Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Noooh!

 

Leeky loop 1.0

 

Hørte en gang at vanlig nybegynnerfeil var å ting for hardt på plass. Pøkj! Ikke denna karn nei!

 

Men er vel det som har skjedd her tenker jeg...

 

post-61603-0-31724600-1456776267_thumb.jpg

 

Matchende farger da! Men den blå gøgga som fulgte med EK-settet blei fryktelig sticky når den lakk ut. Like greit med rent vann? Vanskeligere å oppdage lekkasjer men. 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kjører 3930k på 1.5V og temp er ett eller annet. Hakke merket noe til degradering enda jeg har hatt den i flere år :p

Må ikke stille på så mye rart i bios vett ;)

Håper du kjører på 5ghz eller mere ved 1.5v ;)

 

Den beste 3930k jeg hadde kjørte 5.2 ghz på 1.52 eller.no på rampage 4 black. Vannkjøling ja :D

 

Desverre, kjører 4.7 GHz elns :(

Enten så er jeg supernoob eller så vil den bare ikke! Har RIVE så HK burde ikke være sååå mye i veien.

Lenke til kommentar

 

 

Kjører 3930k på 1.5V og temp er ett eller annet. Hakke merket noe til degradering enda jeg har hatt den i flere år :p

Må ikke stille på så mye rart i bios vett ;)

Håper du kjører på 5ghz eller mere ved 1.5v ;)

 

Den beste 3930k jeg hadde kjørte 5.2 ghz på 1.52 eller.no på rampage 4 black. Vannkjøling ja :D

 

Desverre, kjører 4.7 GHz elns :(

Enten så er jeg supernoob eller så vil den bare ikke! Har RIVE så HK burde ikke være sååå mye i veien.

 

Rampage 4 black gjorde hele forskjellen hos meg. Gikk fra 4,9ghz til 5.2 bare ved bytte av hovedkort. Brukte Gigabyte ud7 oc og Asus ws før det.  

Lenke til kommentar

Pass på så du ikke gjør samme feil som meg! Det var orienteringen på finnene inne i selve cpu-blokka. Var nokså opplagt, men utgjorde faktisk bortimot 20 grader forskjell.

Que?

 

Åssen veit man hvem vei di skal? Har 1150 socket om det har noe og si, supremasy evo blokk.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Jebus heavy lekkasje da.

 

Skjedde?

 

Nei si det... Maskinen har stått på folding en måneds tid nå. Jeg har ikke sjekka den så  nøye de siste 3 mnd. Jeg så på reservoaret for rundt en måneds tid siden. Det så ut som noe vann hadde forsvunnet. Jeg krysset fingrene og latet som ingenting  :nei:

 

Heldigvis den minst kritiske koblingen som lekker. Har nok dryppet litt nå og da siste måneden eller 2. Jeg har ikke vært inne i kabinettet, men det har vært flyttet rundt litt. Drypper rett på et par ssd'er. Ingen krise heldigvis :D

 

Så håper jeg DI har det jeg trenger for en liten forfriskning i morgen :)

Lenke til kommentar

 

Pass på så du ikke gjør samme feil som meg! Det var orienteringen på finnene inne i selve cpu-blokka. Var nokså opplagt, men utgjorde faktisk bortimot 20 grader forskjell.

Que?

 

Åssen veit man hvem vei di skal? Har 1150 socket om det har noe og si, supremasy evo blokk.

 

 

Det er finner på innsiden av CPU blokken, de skal stå vinkelrett på ut/inngang, ikke parallelt med dem. Slik at vannet "presses" ut i blokken, og ikke ledes rett gjennom. Du må åpne blokken for å komme til disse, så hvis du ikke har gjort det, er de høyst sansynlig riktig montert :)

Endret av Martin H
Lenke til kommentar

Hmm, jeg har plexi blokk så ser hvem vei di er, og da ser det feil ut i forhold til hva du beskriver.

 

Jeg har INN og UT loddrett og "finnene" ser ut til og gå parallelt :S

 

Edit: 4790k har chip "eller hva dere kaller den som må kjøles" formet som et rektangel som står med langsiden i lodd etter det jeg har forstått. Så da for det vel mening at "finnene" skal gå på tvers av chip for og få mest mulig "kladt vann" over flaten, i mitt tilfelle går jo mye av vannen på hver side av chippen.

Endret av Trondz1
Lenke til kommentar

Har supremacy evo og eneste jeg passet på var å få inn og ut på rett hull

For optimalt bruk så står det at 115x socket så skal jetplaten byttes, fra 0.25mm til 0.30mm

Tviler på at det utgjør mye forskjell og for øyeblikket så er vannkjøling min overdimensjonert uansett

Lenke til kommentar

Er 32 grader på vannet mye? Er ikke det ganske bra?

Spent på å få inn sensor i loopen og ser hva tempen ligger på her..

Helt kurant for normale custom bygg.

 

Skal man lavere så vil de få gradene koste ganske godt. Bare i et kabinett så kan temp fort bli et par grader over omgivelsene, og har du radiator som henter luft fra kabinettet, så blir det minst et par grader over kabinettemp. Da skal det litt til for å få den totale tempen under 30 grader. Klart det kan gjøres, men da begynner man å snakke om 'entusiaster'. :)

De som ønsker å gå så lavt som mulig.

 

Det er først når du snakker om temps nærmere 40 grader og mer, som tross alt ikke høres så mye mer, faktisk er 2-4 ganger værre Delta-T, og først nå man kanskje bør vurdere å se hvor flaskehalsen ligger.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

 

Er 32 grader på vannet mye? Er ikke det ganske bra?

Spent på å få inn sensor i loopen og ser hva tempen ligger på her..

Helt kurant for normale custom bygg.

 

Skal man lavere så vil de få gradene koste ganske godt. Bare i et kabinett så kan temp fort bli et par grader over omgivelsene, og har du radiator som henter luft fra kabinettet, så blir det minst et par grader over kabinettemp. Da skal det litt til for å få den totale tempen under 30 grader. Klart det kan gjøres, men da begynner man å snakke om 'entusiaster'. :)

De som ønsker å gå så lavt som mulig.

 

Det er først når du snakker om temps nærmere 40 grader og mer, som tross alt ikke høres så mye mer, faktisk er 2-4 ganger værre Delta-T, og først nå man kanskje bør vurdere å se hvor flaskehalsen ligger.

Ok, takk! Blir spennende å se når måleren kommer.

 

Tror også jeg dropper planen om å gå for en tynn 140, og velger heller en tynn 360.

 

Da vil loopen bestå av 1 cpu 1 gpu, tykk 360, tynn 360 og medium 120. Min pumpe (dcp 2.2) har maks 2.2 meter vannsøyle i trykk. Vil den være kraftig nok til å gi akseptabel flow i systemet?

Lenke til kommentar

Etter min søken på en kjøligere cpu så har jeg støtt på noe jwg ser på som et problem.

jeg prøver og senke spenning men det skjer ikke noe :s

 

Asus bios viser 1.280 på monitoren på høyre side, så går jeg ned til der jeg justerer og setter den til manuell, da kommer det fram ei linje der jeg kan skrive inn ønsket verdi, det plotter jeg inn 1.250 -> enter -> exit -> save and restart.

 

Går inn i bios igjen og verdien er fortsatt 1.280 på monitoren :S

 

Noen som har en løsning? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...