Gå til innhold

Den kalde kaféen


Anbefalte innlegg

 

 

Auquaero 5/6 :)

Har sett litt paa de. Hva er forskjellen?

 

Har temperaturmaaler allerede. Hva er forskjellen på den Aqua 5 du linker til og de andre?

Ikke saa interessert i stromningsmaaler, men takker for linken.

 

6ern er oppdatert, tror det er digital styring av spenningen, den blir iallefall ikke så varm slik 5ern kan bli, men så er den mye dyrere også.

5ern må du nesten ha en Heatsink på pluss litt luft over den, med min så greier jeg ikke å kjøre viftene mine helt ned mot 5Volt fordi den blir for varm. Ikke noe problem egentlig, jeg kjøpte vifter med litt for høy hastighet, hadde jeg gått for en lavere hastighet så hadde det ikke vært noe problem, siden jeg hadde holdt meg nærmere 12V. :)

 

Har 2 ubrukte nipler saa kan skaffe vannkjolingsblokken for den

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

He he .. Den vannblokka er passe harry.

 

Du må nesten bare prøve. 9 vifter er jo en del, så du må splitte.

Hvis det blir varmt så kan du jo f.eks kjøre 3 av viftene (regner med u har push/pull på en 360 siden du har 6 vifter?) på fast, lav RPM på en anna kontroller, og så la de 3 andre gire seg opp/ned. 

Lenke til kommentar

Kjøp den lille heatsinken og sørg for å plassere den hvor du har en vifte som blåser på.

Så går det nok helt fint.

 

Jeg har ikke styrt så mange vifter på denne. Jeg har brukt den mest til monitorering av inline temp og flow, samt kalkulert effekten over radiator, Viftene mine går på samme hastighet alltid.

 

De som har brukt den til mange vifter sier den blir varm, så det er bedre at noen andre svarer på hvordan kjøre 9 vifter på denne.

Lenke til kommentar

Kan kontrolleren skru av viftene?

Ja, det gjør du i aisuite.

Støtter Kyrre som vanlig, prøv en 5 lt og gjem den vekk. Den er billig og funker helt fint. Bare husk på å planlegg litt bedre enn det jeg gjorde, kjøper vifter i den omtrentlige hastigheten du vil ha, slik at du slipper å stresse kontrolleren for mye. Kjøp også med heatsinken, den er veldig billig og enkel å sette på :)

Lenke til kommentar

Sitter å drømmer om at den neste riggen jeg bygger skal være på vann. Hvor mange kronestykker kan det forventes at man må ut med for å effektivt kjøle ned en prosessor og to skjermkort? Ser ikke for meg at jeg skal spare på å kjøpe det billigste som er å oppdrive, men orker ikke tømme sparegrisen heller!

 

Ca prisanslag på dagens produkter/priser?

 

Takk på forhånd! :)

Lenke til kommentar

Sitter å drømmer om at den neste riggen jeg bygger skal være på vann. Hvor mange kronestykker kan det forventes at man må ut med for å effektivt kjøle ned en prosessor og to skjermkort? Ser ikke for meg at jeg skal spare på å kjøpe det billigste som er å oppdrive, men orker ikke tømme sparegrisen heller!

 

Ca prisanslag på dagens produkter/priser?

 

Takk på forhånd! :)

Kommer litt an på antall radiatorer og fittings samt om du skal ha med bakplater til GPUer osv osv, men det blir mellom 5-10K fort, med en  sannsynlighet på at du havner sånn ca midt i mellom der et sted. :)

 

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Radiator-fronten er det vel ikke akkurat mye revolusjonerende som skjer, så de holder jo i en evighet. Fittings likeså, kanskje bytte o-ringer etter noen år? Vifter og pumpe vil jo selvfølgelig slites, men holder da ganske lenge det også. Er vel 5års reklamajon på det vel?

 

Fullcover block til skjermkort må byttes hvis du bytter skjermkort. CPU blokker ser jo ut som skal fortsette å passe til det meste? Intel feks så er vel alle 11xx sokkelene like når det gjelder den biten? Når det gjelder den større platformen er det annet feste, men kan ikke si jeg har sett blokk i salg nå som ikke passer alt av moderne sokkeler. Størrelse ville vel nesten uansett ikke variert mer enn at man kanskje måtte oppgradert med et mounting kit i framtida.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Den store utgiften over tid er nok 2 skjermkort blokker da de som regel kun passer til ett produkt (Rundt 1k stykk)

 

alt annet kan jo holde gjennom flere oppgraderinger så over lengre tid blir det ikke så dyrt..

Kjølingen min er overkill, men jeg har lagt opp for fremtidige oppgraderinger og vil kjøre 2 systemer på samme loopen og ikke minst, kan være 100% lydløst, men jeg er så vant med litt susing så jeg bare må ha det ellers blir jeg gal

Lenke til kommentar

CPU blokkene er vel universale...? Mulig 2011 platformen kjøles bedre med en annen en 115X. Ellers kan alt brukes omigjen utenom GPU fullcover blokker.

 

Tror ikke jeg brukte mer enn 3500 på utstyr når jeg kjøpte det første gangen. CPU + enkel GPU.

480EK XTX rad, Laing D5 pumpe, cpu blokk og gpu blokk, fittings og tubing.

Jeg har utvidet litt i ettertid med et skjermkort til og en 360 rad til.

PGA svak krone nå om dagen blir det vel litt dyrere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...