Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-aabLQt

Selfølgelig gjør de det ^^ men jeg tengte på i 4xx serien (uten om en dual 480 løsning)

hvis de kommer med noe som yter bedre en 480 og er kaldere, bruker mindre strøm osv da kommer jeg nesten garantert til å bytte de :p

Lenke til kommentar

Jeg merker at jeg blir provosert bare ved tanken på at de skulle plutselig komme med noe som banker gtx480 de neste 3-4 månedene :p, men med tanke på hvor forsinket de var og hvilke varmeproblemer den har så tror jeg det er svært lite sannsynlig med en single-gpu som finner opp kruttet på nytt før til Q1 2011.

 

Et dual-gpu kort for å konkurrere med ati5970 har jeg nok større tro på, men nvidia må bidra med noe skikkelig bra her for å ikke bli fullstendig latterliggjort av å komme diltende året etter - noe som bråkte lite og hadde 10% bedre ytelse+pris enn 5970 ville egentlig gjort susen for de fleste

Lenke til kommentar
at de kommer med noe som er bedre enn 480...kan jeg garantere deg;)

 

er det noe som ligger fremm i tid eller rundt hjørnet? 480 yter vel bra, men litt lite effektvt. hadde vært fint om det fallt fra 250W til 200W med samme ytelse :)

 

Tanken bak svaret var at det kommer alltid noe bedre, og jeg regner med at Nvidia ikke ligger på latsiden når Ati kommer snart med ny serie kort :thumbup:

Lenke til kommentar

De driver sikkert å lusker rundt på GF104 kjernen nå..

Ser ikke hvordan det skal være vanskeligere å lage en "GTX480" av GF104 enn på GF100

 

Ja får nå se hvor effektiv "GTX 475" blir da. Der får man sikkert se GF104 på sitt beste. :)

 

Amanita: Ja tror jeg også, ihvertfall nå som ATI leder med 51% av markedet. :!:

Lenke til kommentar

Vi får se. Men en ting er sikkert, og det er at den kommer til å gjøre det godt med overklokking. :yes: Er jo egentlig å bare se på GTX460, og se hvor mye den klarer uten en eneste berøring av volt, i tillegg til skaleringen, som er ganske god den også.

 

Jeg er veldig spent på det kortet som kommer ja, i det hele tatt tiden fremover blir spennende for oss hardware-tullinger:)

Lenke til kommentar

Stemmer. Men det er jo intel enda som er størst av alle, ironisk nok.

 

Tja, er vel ganske logisk det... :) De er jo så snille atte!

 

Henrik: Tenker det kommer en erstatning for GTX 470 i løpet av August, og dual GPU kort i slutten av August til uti September..

 

Er lite som er sikkert her i verden da...

Lenke til kommentar

Vi får se. Men en ting er sikkert, og det er at den kommer til å gjøre det godt med overklokking. :yes: Er jo egentlig å bare se på GTX460, og se hvor mye den klarer uten en eneste berøring av volt, i tillegg til skaleringen, som er ganske god den også.

 

Jeg er veldig spent på det kortet som kommer ja, i det hele tatt tiden fremover blir spennende for oss hardware-tullinger:)

 

Ja! Og nå som Intel sier at sandy bridge kommer mye fortere enn forventet er det jo noe å være spent på også.

 

Her er noen tidlige benchmarks av socket 1155, og kan si at jeg ble sjokkert nå jeg så de tallene der ...

 

 

Kan tenke meg det ble stooor forskjell ja findon. :D

Alltid godt med ny maskin!

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...