d.png

 

Mye støy? 

Nizzen skrev (7 timer siden):

*skulle hatt Koolance hurtigkoblinger 😅

Jeg kjøpte enda et set nå. Trenger egentlig enda et set, men med dette så er det bare en slange som blir åpen i en ende ved bytte av GPU. Med mindre jeg har så jeg kan sette inn Barrow hurtigkoblingen jeg har også. 

Lenke til kommentar
7 hours ago, Nizzen said:

*skulle hatt Koolance hurtigkoblinger 😅

Nja, synes de ser så svære ut.

14 minutes ago, MrHorgen said:

Mye støy? 

Lydløs :)

 

Trodde jeg skulle få vannblokken i dag (var forsøkt levert i postkassen), men ser ut som de ikke går direkte til postkontoret når den ikke får plass 😕

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrHorgen said:

Viftehastighet? 

Husker ikke nøyaktig nå, men under 800. Har en kurve på den basert på vanntemperatur, skal mye til før de bikker over 1000 som vil gjøre at man hører de mer. CPUen er heller ikke blodklokket 9700k 4.9ghz @ 1.2V, husker ikke helt hva den viser i hwinfo, men middels løs llc.

Blir spennende å se når jeg setter gpu under vann i tillegg da. Nå er det den og muligens strømforsyningen som bråker mest.

Endret av Emsal
Lenke til kommentar
Emsal skrev (16 timer siden):

Husker ikke nøyaktig nå, men under 800. Har en kurve på den basert på vanntemperatur, skal mye til før de bikker over 1000 som vil gjøre at man hører de mer. CPUen er heller ikke blodklokket 9700k 4.9ghz @ 1.2V, husker ikke helt hva den viser i hwinfo, men middels løs llc.

Blir spennende å se når jeg setter gpu under vann i tillegg da. Nå er det den og muligens strømforsyningen som bråker mest.

Ah. Under 800 bråker ikke mye. Har radiatorviftene på 500-550, kabinettviftene på 700 til vanlig. PSU vifta går ikke under 1100 hos meg så det er det som bråker klart mest. Ogsåå best skjult så dempet en del da. 

 

Jeg venter på ny PSU. Dustinhome bare utsetter og utsetter. 

Lenke til kommentar
6 minutes ago, MrHorgen said:

Ah. Under 800 bråker ikke mye. Har radiatorviftene på 500-550, kabinettviftene på 700 til vanlig. PSU vifta går ikke under 1100 hos meg så det er det som bråker klart mest. Ogsåå best skjult så dempet en del da. 

 

Jeg venter på ny PSU. Dustinhome bare utsetter og utsetter. 

Har sittet på gjerdet når det gjelder PSU. Har en supernova G2 750 watt nå. Hjalp veldig å sette den på eco mode.

Har lyst på en ny en fra EVGA med litt mer futt i, siden jeg har hørt at de bruker de samme kablene så jeg slipper å bytte kabler når jeg bytter PSU.

Lenke til kommentar
Emsal skrev (7 minutter siden):

Har sittet på gjerdet når det gjelder PSU. Har en supernova G2 750 watt nå. Hjalp veldig å sette den på eco mode.

Har lyst på en ny en fra EVGA med litt mer futt i, siden jeg har hørt at de bruker de samme kablene så jeg slipper å bytte kabler når jeg bytter PSU.

EVGA G2 1300W her 😛

Skal bytte til EVGA T2 1000W på primær PCen. Sekundærpcen har en Corsair AX750 fra 2012. Den skal byttes ut med EVGA P2 750W. Men ja jeg venter og venter. P2 ble bestilt 1. juli, forventet i neste uke. T2 ble bestilt i midten av august. Forventet forrige uke. Jeg venter fortsatt. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da var vannblokka på GPU-ish. Gikk fint å skru fast blokka, for meg som gjør dette for første gang følte jeg det var en gangske tidkrevende og tidvis stressende prosess med thermal pads.

Derimot når jeg skulle feste bakplata klarte jeg å ødelegge en av skruene jeg måtte ta ut for å legge den på plass. Så da har jeg en skrue som egentlig skulle gått igjennom bakplata som sitter fast i PCB og vannblokk.

Fikk heller ikke med skruer til å feste bakplata, så brukte de som fulgte med blokka. Vet ikke om de er lange nok eller om det er fordi bakplata nå ligger litt skjevt på på grunn av den ødelagte skruen slik at lengden på skruene ikke er lange nok.

Festet bakplaten alikevel dog mangler et par skruer i den. PCB er forøvrig litt bøyd pga bakplata og skruen som ødelegger. Kommer til å fyre opp maskinen og se hvor ille dette er, må eventuelt sveise ut skruen, noe jeg ikke har erfaring med eller utstyr.

Kommer til å koble til alt og få start på den også får jeg se om temps er skyhøye.

image.png.5115ee86c5e0ebdab586ae6259e705ea.png

Endret av Emsal
Lenke til kommentar

Eg ser Techbay har ein del vasskjølingskomponentar av merket Barrow. Er det nokon her som har erfaring med dette? Eg ser at dette merket er ein del billegare enn konkurrentane, men er kvaliteten òg tilsvarande mykje lågare? Lekkasjar inni ein PC full av dyr elektronikk er ikkje akkurat det ein helst ynskjer seg, då lyt ein heller finne andre komponentar å spare pengar på for å halde seg innanfor budsjettet... 😅

Lenke til kommentar
2 minutes ago, Garegaupa said:

Eg ser Techbay har ein del vasskjølingskomponentar av merket Barrow. Er det nokon her som har erfaring med dette? Eg ser at dette merket er ein del billegare enn konkurrentane, men er kvaliteten òg tilsvarande mykje lågare? Lekkasjar inni ein PC full av dyr elektronikk er ikkje akkurat det ein helst ynskjer seg, då lyt ein heller finne andre komponentar å spare pengar på for å halde seg innanfor budsjettet... 😅

Neis, ingenting å tenke på. Barrow funker som ei kule det. Hadde Barrow 2080ti blokk som var veldig god og fittingsa kommer fra samme fabrikk som bitzpower sine

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...