Gå til innhold

Ingen er misfornøyde med Iphone


Anbefalte innlegg

Se der, der har du HTC brukeren som brukte iPhone før. Og sannelig er også han som er godt over til samsung der også!

de har spurt iPhone brukere om iPhone, og HTC bruker om HTC.

 

De som bruker iphone er nesten dobbelt så fornøyd som HTC brukere.

 

Og kordan vet du at htc brukerene hadde iphone før?

står svart på hvitt at de ringte til Iphone Brukerne og nokia brukere og spurte om nokia osv

tror du missforstår poenget mitt iphonen har vert i 3 år nå om ikke lengere..

Blir helt feil å ringe til nokia brukere eller sonyerirricson brukere osv sammenlignet med apple.... apple har lansert 2 telefoner nokia og se htc lanserer flere telefoner i månden og de lager telefoner i alle klasser fra billigi crappy telefoner til musikktelefoner til kameretelefoner til smartmobiler osv osv... seff vill de ha maaaange flere missførnøyde kunder som klager på alt mulig fordi de valgte en tellefon som ikke passet dies bruk.. ring til noen som fortsatt har den 3 år gamle k800i eller k800 fks har sett flere som har disse telefonene enda å de er stålende fornøyd så ring til alle de som har den telefonen enda ska du se at 99% av de er fornøyd..

Hva med å se objektivt på statestikken og ikke lete manisk etter måter å fp utspill for dit hat mot apple?

 

Du sier selv at de har ring til Apple brukere, ikke applebrukere som er byttet til HTC. MEN, de ringer også HTC kunder. DVS at han som byttet fra Apple til HTC, som nå er en HTC bruker, også ble oppringt.

 

Resten av argumentene dine er bare søppel for å være helt ærlig. Testen går nettopp ut på det du argumenterer med. Apple, har med sine to telefoner truffet sin markedsgruppe spot-on. De er MEGET bevist på hva de lager og satser på kvalitet forran kvalitet. Dette skaper fornøyde kunder.

 

Nokia pumper ut billig dritt og får dermed negatvie tilbakemeldinger. Det er deres egen feil og jeg fatter ikke hvordan du kan bruke dette som et argument MOT apple? Apple satser kun på en telefon, en pris, og en kundegruppe. Og der lykkes de til gangs.

 

Så sier du at de har "valgt feil". Så HTC og Nokia kunder velger oftere feil en Apple kunder?

Og hva er i såfall grunnen til at Apple kunder ikke velger feil? Er det fordi Apple er flinkere til å si hvilket produkt de lager?

Og om dem i såfall har valgt feil, så er det fordi produsenten her ikke har kommunisert godt nok hvilken telefon det er dem kjøper.

Forbruker er altid uskyldig. Om dem velger feil er det produsenten sin skyld.

 

73% av Apple kunder er fornøyde.

13% av Nokia kunder er fonøyde.

 

Statistikken taler et entydig språk. Apple lager de beste telefonene i følge majoriteten av brukerne. Det kan du ikke argumentere mot uansett hvordan du vrir og venderpå det.

 

Folk maser om HTC? Om HTC er så veldig bra, hvorfor vil ikke deres brukere velge samme telefon på nytt?

Endret av Zepticon
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

 

De med litt under hatten gjør jo ikke det..

 

Dama betalte cirka 2500 for telefonen, da sitter hun med et dyrt telenorabonnement som en må være idiot for å ikke hive i skuffen.

 

Deretter ringer en telenor, de låser opp telefonen for deg gratis på ti minutter, hiver deretter i ønsket simkort.

 

Totalpris for iphone3GS 16gb fra telenor ble da kr4038, noe som er konkurransedyktig.

Ulempen er at en må betale for abonnementet en ikke bruker i ett år før en kan si det opp, men totalprisen etter 1år er altså 4038.

 

Ser den har økt noen hundrelapper nå faktisk, hun kjøpte før jul..

 

Hm, minsteprisen på nettsiden til Telenor er 6000 ... Har den økt så mye siden rett før jul? (Husk at vi snakker om 3GS folkens)

Lenke til kommentar

 

 

Vel, du ser jo at profilbildet hans er en Apple-logo :)

Hehe, du viser grunnen til at jeg har den logoen som avatar. For å vise hvordan folk setter merkelapper automatisk bare det er et eple på. Eller en MS-logo for den saks skyld. Profilbildet mitt er derimot av Bill Gates, ikke en Apple-logo ;)

Har selv prøvd Nexus One, HTC Touch HD 2 og BlackBerry 9700 før jeg havna tilbake på iPhone igjen. Ikke så rart da siden jeg er hjernevaska.

 

Hvorfor? Var telefonene for avangsert for deg? Hadde du ikke samme fyrikk motor? Eller var det bare at du er en apple fanboy? :)

For avansert for meg? Prøver du å være frekk?

Nei, de ble kjedelige. Jeg er gadget-frik, og har kjøpt nye telefoner i ett sett helt til jeg fikk iPhone som ikke kjedet meg pga nye programmer som kom kontinuerlig. I tillegg ble jeg lei av at alle nettsider jeg gikk inn på var spesiallagd med iPhone i tankene og mange program jeg fant på nettet var dårligere til android enn det samme til iPhone. Utvalget var også helt utrolig mye bedre. Jeg beholdt derimot Blackberry. Den kan ikke iPhone erstatte på noen måte til det den er god til. På samme måte som ingen andre jeg har prøvd kan erstatte min iPhone på det den er god på.

 

Målet mitt er ikke å overbevise om at iPhone er en bra telefon for alle og enhver, målet er å åpne sinnene til folk som har skylapper og hater alt som kommer fra f.eks. MS eller Apple. Det er svært begrensende.

Lenke til kommentar

Det er vel liten tvil om at Apple er et elsk/hat navn, så om du allerede elsker Apple, så elsker du selvfølgelig også iPhone, og om du hater Apple, så kjøper du vel ikke en epletelefon til 5000 kr heller.

 

Men, om produktet ditt selger så bra som iPhone, og 1684 av 1690 kunder er fornøyde, så har du uten tvil gjort noe riktig!

Lenke til kommentar
Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

Det argumentet kan fint snues på hodet. "1690 brukere er fornøyd på tross av prisen."

Nå er det et velkjent psykologisk fenomen at man ofte ikke vil innrømme at man gjorde feil valg, særlig når det f.eks. er større pengesummer involvert.

 

Dette kalles Stockholm-syndromet som tidligere nevnt.

Lenke til kommentar

Hm, minsteprisen på nettsiden til Telenor er 6000 ... Har den økt så mye siden rett før jul? (Husk at vi snakker om 3GS folkens)

Jeg sliter også med å finne en "lav" pris på Iphone slik mange prater om her. Vis meg gjerne en totalpris rundt 4000. Og da mener jeg totalpris, ikke "totalpris".

Lenke til kommentar

 

 

Vel, du ser jo at profilbildet hans er en Apple-logo :)

Hehe, du viser grunnen til at jeg har den logoen som avatar. For å vise hvordan folk setter merkelapper automatisk bare det er et eple på. Eller en MS-logo for den saks skyld. Profilbildet mitt er derimot av Bill Gates, ikke en Apple-logo ;)

Har selv prøvd Nexus One, HTC Touch HD 2 og BlackBerry 9700 før jeg havna tilbake på iPhone igjen. Ikke så rart da siden jeg er hjernevaska.

 

Hvorfor? Var telefonene for avangsert for deg? Hadde du ikke samme fyrikk motor? Eller var det bare at du er en apple fanboy? :)

For avansert for meg? Prøver du å være frekk?

Nei, de ble kjedelige. Jeg er gadget-frik, og har kjøpt nye telefoner i ett sett helt til jeg fikk iPhone som ikke kjedet meg pga nye programmer som kom kontinuerlig. I tillegg ble jeg lei av at alle nettsider jeg gikk inn på var spesiallagd med iPhone i tankene og mange program jeg fant på nettet var dårligere til android enn det samme til iPhone. Utvalget var også helt utrolig mye bedre. Jeg beholdt derimot Blackberry. Den kan ikke iPhone erstatte på noen måte til det den er god til. På samme måte som ingen andre jeg har prøvd kan erstatte min iPhone på det den er god på.

 

Målet mitt er ikke å overbevise om at iPhone er en bra telefon for alle og enhver, målet er å åpne sinnene til folk som har skylapper og hater alt som kommer fra f.eks. MS eller Apple. Det er svært begrensende.

 

Og der sa du det selv. iPhone er et null uten app store. Har selv sett hvordan iPhone fungerer og prøvd den en god stund i praksis. Det første jeg la merke til som også irriterte meg gul og grønn var at alt krevde innlogging på iTunes. Laste ned et bilde, popp der kommer iTunes navn og passord opp (spesielt irriterende vist du er under 18år og uten bankkort som er gyldig). Du kan tydeligvis ikke ha sett på android store i det siste. Mange flere apps og i gjennomsnittet bedre apps. Husker ikke hvor det var i farten, men apple store hadde 90k+ apps, langt under 10% var brukbare til noe som helst.

 

Du klarer heller ikke overbevise meg om at iPhone er så super duper på alle områder. iPhone i starten, var en mindre bra telefon med multitouch og krevde mange updates før den kom dit den er i dag. Gi Nexus One litt tid også.

Lenke til kommentar
Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

Det argumentet kan fint snues på hodet. "1690 brukere er fornøyd på tross av prisen."

Nå er det et velkjent psykologisk fenomen at man ofte ikke vil innrømme at man gjorde feil valg, særlig når det f.eks. er større pengesummer involvert.

 

Dette kalles Stockholm-syndromet som tidligere nevnt.

 

Trodde stockholmsyndromet var når kidnappingsofre utvikler sympati for sine kidnappere?

Lenke til kommentar

 

 

Vel, du ser jo at profilbildet hans er en Apple-logo :)

Hehe, du viser grunnen til at jeg har den logoen som avatar. For å vise hvordan folk setter merkelapper automatisk bare det er et eple på. Eller en MS-logo for den saks skyld. Profilbildet mitt er derimot av Bill Gates, ikke en Apple-logo ;)

 

Hehehe, jeg var helt klar over at jeg fordomsdømte deg på grunnlag av avataren din. ;)

 

Edit: BTW, takk for korreksjon :)

Endret av JohanOle
Lenke til kommentar

 

Folk maser om HTC? Om HTC er så veldig bra, hvorfor vil ikke deres brukere velge samme telefon på nytt?

 

Kanskje på grunn av at det har kommet noe nytt (ny teknologi osv.) hos HTC, og istedenfor å kjøpe den samme modellen som tidligere kjøper de en ny modell hos HTC. ;)

 

Spiller jo ingen rolle om de kjøper en ny eller gammel modell. Undersøkelsen måler jo merkelojalitet. Velger de en xHTC eller yHTC så spiller det ingen trille. Det er jo fremdeles HTC?

Lenke til kommentar
Når man la ut 6 lapper +- for denne så har man vel bestemt seg på forhånd at man liker den.

Det argumentet kan fint snues på hodet. "1690 brukere er fornøyd på tross av prisen."

Nå er det et velkjent psykologisk fenomen at man ofte ikke vil innrømme at man gjorde feil valg, særlig når det f.eks. er større pengesummer involvert.

 

Dette kalles Stockholm-syndromet som tidligere nevnt.

Nei, det kalles kognitiv dissonans, men at 1684 av 1690 spurte Apple-kunder har rasjonalisert seg til at de er fornøyde med telefonen i stedet for å justere dissonansen ved å selge iPhonen og kjøpe seg en ny er særdeles usannsynlig.

Lenke til kommentar

 

Folk maser om HTC? Om HTC er så veldig bra, hvorfor vil ikke deres brukere velge samme telefon på nytt?

 

Kanskje på grunn av at det har kommet noe nytt (ny teknologi osv.) hos HTC, og istedenfor å kjøpe den samme modellen som tidligere kjøper de en ny modell hos HTC. ;)

 

Spiller jo ingen rolle om de kjøper en ny eller gammel modell. Undersøkelsen måler jo merkelojalitet. Velger de en xHTC eller yHTC så spiller det ingen trille. Det er jo fremdeles HTC?

 

Vist du leser så skrev han ny teknologi. dermed vil det bli bedre på noen områder det var dårlig før...

Lenke til kommentar

For avansert for meg? Prøver du å være frekk?

Nei, de ble kjedelige. Jeg er gadget-frik, og har kjøpt nye telefoner i ett sett helt til jeg fikk iPhone som ikke kjedet meg pga nye programmer som kom kontinuerlig. I tillegg ble jeg lei av at alle nettsider jeg gikk inn på var spesiallagd med iPhone i tankene og mange program jeg fant på nettet var dårligere til android enn det samme til iPhone. Utvalget var også helt utrolig mye bedre. Jeg beholdt derimot Blackberry. Den kan ikke iPhone erstatte på noen måte til det den er god til. På samme måte som ingen andre jeg har prøvd kan erstatte min iPhone på det den er god på.

 

Målet mitt er ikke å overbevise om at iPhone er en bra telefon for alle og enhver, målet er å åpne sinnene til folk som har skylapper og hater alt som kommer fra f.eks. MS eller Apple. Det er svært begrensende.

 

Og der sa du det selv. iPhone er et null uten app store. Har selv sett hvordan iPhone fungerer og prøvd den en god stund i praksis. Det første jeg la merke til som også irriterte meg gul og grønn var at alt krevde innlogging på iTunes. Laste ned et bilde, popp der kommer iTunes navn og passord opp (spesielt irriterende vist du er under 18år og uten bankkort som er gyldig). Du kan tydeligvis ikke ha sett på android store i det siste. Mange flere apps og i gjennomsnittet bedre apps. Husker ikke hvor det var i farten, men apple store hadde 90k+ apps, langt under 10% var brukbare til noe som helst.

 

Du klarer heller ikke overbevise meg om at iPhone er så super duper på alle områder. iPhone i starten, var en mindre bra telefon med multitouch og krevde mange updates før den kom dit den er i dag. Gi Nexus One litt tid også.

Sa jeg det selv? Så du mener jeg liksom står for fasiten når det gjelder hva iPhone-brukere mener? Hadde alle mobilene hatt App Store hadde jeg hatt blackberry, neste på lista er iPhone, FØR Nexus One faktisk. Det har med brukervennlighet å gjøre. Jeg ble frustrert av å bruke en Nexus One. Klart, gi Nexus One litt tid så blir den konge bra den også. Men går ikke an å tenke sånn. Apple utvikler seg også(de har vært enorme med softwareoppdateringer som jeg ser på som Apples sterke side), så da får jeg heller omvurdere når den tid kommer.

Lenke til kommentar

Hva så? Spørsmålet går ut på hvorvidt man vil kjøpe en telefon fra HTC, ikke om man vil kjøpe den samme telefonen.

 

Det er jo at det er samme telefon som spørsmålet til Zepticon gikk ut på, så jeg ga jo et direkte svar på det, men han mente nok uansett samme (telefon)produsent som artikkelen egentlig går ut på. :)

Lenke til kommentar

Nei, det kalles kognitiv dissonans, men at 1684 av 1690 spurte Apple-kunder har rasjonalisert seg til at de er fornøyde med telefonen i stedet for å justere dissonansen ved å selge iPhonen og kjøpe seg en ny er særdeles usannsynlig.

Slik jeg forstod det har de kun intervjuet personer som HAR en iPhone. De som har hatt en, men solgt den, er altså ikke med i undersøkelsen. Og med den relativt høye videresalgsverdien er det jo ikke noe problem å bytte ut en iPhone, så om man ikke er fornøyd, er det ikke noe problem å finne seg en annen telefon.

 

Litt verre å selge en HTC som er mer enn to uker gammel, for da har de allerede kommet med en og lanserrt to nye toppmodeller, og dermed sitter du mer med skjegget i postkassen om du ikke vil ta et tap. Samme med WinMo-telefoner fra f.eks Samsung - Jeg kjøpte en tilnærmet ubrukt i780 for 1/3 av nypris på QXL, som eneste budgiver.

 

At det er lett å bytte telefonen tilnærmet uten tap gjør det jo mindre sannsynlig at man beholder den om man er misfornøyd.

 

Med iPhone er du sikret å ha toppmodellen til din produsent i et år, og det er jo absolutt ikke noe dårlig salgsargument i seg selv (og en del av grunnen til at jeg skal titte på den neste modellen.) Med f.eks. HTC-telefoner føler man jo at man har et "utdatert" produkt etter et par måneder. Når det er sagt: min HTC Dream får mer positiv oppmerksomhet enn de to-tre iPhonene den som regel ligger på bordet sammen med når jeg er et sted. Da tør jeg ikke tenke på hva jeg hadde blit møtt med om jeg hadde en Milestone eller HD2.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...