Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Installer driver på nytt uten å avinstallere den andre.

Hadde "lignende" problem på gamle GTX260'en at driveren "henger seg opp" og må friskes opp litt med ny install over den gamle.. merkelig egentlig, men da virker alt fint igjen.

 

EDIT:

Kakeshoma; Den coolit omni ser ganske snasen ut, men er grisedyr.. MEn igjen så kan den brukes på nytt ved senere hardwareoppgraderinger... Går det ikke ann å få den i "sli" versjon også? husker ikke helt

Endret av Möllers Tran
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

uten PPU? HA! trodde det var for at ATI jentene uten physx ikke skulle føle seg helt overkjørt...

Får jeg teste kortene mine på nytt på mandag eller tirsdag da....

 

Jeg kjører alltid både med og uten PPU. Umulig å sammenligne skikkelig med ATi folk om man kjører med. Men samtidig så bør man jo egentlig kjøre med, siden det gir en fordel. Om man kan øke ytelsen på systemet sitt så velger man selvfølgelig å gjøre det. Blir som å kjøre 0 boost på en turbomotor det bare fordi alle andre ikke har turbo :p

Lenke til kommentar

Tok testen enda en gang med samme klokk som Ekinorak og fortsatt får jeg dårlig score :hmm:

Hvilken driver bruker dere ? Bruker 258.96 whql

 

Bruker 258.96 whql jeg også. Ellers så kan jeg ikke forklare hvorfor du skulle få dårligere score enn meg på samme klokk. Blir kortene dine varmere enn normalt? Jeg har plassert sli oppsettet mitt med mellomrom, og et viftekort i mellom for å hindre at det ene kortet skal bli så mye varmere enn det ene pga luftintaket i kabinettet mitt forsyner bare det ene kortet med helt frisk luft.

 

 

Er veldig fornøyd med Eco coolit sin CPU kjøler og har veldig lyst å prøve kjøleren dems på gtx 480 en gang.

post-62564-1279975572,8904_thumb.jpg

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Overklokket litt mer og fikk:

Veldig bra resultat!

 

 

 

 

 

Eneste som jeg stussa på er cpu volten du bruker for 4.2 ghz. Den er jo super høy. Min gamle xeon w3520 (920) trengte jeg 1.280v for 4.2 ghz.

 

 

 

 

"Keep on pushi'n"  :thumbup:

 

Jeg er bare lat, og klokket den opp til max safe voltage, og satt den på 4,2. Husker ikke hvilken volt jeg kom need på stabilt lenger (glemte det) Til vanlig kjører jeg på enten 3,4ghz stock voltage, eller 4ghz på 1.275 volt. Tipper jeg klarer 4,2 på rundt 1,3. Klarer i hvertfall 4,35gz på 1,38 men da blir temperaturene så høy (82-85grader i prime95)

Lenke til kommentar

Mikrostuttering. Det er som en form for "lagg", men påvirker i utgangspunktet ikke fps. Kan dog være ekstremt plagsomt, og er vel et direkte resultat av flere gpuer. Alle dual gpu kort sliter med dette, enkelte mer enn andre, men jeg er ganske sikker på at alle har det. SLi og Crossfire oppsett har det samme problemet. Også her er det individuelt fra kort til kort, oppsett til oppsett, spill til spill. Men det er der.

Lenke til kommentar

Det er nok neppe microstuttering dette han beskriver, da microstuttering ofte må ha helt spesifike situasjoner for å vise sitt ansikt og er en mer lengre sekvens der man føler det er mye lavere fps enn det det faktisk vises i Fraps eller ingame FPS, samt at både ATI og Nvidia har eliminert det der det er mulig å gjøre det, og at mange av disse gamle testene vi ser bla. i linken til [H] nå ser helt anderledes ut.. Jeg mistenker at han opplever det jeg har opplevd enkelte ganger med CFX/HD5970, da beskrivelsen av Vantage er nærmest identisk med kort lugging lett synlig i panorering, dette fjernet man helt med en komplett fjerning av driveren og nyinstall av den.. Hvorfor det dukket opp er jeg ikke sikker på, men dukket oftest opp etter en image backup, men som sagt det elimineres enkelt.

 

Har lagt merke til at Nvidia sliter litt med texture swapping/loading i Heaven DX11 som ligner endel på diskswapping, men aldri forsvinner helt uansett hvor mye man får Heaven i minne og gir langt lavere minFPS enn nødvendig... Så litt av samme DX11 fenomenet på ATI - CFX i Heaven, selv om ATI klarte ettehvert å holde texturene i minnet etter en runde eller to. Aldri sett dette i spill jeg har testet, kanskje med unntak av BC2 på enkelte ATI drivere og jeg har ikke testet andre DX11 spill så nøye...

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...