Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Prøvde nettopp Mafia 2 demo.

Sykt fint.. GPUene kjørte bare på 40/60%, så fikk D på benchmarken... Vil tro det kommer bedre drivere etter hvert :)

 

Her er iallefall PhysX fixen for demoen: http://www.guru3d.com/news/mafia-ii-demo-physx-fix--physx-system-software-9100513/

 

Ikke testet selv, men infoen øverst i notisen er jo selvforklarende nok, iom at den medfølgende versjonen kun kjørte på CPU på mange systemer..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg fikk til og kjøre med medium og jeg syns bare der er det store forskjeller så det blir eget fysikk krot på meg ja.

Det skaper så mye mer liv, og Mafia 2...en av mine favoritt-spill-serie må jeg ha the best. Hele spillet handler om og suge seg inn og bli sugd inn :ph34r:

 

Uten fysikk ligger jeg godt over 100 i average med alt på maks på 1920x1080 uten fysikk da siden jeg har ati, og setter jeg på medium fysikk ligger jeg på 30..setter jeg på high på fysikk så er jeg nede på 17:/

 

Så igjen..fysikkkort ja, men holder et 260?

 

Så noen som har oppgradert og har et nvidia kort liggende...sendm eg en pm;)

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Mafia 2 demo benchmark på 1x 480 GTX @ 1920x1200 med alt på max (AA, AF, PhysX osv).

 

4.4 fps minimum

142 fps maximum

54.4 fps average

 

Skal aktivere SLi nå så får vi se hvordan det går med 2 kort. Fikk "Grade C". Garantert på grunn av den lave minimumen. Klarte dessverre ikke å ta noe screenshot av resultatet :/

 

Oppdatert:

 

Mafia 2 demo benchmark på 2x 480 GTX @ 1920x1200 med alt på max (AA, AF, PhysX osv).

 

0.5 fps minimum

200 fps maximum

43.9 fps average

 

Load på skjermkortene var mellom 24% og 50% :/ Tydelig at det trengs en liten patch her, eller oppdatert driver. Kjører forøvrig den nyeste WHQL driveren per dags dato. Så tydelig at fps gikk opp jo mer som skjedde på en gang. Og den samme tendensen gikk igjen i load på kortene også. Load og fps gikk opp jo mer og større eksplosjoner/ødeleggelser ;)

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Ca det samme som jeg fikk med mine 2 gtx 480 i 1680x1050.

Men jeg merker det at gpuene jobber ikke stort under benchmarken.. Ligger på ca 25-35% load.

Cpuen ligger på ca 30%

Lenke til kommentar

Hadde det samme "problemet" i Just Cause 2 i starten, men der rettet det seg med patch/ny driver. Tror ikke "svak" ytelse er grunnet mangel på kraft akkurat nei. Er vel heller dårlig utnyttelse eller rett og slett en for lav powerstate grunnet liten behov for mer kraft eller feilvurdering fra driveren sin side.

 

Tipper dette er helt toppers ved release av spillet :) Ser forøvrig veldig koselig ut også.

 

Soppen: Kan du kjøre en benchmark med dine HD5870 kort, alt på fullt. Så kan vi sammenligne. Se om det er nVidia issue eller om det er Mafia II issue.

 

Uten PhysX så fikk jeg 250 fps max, 109.9 fps average og 2.6 fps minimum, Grade A.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

Det er drivere Silent, men har kommet en patch som gjør at fysikken går på kortene istedenfor så mye på cpu som det gjorde.

 

Jeg ligger på 60 i average, 140 maks dette med alt på maks på 1920x1080 uten fysikk.

Men er tydlig ikke optimalisert for sli eller crossfire ennå, men som vanlig så er Nvidia i egen klasse når det gjelder multi-kort skalering.

Er en grunn til at de grønne er på lista over de 2 neste kort som skal i pcen min. Men fremdeles så rocker 2x5870.

Trenger bare et fysikkkort nå :whistle:

 

Har vel ikke noe Nvidia kort liggende du silent :tease:

Lenke til kommentar

Det er drivere Silent, men har kommet en patch som gjør at fysikken går på kortene istedenfor så mye på cpu som det gjorde.

 

Jeg ligger på 60 i average, 140 maks dette med alt på maks på 1920x1080 uten fysikk.

Men er tydlig ikke optimalisert for sli eller crossfire ennå, men som vanlig så er Nvidia i egen klasse når det gjelder multi-kort skalering.

Er en grunn til at de grønne er på lista over de 2 neste kort som skal i pcen min. Men fremdeles så rocker 2x5870.

Trenger bare et fysikkkort nå :whistle:

 

Har vel ikke noe Nvidia kort liggende du silent :tease:

 

Har dessverre ikke noe nVidia kort nei. Hadde 2 stk 4890 Vapor-X, men dem er begge solgt. Før det hadde jeg 8800 GTX, men det er også solgt. Har ikke tilgang på noe 200-serie kort fra nVidia dessverre. Kan vel kanskje få tak i et 295 kort, men det er overkill til fysikk ;)

Lenke til kommentar

Testet nå nettopp:

 

1680x1050

Alt på max inkl vertical synch. Testet med 1 GTX480 og 1 GTX 275, både med og uten fysikk på max, samt med fysikk og grafikk på GTX 480:

 

GTX 480/GTX 275 (fysikk)

Min: 9,4 fps

Avg: 53,7 fps

Max: 142,9 fps

 

 

GTX 480 uten fysikk ------- V-sync off

Min: 9,1 fps ------------- 14,3 fps

Avg: 68,4 fps ------------ 69,7 fps

Max: 250,0 fps ---------- 250,0 fps

 

GTX 480 (grafikk og fysikk max)

Min: 3,6 fps

Avg: 39,0 fps

Max: 166,7

 

 

 

Ser at max-verdiene spriker noe mot normalt i 1 og 3 test, men dette er vel normal variasjon. Kun kjørt 1 run med siste WHQL-drivere.

 

Ser også avvik mellom mine tall og SilentNet sine. Skal sette CPU til 4 Ghz i morgen for å se om det gir noen store utslag.

Endret av Blackey
Lenke til kommentar

Jeg eide et GTX 480 kort et par dager tidligere i år, men valgte å returnere det ettersom viftestøyen og varmeutviklingen ble i meste laget. Jeg fortsatte å bruke GTX 285-kortet som jeg hadde hatt i ca. 1 år, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det kortet heller (men her kunne jeg i det minste bli kvitt mye av støyen ved hjelp av RivaTuner).

 

Jeg ble derfor positivt overrasket over GTX 460-kortene som ble lansert nylig. Etter å ha lest mange og svært positive omtaler, valgte jeg å skaffe meg et slikt kort. Kortet jeg kjøpte var MSI GTX 460 Cyclone OC 1 GB. Som navner tilsier er dette et overklokket kort (725 Mhz core, vs 675 Mhz stock-hastighet) med et eget design som gjør at kortet er enda mer støysvakt enn referansekortene (som er relativt støysvake i utgangspunktet).

 

Nå viser det seg at alle GTX 460-kortene jeg har sett i tester har latt seg overklokke til over 800 Mhz uten problemer, men jeg ønsket 1 GB RAM og prisen var forholdsvis lav for MSI-kortet. Etter litt testing overklokket jeg derfor det overklokkede kortet til 800 Mhz. Selv om det ikke er like raskt som GTX 480 (1), så yter det betydelig bedre enn GTX 285, men med den vesentlige forskjellen at temperaturene og støynivået er vesentlig lavere.

 

En stund vurderte jeg å kjøpe GTX 470 istedetfor 480, men disse støyet ikke noe særlig mindre enn GTX 480, og dermed var disse helt uaktuelle for meg. Viften på MSI-kortet er litt mer aggressiv enn på en vanlig GTX 460 under last, men viften kunne lett omprogrammeres via nVidias Device Rules i Performance-verktøyet deres (støtten for GTX 460 er dårlig i RivaTuner og jeg trengte ikke de ekstra tweaking-mulighetene som MSI Afterburner ville gitt meg).

 

Jeg er veldig fornøyd med GTX 460-kortet og angrer ikke et sekund på at jeg kvittet meg med GTX 480 og holdt meg unna GTX 470.

 

(1) Dersom man klarer å overklokke kortet til rundt 900 Mhz så vil ytelsen ligge tett opptil GTX 480, ifølge denne testen her:

 

Overclocking the MSI GTX 460 1024MB Cyclone OC

 

Men da er nok støynivået ganske markant (for meg, selv om de synes viften ikke bråket for mye) og da er litt av vitsen borte for min del. Ved 800 Mhz er imidlertid støynivået akseptabelt under last (med omprogrammert vifte) synes jeg, og da scorer det litt bedre enn GTX 470 og omtrent like bra som Radeon 5850 i 3D Mark Vantage. Det er jo ikke ille for et kort som kostet under 2000 kr :)

 

EDIT: Her er forresten en test av GTX 460 i SLI (koster omtrent det samme som GTX 480):

 

Amazing SLI Scaling: Do Two GeForce GTX 460s Beat One GTX 480?

 

Sitat:

 

The GeForce GTX 460 SLI configuration absolutely obliterates the GeForce GTX 480's performance scores, landing a 26% performance coup de grace upon its big brother after continuously battering it with wins in every benchmark at every setting. That would put it in the same performance class as a certain $700 dual-GPU card [Han henviser her til kraftbunten ASUS Ares 4 GB], ... While far-more-expensive solutions do have their own particular strengths, what we really wanted to know was where our $460 would be best spent, and today's test revealed that answer. ... Today's award applies in the same way to the $500 graphics category, where the only reason we can think of to purchase a GeForce GTX 480 right now is to use it in SLI for the $1000 price class.
Endret av hal9k
Lenke til kommentar

Mafioso 2 SLI 2x480 1920x1080 all eyecandy maxet, FisX=Off:

702118.jpeg

 

Mafioso 2 SLI 2x480 1920x1080 all eyecandy maxet, FisX på GPU=High:

702138.jpeg

 

Mafioso 2 Singel GTX480 1920x1080 all eyecandy maxet, FisX på dedikert GTX480=High:

702141.jpeg

 

Konklusjon: SLI er foreløpig en spøk med PhysX på, usikker på om det vil bli bedre siden ett av kortene i SLI nødvendigvis må jobbe med fysikk og eyecandy og blir en flaskehals, som man ser ved at singel+singel som dedikert physx grisebanker SLI. PhysX funker jo bare på singelkjerne, og da er det jo fett å gjemme grafikk eyecandy i PhysX og buttfukke SLI fullstendig for ikke å snakke om ATI brukerne, særlig mtp at all grafikken kunne enkelt gjøres av spillmotoren (DX/OGL) og gi SLI/CFX enorme gevinster.. At man har egne grafikkinnstillinger ment for de villeste multiGPU løsningene er en ting, men å ha egne grafikkinnstillinger kun for ett merke når det i realiteten er helt meningsløst, er ren monopol politikk...

 

Forøvrig blir grafikken da nokså kjip uten PhysX (så kjip at man kan undres hvordan man får så sugen FPS), ja noen texturer så ut som de var fra slutten av 90' tallet faktisk, og slikt tull boikottes, ergo aldri legge en krone i mafia II, og nvidia får ikke noen kroner av meg for enda et kort fra dem kun for physx for å få utnyttet SLI.... Jaja, enda godt at ikke noen av de store flerspillertitlene ender opp slik som dette...

 

command:\delete:/steam/mafia2:signoff :tease:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Jeg eide et GTX 480 kort et par dager tidligere i år, men valgte å returnere det ettersom viftestøyen og varmeutviklingen ble i meste laget. Jeg fortsatte å bruke GTX 285-kortet som jeg hadde hatt i ca. 1 år, selv om jeg ikke var helt fornøyd med det kortet heller (men her kunne jeg i det minste bli kvitt mye av støyen ved hjelp av RivaTuner).

 

Jeg ble derfor positivt overrasket over GTX 460-kortene som ble lansert nylig. Etter å ha lest mange og svært positive omtaler, valgte jeg å skaffe meg et slikt kort. Kortet jeg kjøpte var MSI GTX 460 Cyclone OC 1 GB. Som navner tilsier er dette et overklokket kort (725 Mhz core, vs 675 Mhz stock-hastighet) med et eget design som gjør at kortet er enda mer støysvakt enn referansekortene (som er relativt støysvake i utgangspunktet).

 

Nå viser det seg at alle GTX 460-kortene jeg har sett i tester har latt seg overklokke til over 800 Mhz uten problemer, men jeg ønsket 1 GB RAM og prisen var forholdsvis lav for MSI-kortet. Etter litt testing overklokket jeg derfor det overklokkede kortet til 800 Mhz. Selv om det ikke er like raskt som GTX 480 (1), så yter det betydelig bedre enn GTX 285, men med den vesentlige forskjellen at temperaturene og støynivået er vesentlig lavere.

 

En stund vurderte jeg å kjøpe GTX 470 istedetfor 480, men disse støyet ikke noe særlig mindre enn GTX 480, og dermed var disse helt uaktuelle for meg. Viften på MSI-kortet er litt mer aggressiv enn på en vanlig GTX 460 under last, men viften kunne lett omprogrammeres via nVidias Device Rules i Performance-verktøyet deres (støtten for GTX 460 er dårlig i RivaTuner og jeg trengte ikke de ekstra tweaking-mulighetene som MSI Afterburner ville gitt meg).

 

Jeg er veldig fornøyd med GTX 460-kortet og angrer ikke et sekund på at jeg kvittet meg med GTX 480 og holdt meg unna GTX 470.

 

(1) Dersom man klarer å overklokke kortet til rundt 900 Mhz så vil ytelsen ligge tett opptil GTX 480, ifølge denne testen her:

 

Overclocking the MSI GTX 460 1024MB Cyclone OC

 

Men da er nok støynivået ganske markant (for meg, selv om de synes viften ikke bråket for mye) og da er litt av vitsen borte for min del. Ved 800 Mhz er imidlertid støynivået akseptabelt under last (med omprogrammert vifte) synes jeg, og da scorer det litt bedre enn GTX 470 og omtrent like bra som Radeon 5850 i 3D Mark Vantage. Det er jo ikke ille for et kort som kostet under 2000 kr :)

 

EDIT: Her er forresten en test av GTX 460 i SLI (koster omtrent det samme som GTX 480):

 

Amazing SLI Scaling: Do Two GeForce GTX 460s Beat One GTX 480?

 

Sitat:

 

The GeForce GTX 460 SLI configuration absolutely obliterates the GeForce GTX 480's performance scores, landing a 26% performance coup de grace upon its big brother after continuously battering it with wins in every benchmark at every setting. That would put it in the same performance class as a certain $700 dual-GPU card [Han henviser her til kraftbunten ASUS Ares 4 GB], ... While far-more-expensive solutions do have their own particular strengths, what we really wanted to know was where our $460 would be best spent, and today's test revealed that answer. ... Today's award applies in the same way to the $500 graphics category, where the only reason we can think of to purchase a GeForce GTX 480 right now is to use it in SLI for the $1000 price class.

 

 

460 sli er da rundt 7-800kr billigere enn 480..

Lenke til kommentar

Jeg ligger på 60 i average, 140 maks dette med alt på maks på 1920x1080 uten fysikk.

Men er tydlig ikke optimalisert for sli eller crossfire ennå, men som vanlig så er Nvidia i egen klasse når det gjelder multi-kort skalering.

Er en grunn til at de grønne er på lista over de 2 neste kort som skal i pcen min. Men fremdeles så rocker 2x5870.

 

10.7a sies å funke med CFX, de får bra fps på godt over 100...

 

Trenger bare et fysikkkort nå :whistle:

 

Tja, litt leit at man lar nvidia få betalt for denne politikken, men det ser såpass ræva ut uten physx i forhold til med physx, at jeg skjønner tanken selv om det er ganske trist.. Men, er man "fan" av denne serien, så blir det ikke like lett å være prinsippfast :whistle:

Endret av Ourasi
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...