Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Blir spennende å se hvordan det nye kortet til nvidia yter.

Som mange kanskje veit så har GF104 384 shadere, men en cluster i GTX 460 er deaktivert, så et med full pakke kommer nok om ikke så lenge! :dribble:

 

Kortet kommer til å ta over for GTX 470 høres det ut som, i tillegg til at det kommer til å yte bedre! Se for dere den lave tempen og strømforbruket da ...

 

Dette blir nok den nye HD5870 killern. :new_woot:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tviler på at den blir noe killer, men det får det bare være siden Ati kommer med motsvar etterhvert nå så om det er bedre enn 5870 kunne ikke jeg brydd meg mindre om...men artig hvor viktig det er for Nvidia og Ati folk hvilket kort som blir best.

Skulle tro det viktigste var ytelse til en grei pris :hmm:

 

Men det har jeg fått bevist har null med saken når det gjelder mange ja....

Lenke til kommentar

Killer er kanskje litt overdrevet. Men den kommer muligens til å yte likt og samtidig kanskje ha et bedre strømforbruk, for å ikke snakke om temperatur osv. Er jo bare å se hvordan GTX 460 kortene er nå ...

 

Har jo ATI selv, så er ikke noen spesiell fan av noen av de. :p

 

Jeg er bare kraftig imponert over hvor mye de GTX460 korta yter i forhold til HD5850, og hvor klokkevillig de er samtidig som de holder et fint strømforbruk, som igjen fører til ganske fine temperaturer.

 

Får se hvordan korta blir, så kanskje jeg selger de jeg har nå og kjøper meg mye. :new_woot:

Begynner å bli litt lei av alt driverklusset jeg har holdt på med fortiden. Gått fram og tilbake imellom drivere osv ...

 

Og det er som du sier, hvor mye ytelse man får for pengene. Og der har jo de nye korta gjort det uhyrlig bra. GTX460 er jo det kortet man får mest for pengene for pr dags dato. Hadde ikke ATI økt prisen på sine kort så grusomt som de har gjort fram til nå, hadde de lett tatt den seieren. Men begynner å bli drøyt når prisen på HD5850 begynne å havne opp mot der HD5870 lå før ...

Endret av Randeboy
Lenke til kommentar

Håper 480m versjonen kommer litt billigere i laptopper. En får jo laptops ned i 10-11k med HD 5870 i laptops, håper nvidia kan være med å konkurrere litt i gaming laptopper. Skulle prøve å anbefale en gaminglaptop til 13-14k for en som trengte en til blant annet nvidia 3D vision, men er jo ingen gode kort som har noe bra ytelse fra nvidia i den klassen.

Lenke til kommentar

Vurderer å bytte fra 2x 8800GTS (640MB) SLI til et GTX460 kort og har derfor et par spm:

 

1. Hvordan er størrelsen på et GTX460 kontra et 8800GTS? Har ikke så mye å gå på i kabinettet.

 

2. Hvordan er strømforbruket? Vil én GTX460 trekke mindre strøm enn 2x8800GTS? (Har en 620W PSU, Corsair)

Lenke til kommentar

Et GTX460 er faktisk mindre enn de korta der, så det er ingenting å tenke på. :)

 

Ja, GTX460 vil trekke mindre strøm. Kortet bruker rundt 160 watt maks, så det krever nesten ingenting.

Fiffig! Takk for kjapt svar! Regner med at det blir et slikt kort snart. Noen spesiell utgave som er å anbefale? Nå kommer vel snart også GTX475; vil prisen på GTX460 falle noe særlig da? Kanskje uansett ikke nok til at det er verdt å vente?

Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke versjoner av gtx 460 1gb kortene som har muligheter for å endre på volten i software, stock eller med en bios flash, uten å gjøre noen hardware mods?

 

Tenkte å kjøpe meg et gtx 460 når lønna for sommeren kommer å se åssen det yter, og så kanskje skaffe et til for sli :)

Endret av henrikw92
Lenke til kommentar

Noen som vet hvilke versjoner av gtx 460 1gb kortene som har muligheter for å endre på volten i software, stock eller med en bios flash, uten å gjøre noen hardware mods?

 

Tenkte å kjøpe meg et gtx 460 når lønna for sommeren kommer å se åssen det yter, og så kanskje skaffe et til for sli :)

 

Skal vel gå på alle kort det... bare bruk MSI Afterburner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...