Gå til innhold

Den lille nVidia Fermi tråden: GTX 470/480/580 etc. Fermi for f...


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ingenting som tilsier at 480 GTX ikke kan brukes i en bærbar maskin. De bærbare utgavene av skjermkort er _aldri_ lik de stasjonære utgavene, til tross for "samme" navn. Dette er to vidt forskjellige produkter.

 

Det er vel ingenting å si på nVidia sin satsing i det bærbare markedet etter det jeg vet. Men noen dato for 400-serien sitt inntog vet jeg dessverre ikke. Det er forsåvidt heller ikke sikkert at kortene vil få 400-serie navn når de kommer til bærbare. 300-serien finnes vel f.eks. til stasjonært oem bruk, men ikke for løssalg osv.

 

 

Det jeg mente var at grunnet veldig høy varmeutvikling så må dem nedklokke gtx 480 så kraftig at ytelsen ikke blir noe spesielt bedre en eldre high end løsninger. Dvs 285M i SLI scorer rundt 10-20% bedre enn et 480M.

Lenke til kommentar

Brukte nettop mine 2 gtx 480 kort til å konvertere en episode av The big bang theory. Tok 48 sekunder å konvertere hele episoden til iphonen min. Sykt!

 

Fant ut at programmet bare brukte 1 kort. Så jeg kunne stille i instillingene at det skulle konvertere 2 samtidig. Nå har jeg konvertert 2 sesonger av en serie på 10min... Hadde tatt meg ca 2 timer uten cuda. Nå kommer jeg faktisk til å gidde å ta film innpå iphonen min :) :)

Hvilket program brukte du til dette? Er et bruksområde jeg nok ser for meg når jeg kjøper GTX 460.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Nei, egentlig ikke kun forsjellige garantier og ting som følger med kortet.

Uansett ikke kjøp evga superklocked null vits å bruke 500 kr mer på noe du selv gjør gratis :)

Lenke til kommentar

Brukte nettop mine 2 gtx 480 kort til å konvertere en episode av The big bang theory. Tok 48 sekunder å konvertere hele episoden til iphonen min. Sykt!

 

Fant ut at programmet bare brukte 1 kort. Så jeg kunne stille i instillingene at det skulle konvertere 2 samtidig. Nå har jeg konvertert 2 sesonger av en serie på 10min... Hadde tatt meg ca 2 timer uten cuda. Nå kommer jeg faktisk til å gidde å ta film innpå iphonen min :) :)

Hvilket program brukte du til dette? Er et bruksområde jeg nok ser for meg når jeg kjøper GTX 460.

 

Bruker dette programmet:Mediacoder NT CUDA Det har seg slik at programmet er Kinesisk når du åpner det, du må inn på instillinger i selve programmet og still den til engelsk. Det er en instillingknapp der formet som et tannhjul, trykk på den og på den øverste fanen velger du den nederste(andre valgmuligheten og trykket enter så blir d engelsk.

 

Dette er eneste programmet som støttet skikkelig gtx 470 og 480.

Endret av Ekinorak
Lenke til kommentar

Brukte nettop mine 2 gtx 480 kort til å konvertere en episode av The big bang theory. Tok 48 sekunder å konvertere hele episoden til iphonen min. Sykt!

 

Fant ut at programmet bare brukte 1 kort. Så jeg kunne stille i instillingene at det skulle konvertere 2 samtidig. Nå har jeg konvertert 2 sesonger av en serie på 10min... Hadde tatt meg ca 2 timer uten cuda. Nå kommer jeg faktisk til å gidde å ta film innpå iphonen min :) :)

Hvilket program brukte du til dette? Er et bruksområde jeg nok ser for meg når jeg kjøper GTX 460.

 

Bruker dette programmet:Mediacoder NT CUDA Det har seg slik at programmet er Kinesisk når du åpner det, du må inn på instillinger i selve programmet og still den til engelsk. Det er en instillingknapp der formet som et tannhjul, trykk på den og på den øverste fanen velger du den nederste(andre valgmuligheten og trykket enter så blir d engelsk.

 

Dette er eneste programmet som støttet skikkelig gtx 470 og 480.

 

Dæggern, gratis jo!

takk for link :)

Lenke til kommentar

Brukte nettop mine 2 gtx 480 kort til å konvertere en episode av The big bang theory. Tok 48 sekunder å konvertere hele episoden til iphonen min. Sykt!

 

Fant ut at programmet bare brukte 1 kort. Så jeg kunne stille i instillingene at det skulle konvertere 2 samtidig. Nå har jeg konvertert 2 sesonger av en serie på 10min... Hadde tatt meg ca 2 timer uten cuda. Nå kommer jeg faktisk til å gidde å ta film innpå iphonen min :) :)

Hvilket program brukte du til dette? Er et bruksområde jeg nok ser for meg når jeg kjøper GTX 460.

 

Bruker dette programmet:Mediacoder NT CUDA Det har seg slik at programmet er Kinesisk når du åpner det, du må inn på instillinger i selve programmet og still den til engelsk. Det er en instillingknapp der formet som et tannhjul, trykk på den og på den øverste fanen velger du den nederste(andre valgmuligheten og trykket enter så blir d engelsk.

 

Dette er eneste programmet som støttet skikkelig gtx 470 og 480.

 

Stemmer for at den posten går i førstepost.

Lenke til kommentar

Jeg har prøvd det meste men jeg klarer ikke å utnytte hele skjermkortet på 1 fil, derimot om jeg konverterer 4 filer samtidig klarer jeg å oppnå ca 80% gpu load. Jeg klarer helle ikke å få det til å fungere med sli. Men alikavel var det ca 8-9 ganger raskere på 1 film, nesten 40 ganger raskere når jeg konverterte 4 filmer samtidig, i forhold til om cpuen skulle gjort jobben.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-aabLQt

Wow, det var litt små sick score!

Har 2 stock gtx 480.

Men tror det var noe rart med denne testen siden jeg har fått over 31k på gpu score før :hmm:

Lenke til kommentar

2x SLi:

 

http://service.futuremark.com/compare?3dmv=2347203 (uten PhysX)

http://service.futuremark.com/compare?3dmv=2357424 (med PhysX)

 

1x kort:

http://service.futuremark.com/compare?3dmv=2330119 (uten PhysX)

 

480 GTX kortene kjører 726MHz (Superclocked default hastighet).

 

Prosessoren er overklokket til 4059MHz i alle testene.

 

Radeon:

 

Du burde ligge rundt 100fps i GPU testene, såfremt kortene dine kjører stock hastighet. Du ligger alt for lavt, så noe er nok galt ja.

Endret av SilentNET
Lenke til kommentar

uten PPU? HA! trodde det var for at ATI jentene uten physx ikke skulle føle seg helt overkjørt...

Får jeg teste kortene mine på nytt på mandag eller tirsdag da....

 

kan koolance butikken anbefales?

Noen som har lyst til å liste opp hvilke vannkjølingsdeler jeg trenger for SLI GTX 470?

 

Eller hva tror dere om den lukkede løsningen fra CoolIT, Omni het den vel...? Kanskje ikke så bra for SLI?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...