Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et litt rart spm her nå, etter 9timet spilling så er vanntemperatur etter den har vært imellom alle rads 50-55 grader, 2xgpu ligger på rundt 55-60 og cpu flyr opp og ned mellom 55-75.

 

Har 1x360 tynn, 1x240 tykk og 1x120 tynn, er de for lite? Burde vannet vært kaldere? Kan godt hende jeg har feil oppsett på vifte flowen?

Lenke til kommentar

Et litt rart spm her nå, etter 9timet spilling så er vanntemperatur etter den har vært imellom alle rads 50-55 grader, 2xgpu ligger på rundt 55-60 og cpu flyr opp og ned mellom 55-75.

 

Har 1x360 tynn, 1x240 tykk og 1x120 tynn, er de for lite? Burde vannet vært kaldere? Kan godt hende jeg har feil oppsett på vifte flowen?

 

Helt fin temperatur.

 

Så lenge cpu er under 90 grader, så er det ikkje noe å bry seg om :)

 

Cpu er ganske varm, fordi den er mye vanskeligere å kjøle ned pga liten flate å kjøle/få bort varmen ifra. Særlig 1150/1155 cpuer.

 

Dual loop er alltid å foretrekke, om man vil ha cpu veldig kald. Jeg har 3x gpu og 8 core cpu i samme loop. Skulle ønske at jeg gadd å sette opp egen loop til cpu når jeg folder ja! Men det gadd jeg ikkje enda ;)

Lenke til kommentar

Skjønner, har pumpa på pwm, så når cpu går over 70 grader skrur den opp et par hakk, det høres jo ganske godt men veit ikke om det har noe for seg så den kunne kanskje bare gått på fast fart hele tida?

 

Er noen grader og hente på og ha cpu først i Loopen da? Gpu ligger jo uansett noe under CPU, isåfall er det jo bare og snu pumpa.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lar aldri CPU gå over 70¤C personlig. Men smak og behag. Kommer ann på hvor lenge du skal ha den og spenning den blir kjørt på.

Drepe en cpu ER vanskelig. Nesten umulig under normale omstendigheter.

Degradering er en annen ting.
Som er umulig å bli klok av annet enn at å kjøre stock cpuhastighet er det tryggeste mot degradering :p Men hvem vil kjøre cpu på stock i 15 år? :D
Lenke til kommentar

4790k @ 4,6ghz 1.245v

 

Den ligger ikke konstant over 70, hopper opp og ned, spesielt i byene på black desert online når det kan løpe flere hundre spillere rundt om :p

 

Kunne jo satt den til Stock og se hva tenp blir da, men tviler den blir veldig kaldere da jeg alledre er ganske lavt på Vcore.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Et litt rart spm her nå, etter 9timet spilling så er vanntemperatur etter den har vært imellom alle rads 50-55 grader, 2xgpu ligger på rundt 55-60 og cpu flyr opp og ned mellom 55-75.

 

Har 1x360 tynn, 1x240 tykk og 1x120 tynn, er de for lite? Burde vannet vært kaldere? Kan godt hende jeg har feil oppsett på vifte flowen?

Hvordan kan vannet ditt være 50-55 og cpu fra 55 til 75?

Det skal etter mine undersøkelser være svært vanskelig å få en delta T mellom vann og cpu på mindre enn 20 grader.

Vanntemp på 50 grader er uansett ganske høyt, nesten rart du får så høyt med det arealet du har på rads. Hva er farten på viftene?

Lenke til kommentar

 

Et litt rart spm her nå, etter 9timet spilling så er vanntemperatur etter den har vært imellom alle rads 50-55 grader, 2xgpu ligger på rundt 55-60 og cpu flyr opp og ned mellom 55-75.

 

Har 1x360 tynn, 1x240 tykk og 1x120 tynn, er de for lite? Burde vannet vært kaldere? Kan godt hende jeg har feil oppsett på vifte flowen?

Hvordan kan vannet ditt være 50-55 og cpu fra 55 til 75?

Det skal etter mine undersøkelser være svært vanskelig å få en delta T mellom vann og cpu på mindre enn 20 grader.

Vanntemp på 50 grader er uansett ganske høyt, nesten rart du får så høyt med det arealet du har på rads. Hva er farten på viftene?

Det er bare målt med en sånn slags IR måler fra biltema så ta det med en klype salt, tar jeg på slangene så kjennes dem ganske varme ut så godt over krops temp er det hvertfall :p

 

Alle vifter går på pwm styrt av cpu temp

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Jeg har for dårlig kjøling til min pc.

 

Testet GTA V idag. 

 

Kjører sigg. 47-50¤C på kjernene. (3¤C forskjell var ikke så ille.)  55¤C på Package.

 

Kjører jeg 4500 på 1.225, 4000 på cache 1.125 og VCCIN på 1.920 så fyker tempen opp til 80 på kjernene og 85¤C på package. (Sikkert opp til 90¤C om jeg lar den gå lenge nok, avsluttet etter 5-10 min) Så for dårlig kjøling atm for at jeg kan klokke noe særlig..

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

Jeg lar aldri CPU gå over 70¤C personlig. Men smak og behag. Kommer ann på hvor lenge du skal ha den og spenning den blir kjørt på.

 

Drepe en cpu ER vanskelig. Nesten umulig under normale omstendigheter.

Degradering er en annen ting.

har vel merket noe til det. Eller så er folding på gpu krevende for cpu. Krevde litt høyere spenning for å være stabil.
Lenke til kommentar

#UWish!

 

Min gamle klarte det på 1.200 før den gikk til helv.. :/

 

Klarer å spille på endel lavere, men å få den stabil krever endel, lurer på om det er noe annet jeg må øke. :hmm: (Kunne spille på 1.193 før den gikk i blåskjerm etter en time eller to bf4) 

 

Mulig jeg får skaffet meg jobb nå, så setter av noen tusen til båt og annet, så får jeg skaffe me en ekstern radiator slik du har Kyrre. ^^

 

EDIT: @MrHorgen: Om den ikke er foldestabil så er den iallefall ikke stabil nei. Jeg folder på min CPU med GPU (Det som er tyngst) i et døgn elns for å sjekke at alt er stabilt.

Endret av Snusmumr1kk1
Lenke til kommentar

 

 

EDIT: @MrHorgen: Om den ikke er foldestabil så er den iallefall ikke stabil nei. Jeg folder på min CPU med GPU (Det som er tyngst) i et døgn elns for å sjekke at alt er stabilt.

Den var stabil nok ihvertfall i noen år med lavere spenning fram til jeg begynte å folde. Nå tror jeg at jeg har nærmere 1.33/1,34 på 3570K for å nå 4.5GHz... Møkka prosessor egentlig :p

 

Edit: Venter fortsatt på kjøleribbe til Aquaero 5... Vurderer nå å bestille vannblokka til den.

Uansett innsett at jeg har litt varmt vann. Blir fort 32 grader med folding på begge korta og syns viftestøyen er litt for høy. Har plass til en 480 rad til. Eller skille CPU ut i egen loop...

Endret av MrHorgen
Lenke til kommentar

Kjører 3930k på 1.5V og temp er ett eller annet. Hakke merket noe til degradering enda jeg har hatt den i flere år :p

Må ikke stille på så mye rart i bios vett ;)

Håper du kjører på 5ghz eller mere ved 1.5v ;)

 

Den beste 3930k jeg hadde kjørte 5.2 ghz på 1.52 eller.no på rampage 4 black. Vannkjøling ja :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...