Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det noen som har Techbay sine egne radiatorer? Trenger en 140mm radiator, men må være tynnere enn 33mm, ikke så mange muligheter, uten å bestille fra utlandet, og blir fort dyrt. Er det ok kvalitet på de?

Skal litt gjøre å fucke opp kvaliteten på en radiator. De tåler alle godt med trykk, og alle har de samme sårbarhetene. Så det kommer egentlig opp til FPI'en, På en så tynn sak så synes jeg absolutt det er greit med ganske tett FPI. Skakke mye til for å dytte noe gjennom der. 

 

Den på techbay har litt under normalen med 14 FPI, men fant knapt noen andre. Kun en på aquatuning som hadde 16 FPI og som var under 33mm/140mm. Men prisen med alt vil nok være godt over det dobbelte. Så jeg antar det er helt greit med den på techbay. ;)

Lenke til kommentar

Jeg bestilte noen plater fra Aquatuning.de for en stund siden. De har gode priser på både armaflexen og frakten til Norge. De har både klebrige og ikke-klebrige plater i forskjellige tykkelser.

 

http://www.aquatuning.no/search?sSearch=armaflex

Ja, det er ikke så ille, men er prisene med mva. står at det ikke er det, selv om teksten var noe tvetydig. :p

"* Alle priser inkl. rettslig moms ekskl." Er det ekskludert, eller er det inkludert. XD

 

Kunne selvsagt, om noen måtte ønske det, sende de et flak med armaflex for en mindre sum. Raskere går det og. 

Bare å sende PM, da jeg som nevnt har et par kvm. Ser for meg f.eks 330x230x19mm armaflex med prioritert A-post (er vel typisk 1-2 dager leveringstid) kan jeg sende for en 160,-kr, inkludert frakt. :) Eller andre størrelser seff. Er jo mest frakt og en slant for bryet som koster.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Armaflex er dyrt..

Skulle hatt flere kvadrat, men ikke til den prisen..

Kanke bruke opp all armaflexen min, men et par skal jeg nå kunne dele på. :)

 

Blir en del billigere om jeg sender i en enkel forsendelse. Da snakker vi nok heller en 640 kr + frakt for to kvm.

 

Men som nizzen nevnte, dette er noe av den dyreste og beste isolasjonen, så liten liten arm må man nok ofre. Før dette brukte jeg oppskårne sitteunderlag. Men så fryktelig bra å holde på temp etc... var langt fra like bra. :)

 

Men med tanke på at vifter i dag gjerne koster 250kr, og et basic vannkjølingssett koster 7000kr, så var det ikke så veldig stor investering like vell.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Dere snakker om de her?

Fra 330 til 420 pr kvadratmeter er jo ikke så ille(hvis bruken er til PC så holder vel 1-2m^2 i mengder). Disse er vel ikke selvklebende da. Det gjør det jo litt mer komplisert å sette opp. 

Den finnes i både selvklebende og uten :)

 

Bestilte den fra aquatuning, ble akkurat 160,- inkl. frakt   for 19mm x 330mm x 330mm. Synes det er helt greit. Skal ikke bruke så mye om gangen uansett :) Mulig jeg må legge til mva når jeg henter på posten, men blir uansett under 200,-. 

Lenke til kommentar

Dere snakker om de her?

Fra 330 til 420 pr kvadratmeter er jo ikke så ille(hvis bruken er til PC så holder vel 1-2m^2 i mengder). Disse er vel ikke selvklebende da. Det gjør det jo litt mer komplisert å sette opp. 

Jepp. Kurant pris det der. :) Er nok vell så lett som å bestille av meg, tross en hundrings eller to dyrere. Så slipper jeg sende. :p

 

Skal man ha mer enn et par kvm så lønner det seg enda mer å kjøpe i større kvata (selvsagt): 

http://makitech.no/isolasjon/armaflex-af-19mm

 

6 kvm for 1500kr. 

 

Edit:

Så fremt du kommer under 350kr (totalt med frakt) så bør det gå bra, og da er det som sant ganske billig å handle fra utlandet om de har svært kurante fraktavtaler. Blir det over dette, så blør pengene. Forenklet fortolling varierer litt fra en 150-250 ca. alt etter hvem som transporterer, og så MVA på toppen så klart. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...